Hulp bij Bassline

Beatbrother

Stamgast
Hey

Een kameraad had me iets doorgestuurd om te vragen of ik zo eens iets kan namaken ...
Dat is een bassline die vrij veel gebruikt wordt in Trance nr's (Engelse stijl) ...

Ik zie het als een uitdaging om het zo goed mogelijk hetzelfde te laten klinken, want ik vind het zelf enorm knap klinken .... een heeel goede drive met weinig materiaal ....

Alle tips zijn welkom ...

Thnx ...
Greetz Bart !

Bassline

Hetgeen ik denk:

Puls, delay voor dat rollende, tikkeltje reverb voor de delay, goed eq'en, dan wat compressen?

Spreek me tegen als ik ernaast zit.

Tja, Nick Nova heeft gelijk. Dit is een vrij standaard geluid in mijn oren. Niet echt heel bijzonder ofzo. Ik kan me ook niet herinneren dat Engelse Trance bekend stond om haar verfijnde basslijnen.....

Ik heb het zelf al veel beluisterd en wat ik denk dat het is ...

Een kick gewoon op 1,2,3,4

Tussen-in een gewone bas-klank ...

Erboven zit dan een snel synth klankske gespeeld ...

Als je op het einde van de file goed beluisterd, dan hoor je het duidelijker, maar het probleem is dat ik niet zo vol krijg of met zo een drive ...

Greetz Bart !

volgens mij is het een bas tussen elke kick maar dan met een delaytje erover heen.
Wat het ook kan zijn is twee of drie bass toontjes tussen de kicks. De basstoontjes moeten dan wel in toonhoogte en volume verschillen. In impulse tracker gebruikte ik dit vaak.

voorbeeld:

ch 1 - ch 2 -
kick - ........ -
...... - bas c-3 v30 -
...... - bas c-4 v64 -
...... - bas c-4 v20 -
kick - ........ -

OK uuum tot zover mijn poging een tracker pattern na te bootsen :) *D

ik denk ook dat t een delay is die staat in gesteld op 3/4 deel van n beat

Back