magix studio 7 de Luxe

Raymond

Stamgast
Hi,

als nieuw lid van Interface werd ik tot onlangs verrast met een kadootje: Magix Studio 7 de Luxe. Eerst maar eens een backup van mijn systeem. Dan de programma-Cd erin en na wat rommelen en tekstjes op mijn scherm, herstart (reset) van mijn systeem. Tot 2x toe.

OK, opnieuw. Geen autonotification (Shift toets, ja ik werk met W2k) en via de Setup in de programmamap opnieuw geprobeerd. Nu wel installatie. Alleen:

-ik heb geen ASIO drivers vlgs Magix, die er dus wel zijn (Audiophile 2496 soundcard)
-ik heb geen geldige midi-files, die ik dus WEL heb.
-en nog meer ongein.

a. waaarom geen automatische installatie?
b. waarom een reset midden onder de installatie?
c. waarom al die kreten, die ver bezijden de waarheid zijn?

Zo heb ik dus niets aan dat kado! Gelukkig dat ik het niet gekocht heb! Software kan je moeilijk ruilen.
Enig idee?

Ik heb:

Asus P4B533 mobo
64 MB Asus AGP Video kaart
1 Gb intern geheugen
Pentium IV 2,x Ghz
en alle verdere reut aan CD-ROM. DVD speler en de rest

en draai onder W2k.

Raymond
(is daar ook iemand vreselijk verkouden?)

Re: magix studio 7 de Luxe

Origineel geplaatst door Raymond
a. waaarom geen automatische installatie?
b. waarom een reset midden onder de installatie?
c. waarom al die kreten, die ver bezijden de waarheid zijn?

H`eh`e...je durft wel om hier iets over magix te vragen :) Eigenlijk vind ik het wel grappig dat je er van dit soort problemen mee hebt... bevestigd mijn vooroordeel alleen nog maar meer over magix 8)

Origineel geplaatst door bambamstudio
Technische ondersteuning:
Phone: 0900-BELMAGIX (=0900-2356244)
(Mo-Fr: 09.00-17.00; EUR 0,70/minuut)
[/url]

toe maar, de gemiddelde sekslijn is nog goedkoper! Magix is zo commercieel als het maar kan. Toch vind ik zo'n kadootje best leuk. Het zorgt ervoor dat steeds meer mensen zich gaan interesseren in muziek maken op de computer. Veel mensen starten met Magix en een jaartje later zitten ze al aan cubase/logic . Mijn neefje van 10 gebruikt het ook! En er zitten ontzettend veel functies op die normaal alleen op prof. software zitten, hoewel het wel erg veel processorkracht zuigt;)

Tsja, al was het de koektrommel van m'n oma.
Muziek zal er gemaakt worden. :kroon:

Maar als Interface het 'weggeeft' dan zal het ook wel niet zo'n 'meuk' zijn.

Trouwens zou zelf helemaal geen schroom hebben om dit te gebruiken. Want zoveel anders dan Ableton Live of Acid is het ook weer niet hoor.

Denk dat met een patch erover heen 'knallen' je meer kans maakt opdat het eindelijk aan de praat te krijgen is.

Origineel geplaatst door bambamstudio
Mee eens,

en als je goed gaat bekijken zijn progjes zoals fast tracker ed. ook een beetje in de trant van magix.

en Almeros, wind je reactie een beetje overdreven van 'hoe durf je het te vragen' , ondanks de :)

Dat staat er zo met een smile omdat ik dat ironisch bedoel bambam... ik nam aan dat dat wel over zou komen! Excuses als ik er mensen mee op de teentjes heb getrapt ;)

Ik heb er eens een kennis mee zien werken en de geluidskwaliteit deed niets onder aan andere softsynths. Ik heb echter zo'n hekel aan het ontzettende commerciele karakter wat Magix vanaf het begin uitstraalde met iets wat "ik" geen muziek "schrijven" vind maar enkel arrangeren van stukjes loop.

Misschien moet ik ze maar eens een second chance geven...maarja als ik dan de installatie procedure zie...lama dan :D

Origineel geplaatst door fuse
Trouwens zou zelf helemaal geen schroom hebben om dit te gebruiken. Want zoveel anders dan Ableton Live of Acid is het ook weer niet hoor.

Helemaal gelijk in... Ik zou echter nooit trots kunnen zijn op een nummer wat ik uit premade loopjes heb gemaakt.

Origineel geplaatst door Almeros

Helemaal gelijk in... Ik zou echter nooit trots kunnen zijn op een nummer wat ik uit premade loopjes heb gemaakt.

Ehmmm... dat is jouw 'probleem'. ;)

Maar je kunt ook je eigen loops maken en die in dat soort programma's gebruiken. En dan word de scheidslijn wat dat betreft al weer een stuk vager.

Maar we dwalen af. :)

Ben wel benieuwd of onze vriend het aan de praat heeft gekregen.

Origineel geplaatst door fuse

Maar je kunt ook je eigen loops maken en die in dat soort programma's gebruiken. En dan word de scheidslijn wat dat betreft al weer een stuk vager.

Voor mij wordt t niet vager, voor mij is t dan weer duidelijk WEL je eigen spul, dan gebruik je Music Maker/Acid/whatever als een tool voor het arrangeren. Maar doorgaans is music maker domweg andermans loopjes aan elkaar knallen, althans in "mijn tijd".

Origineel geplaatst door Pjotr G

Voor mij wordt t niet vager, voor mij is t dan weer duidelijk WEL je eigen spul, dan gebruik je Music Maker/Acid/whatever als een tool voor het arrangeren. Maar doorgaans is music maker domweg andermans loopjes aan elkaar knallen, althans in "mijn tijd".

Dat klopt, maar daar betaal je immers voor. En ook heb je loopjes van commerciele sample CD's geplukt moet je bij sommige ze nog 'clearen'.
Dus wat is het probleem?
Want samples gebruiken met 909 kick, 'oeh' of 'ah' mag dan wel? Of de ROM sounds die in je synth zitten?

'K zie Magix meer als een platgeslagen sampler met een heel groot beeldscherm. :D

Volgens mij bedoeld Pjotr dat het nogal veel uit maakt of je je eigen beat opbouwt (met losse kleine samples) of daarvoor al een compleet door iemand anders opgebouwd loopje gebruikt.

Heeft wat mij betreft niets met het clearen van samples te maken maar meer met de eer die je verdient als iemand jouw nummer kewl vind... "Ja heb ik samen met DJ flipflap gemaakt die voor Magix de loops in elkaar heeft gezet"

Maargoed tegenwoordig heeft magix ook kwalitatief concurerende softsynths geintegreerd.. leuk ;)

wat almeros zegt ja....met fasttracker II kun je ook dingen doen die net zo goed muziekmaken zijn als in een studio van 2 ton. En als je in die studio van 2 ton allemaal loopjes van Sample-CD's trekt dan kots ik net zo goed op je. :D

Nou is er hier niemand die magix goed vind. hmm
Ik gebruik het zelf ook. Is een goedkopere versie van cubase. Heeft vst, goede score en de zelfde capaciteiten. Echter, ik mis ook een asio driver. Ik kan nu denk geen plug ins gebruiken. Ik heb ze wel geladen maar ik zie ze nergens terug..

..DIT is pas forumvervuiling!!!
..een topic over Magix!...

Back