celestion een degelijk merk speakers?

Thoraval

Ouwe rot
ik heb een oude speakerbox terug gevonden met 4 celestion speakers erin. Heb het nog niet gecheckt maar het staat erop. Kan iemand mij vertellen of dit een beetje degelijk merk is? Heb er nooit van gehoord namelijk.

Tis een speakerbox voor een gitaar amp in ieder geval.

Is een bekend merk bij gitaar amps. Volgens mij zitten er in bepaalde Fender gitaar amps ook Celestion speakers.

celestion wordt aardig vaak gebruikt in gitaar speaker boxen en ook wel in p.a.

ik weet niet of ze ook een high end klasse hebben maar de meeste celestion speakers die je ziet zijn redelijk budget, redelijk dan heh

volgens mij zijn het wel de meest gebruikte speakers in gitaar kasten.
mijn Framus speaker cabinet bevat ook 2 stuks Celestion V30 speakers.

Celestion is wordt gebruikt, gaan goed hard en bijna niet stuk te krijgen. Ik zou er geen studio monitors mee bouwen maar voor gitaar of PA zijn ze uitstekend.

ik heb gehoord dat voor de Rhodes een Twin met celestions of JBLs super zou zijn. Celestion is in elk geval een gerenommeerd meer voor gitaarversterkers (ik heb een box met relatief cheape Celestions erin). Wat staat er verder achterop? Onderschat de waarde in elk geval niet, ik geloof dat bijv. 'Vintage 30' speakers zo over de 100 euris doen.

Sommige vintage celestions zijn echt veel geld waard. Oude greenbacks bijvoorbeeld. In ieder geval zijn het goede gitaarspeakers!

Ik ben wel erg benieuwd naar wat je precies hebt.
Je zou de speakerbox eens open moeten maken.

Wat is de diameter van de speakers?
Wat staat erop?

Greenbacks (die hebben een groene ascahterkant) van voor de "Rola" periode (pre-rola genoemd zijn zeker 250,- per stuk waard als het al niet 300,- is.

Als er gewoon G12t's inzitten..dan heb je het over 60,- tot 75,- pers tuk ofzo.

Maar in wat voor kast zitten ze eigenlijk?
Misschien een Orange? Marshall? Hiwatt (hoewel die meestal Fane hebben) of Soudncity enz enz...:D

Een fotootje zou leuk zijn.

By the way...ikzelf ben NIET geinteresseerd ofzo.
Ik heb namelijk geen rooie cent te makken want ik moet afstuderen en blaasinstrumenten kopen:D

Ik gebruik zelf Celestion Ditton 66 monitors. Op dit moment is er één tweeter die niet meer meedoet (heel waarschijnlijk het filter of zo). Ze zijn ondertussen 32 jaar oud, maar klinken nog steeds super. Om het geluid in fase te krijgen, heeft de Dittonserie een passief woofersysteem wat inhoud dat de woofer iets naar achter wordt getrokken tov de midrange en tweeters. Dat is altijd een vrij uniek ontwerp geweest naar het schijnt.

Hoedanook ben ik er zeer tevreden over en ze zullen nooit plaats ruimen voor de moderne monitors. Enige nadeel: ze zijn groot en zwaar ... maar dat neem ik er graag bij ;) .

:doei:

die dittons heb ik ook gehad.
alleen het opblazen van het hoog en mid ging wel erg snel altijd.
op een gegeven moment kon je er ook geen membramen meer voor krijgen toen heb ik ze maar weggedaan

Celestion is echt een klassemerk. Heb antieke 3 weg boxen van 1 meter hoog en halve meter diep. Volgens mij niet stuk te krijgen. Ik heb de kasten eens op mijn werk gebruikt bij een disco en je kunt er hard mee blazen.

Back