een audiopc inrichten met zoveel mogelijk freeware?

Net zoals met elke andere distributie overigens, want hardwareoptimalisatie is met name een kernel-kwestie en heeft weinig vandoen met welke applicaties een distributie erbijstopt.
Ik doelde eigenlijk op het optimaliseren van alles met behulp van de juiste CFLAGS CXXFLAGS en (Gentoo specifiek) USE flags. Gezien bijna alles van de grond af aan wordt opgebouwd kun je alle binaries (programma's) zo bouwen dat ze optimaal draaien op je processor en de juiste libraries wel of niet gebruiken.

Dat zie ik je niet zomaar op iedere distro doen.

[edit]Dat is trouwens best een interessante distro die je daar even liet zien GeeEs, die kende ik nog niet. Binnenkort eens downloaden en kijken wat voor interessante programma's er op staan.[/edit]

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door The Headacher
.......Heb ik even overgedacht om die te plaatsen, maar het lijkt er op dat Agnula min of meer dood is, het laatste nieuws op de site is meer dan een jaar oud. =(
ter info:

Na wat onderzoek blijkt de instantie die DeMudi steunde er mee is gekapt, het is nu een project op vrijwilige basis, het is niet dood, maar staat wel op een heeeeeel laag pitje. Jammer genoeg. Ik weet zeker als ik een Linux wizard was, dat ik me er in had gestort want ik vond het een super distro!

Hier meer info:http://lists.agnula.org/pipermail/users/2006-January/009716.html

Origineel geplaatst door Syntax Terror
ter info:

Na wat onderzoek blijkt de instantie die DeMudi steunde er mee is gekapt, het is nu een project op vrijwilige basis, het is niet dood, maar staat wel op een heeeeeel laag pitje. Jammer genoeg. Ik weet zeker als ik een Linux wizard was, dat ik me er in had gestort want ik vond het een super distro!

Hier meer info:http://lists.agnula.org/pipermail/users/2006-January/009716.html

Lees ff mn post hiervoor (laatste post vorige pagina) ... over die MEDIA IN LINUX... vergelijkbaar idee.
Hoef je ook bijna niets zelf te doen.. Alles is pre installed... :)

Origineel geplaatst door GeeEs
Lees ff mn post hiervoor (laatste post vorige pagina) ... over die MEDIA IN LINUX... vergelijkbaar idee.
Hoef je ook bijna niets zelf te doen.. Alles is pre installed... :)

Yes had het gezien! Pagina reeds voor mijn neus, bedankt:okdan: was gewoon ff ter info..

Ik heb nu een tijdje 64studio geprobeerd en vond 'm extreem crappy. Wel goede software maar de Linux onder de motorkap was een zootje. Nou kan ik sowieso niet zo goed met Debian overweg maar het lag niet alleen aan mij 8). Anyways, na een paar dagen kloten op een manier die ik niemand kan aanbevelen was ik van plan om in de developers mailing list te zoeken naar mijn problemen. Daar aangekomen kwam ik er achter dat er inmiddels een hele nieuwe release is die niet op de mainpage is aangegeven. Deze is zowel voor beschikbaar voor "gewone x86 pc's" (i386 heet die release) als voor 64 bits processors van AMD en Intel beschikbaar (ook al noemen ze de release nog steeds amd64 :confused: ).

Voor een ieder die van plan was om het te proberen, de nieuwere versies staan hier: http://cdd.64studio.com/64studio/iso/

Hoe dan ook, ik ben nu de nieuwe versie (7 en een halve maand nieuwer) aan het downloaden. Misschien dat die wat beter aan mijn eisen voldoet. Ik vind het niet erg om een net nieuw OS een beetje te tunen enzo (eigenlijk doe ik dat standaard), maar er is een grens natuurlijk.

Ik laat het nog wel weten...

[edit]

Ik zie net dat de cd die ik nu aan het downloaden ben vandaag, nou ja, vrijdag 21 juli 2006, is gereleased! Dan ben ik er verdraaid snel bij voor iemand die niet eens wist dat er een nieuwe versie uit was.... :okdan:
[/edit]

Laatst gewijzigd:
goed bezig! laat even weten wat je bevindingen zijn :) ondertussen zelf maar de keuze gemaakt om windows te blijven draaien ivm drivers, snelle installs, bekendheid met systeem etc.

toffe draad mijne heren !:halleluja

ik draai sinds kort ook Unbuntu en vind het geweldig,

ik hoop alleen nog op firewire support

dats schijnt niet in Unbuntu te zitten ( ik weet het niet in iedergeval mijn FCA-202 wordt niet herkend)

zou een MC mini een gave optie zijn? dus linux voor de rest van de handel en een macmini voor de muziek?

Origineel geplaatst door Hanz
En wat dacht je van een Linux-distributie als . . . . . . . . etc

bedankt voor de tips hanz.

Ok, voor mij werkt 64Studio nog steeds niet. Nieuwe versie nieuwe problemen (Nvidia driver installeren werkt voor geen meter). Ze zijn hier inmiddels van op de hoogte en zijn het er over eens dat het in volgende versies beter moet. Tot die tijd gebruik ik het niet, omdat mijn laptop zonder de juiste Nvidia driver niet naar de 'normale' resolutie van 1280x800 kan. De problemen die ik eerst had zijn inmiddels wel opgelost. Wellicht dat het voor mensen die gewend zijn aan Debian een prima audio distributie is.

Intussen heb ik nog een Linux audio distributie gevonden: Musix. Een livecd die specifiek bedoeld is voor audio, en met een flink aantal programma's komt die ik zelf nooit aan de praat kreeg en altijd al eens wou proberen (midi trackers! :duivels: ). Nu hopen dat ik op deze distro zowel mijn Nvidia kaart als mijn M-audio midisport 1x1 aan de gang kan krijgen na installatie, dan kan ik eindelijk weer eens muziek maken in plaats van proberen dit mogelijk te maken met opensource software.

Ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat geen van de specifieke audio distributies voldoen aan mijn eisen.

Ik had problemen met installeren van Musix en MediaInLinux.

64Studio installeren gaat prima. Maar ik kan me gewoon niet zo goed vinden in de Debian manier van werken en de gnome desktop. Ik zei eerder dat de AMD64 bits versie ook op intel 64 bits kan draaien maar dat is NIET correct (foutje bedankt).

Gentoo had muse als onstabiel gemarkeerd voor mijn processor (amd64) en ik ben er wel achter waarom. Ik vind dat best een fijn programma maar het crashte om de haverklap dus valt ook Gentoo voor mij af.

Inmiddels heb ik zo'n beetje alle audio programma's die mijn hartje begeert op Vector Linux draaien. Dit was sowieso al een tijdje mijn vaste distro. De huidige "development releases" komen standaard met realtime-lsm kernel patch, Jack Audio Connection Kit en nog wat handige multimedia programma's. Tegen de tijd dat de standaard release uitkomt hoop ik de programma's die ik gebruik ook te kunnen bouwen voor in de repository, zodat ze voor iedereen makkelijk te installeren zijn. Dit gaat echter nog wel een maand of 2 , 3 duren denk ik.

Origineel geplaatst door The Headacher
.....Tegen de tijd dat de standaard release uitkomt hoop ik de programma's die ik gebruik ook te kunnen bouwen voor in de repository, zodat ze voor iedereen makkelijk te installeren zijn. Dit gaat echter nog wel een maand of 2 , 3 duren denk ik.

Heb Vector Linux ook wel eens geprobeerd, lekker snel en simpel (niet te veel toeters en bellen)! Moet wel zeggen dat dat een tijdje geleden is geweest.

Zou cool zijn, als je dat voor elkaar zou krijgen!

Dat zou zeker aangenaam zijn. Al was het maar omdat ik dan zelf niet bij en her-installatie alles moeilijk opnieuw hoef te installeren maar enkel de gewenste software hoef aan te klikken en de dependancies door slapt-get kan laten regelen :D.

Diezelfde dependancies zijn echter ook het lastigste. Als het goed is worden die tijdens het maken van een package meteen meegenomen, maar dat weet je pas zeker als je het test. Ik heb wel eerder packages gemaakt maar die waren voor eigen gebruik (slordig), en dan vooral zodat ik ze makkelijk kan verwijderen als ze niet bevallen. Ook ben ik nog niet helemaal uit over het bijvoegen van documentatie etc. Hier moet ik nog info over inwinnen.

Op dit moment wordt door de developers hard gewerkt om de development release te ontdoen van bugs. Als dat gebeurd is zal deze aangekleed worden tot een beta van VectorLinux Standard (de lichtgewicht versie, met Xfce desktop). Als deze goed in de buurt van 'af' komt dan worden er 'release candidates' gemaakt. Als hier (hopelijk) alle gevonden bugs uit zijn dan wordt VL standard 6 gereleased. Op dat moment kan ik er packages voor gaan maken. Tegen die tijd kun je op het VL forum ook HOWTO's aangaande audio-produktie van mijn hand verwachten.

Wordt (ooit) vervolgd...

Back