Humor op GoT-forum (T.net)

Dr. RiPsaw

Ouwe rot
Altijd leuk als je eens in de Audio/Video sectie door het Gathering of Tweakers Forum (GoT) bladert, dan kom je de leukste discussies tegen over het wel en wee van de geluidskaarten, en hoe goed een SB16 wel niet is :)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/613477
(algemeen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/9)

ff een leuke quote:
Hmm, ik heb altijd m'n geluidskaart nog aan m'n versterker + twee goeie speakers gehad.

De SB16 in 1995 ruiste al niet. Daarna over naar een SBLive, waaruit ik nog steeds geen ruis hoorde. Tussendoor een keer het goedkoopste kaartje bij Vobis gekocht, en direct omgeruild voor een Live.

De AC97 op het mobo van de pc van m'n zusje zat ook aan een versterker + speakers, ruiste ook niet. Omdat ze het 3,5-plugje heeft afgebroken terwijl die nog in de geluidskaart zit maar een nieuw kaartje gekocht, de goedkoopste Terratec (512i) ofzo by Dynabyte: ook al geen problemen.

Voor mezelf laatst een Terratec XFire 1024 gekocht, zit nu digitaal aangesloten, maar toen ik 'm nog analoog gebruikte geen ruis.

Kortom: zolang je niet aan b-merk kaartjes van 25 euro begint zal je nergens ruis uit horen.

Kortom: zolang je niet aan echte goeie (semi-) professionele geluidskaarten begint dan zul je het verschil nooit horen :D

Die gozer zal wel een gehoorbeschadiging hebben als hij geen ruis hoort uit een SB16... of z'n speakers zijn zo brak dat ruis uit z'n geluidskaart niet meer opvalt :)

t spijt me ik heb ook weinig last van ruis uit me SBlive....t is er wel natuurlijk, maar niet dat t me irriteert :D

Je moet het ook met een korreltje zout nemen ;)
Ik heb zelf ook nog een SBlive naast m'n WaMiRack zitten (ik begon ooit met een SB AWE32), en was daar altijd best tevreden mee. Het punt is alleen dat sommige mensen direct alles de hemel in prijzen zonder zich ooit echt te hebben verdiept in andere mogelijkheden...

Back