welk monitor(scherm)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

jeetn

Stamgast
IK ben van plan een nieuwe monitor aan te schaffen om muziek te produceren.Ik zou het graag bij 1 houden d us denk ik toch dat ik voor 23 inch zal moeten gaan of meer.Het enige dat ik graag ook zou kunnen is het kijken van een dvd met toch een klein beetje kwaliteit.welke zou ik best kunnen nemen en waar zijn die(goedkoop)te vinden?!?

Ik wil er 800 euro aan spenderen!!!!

http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/8

Overigens heb je meer aan 2 x 17" of 2 x 19", maar da's mijn mening. 23" is 1) verdomd prijzig, 2) als er iets aan kapot is heb je helemaal niks meer, en 3) heeft 't totale scherm voor audio een betere verhouding.

Bericht door een moderator:
Overigens, verplaatst.

Daar heb je nu ook wel gelijk in!Toch beter 2 nemen zeker.Ik twijfelde gewoon omdat er dan een band tussen zit en deze wil ik zo minimaal houden.GEEN TIP VOOR DIT PROBLEEM!!!!

Let ook even goed op de resolutie en beeldverhouding (breedbeeld). 17 / 19 inch hebben 1280 x 1024 resolutie en dat vind ik vandaag de dag toch wel weinig. 20 inch breedbeeld of meer is al een stuk prettiger (1680 x 1050) en kun je veel meer kwijt (+32%). Misschien als 1x 20 inch niet voldoende is er (later) een tweede bijhalen. Prijzen beginnen sterk te dalen en is straks de norm (waar software leveranciers rekening mee houden bij het ontwikkelen van software).

Overigens het argument 2 monitoren aanschaffen omdat er eentje kapot kan gaan is een beetje een non argument. Dan heb je ook twee computers nodig, twee mixers, twee auto's, twee huizen, twee vrouwen,...... ;)

Er zijn er ook veel die het werken met 2 schermen een stuk minder vinden, is dus ook een kwestie van smaak.

ja dat is het nu net iedereen heeft zijn eigen smaak maar voor mij zal het om het even zijn de prijs blijft toch ongeveer hetzelfde.....

ik zal zien of er nog mensen zijn die mij eventueel kunnen helpen...

je kunt ook twee 19" breedbeeldschermen overwegen... Hoeft ook niet de hoofdprijs te kosten.

2 x 19 inch breedbeeld samsung (top merk voor monitors) vind je voor zon 500,- euro

zag ze laatst nog nieuw op ebay staan voor die prijs

Bericht door een moderator:
Na overleg sluit ik dit topic. Je kunt veel meer en betere informatie vinden op een site die er specifiek voor bedoeld is; zie het Tweakers.net forum dat ik eerder heb gelinkt. Succes met je zoektocht :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back