HardwareSucks
Stamgast
neehoor Roel, de laatste aarbeving die ik meegmaakt heb was netjes door onze scheppr voorzien van laagaf filter op 50Hz. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door GnarlyBarf
volgens mij mis je die 10 hz tussen 50 en 40 wel... ik heb krk rp8'en en die gaan tot 53hz ofzo, en ik hoor helaasch geen decay meer op de 808 kick, terwijl ik dit altijd wel hoorde op m'n voormalige alesis m1's (die gingen tot 35hz ofzo). subwoofer is denk ik het antwoord...
volgens mij houden heel veel pro monitors op bij 50hz, omdat het theoretisch niet mogelijk is om lager te gaan met een 8 inch speaker en toch over het gehele frequentiespectrum een vlakke weergave te hebben... denk ik dan.
.Origineel geplaatst door HardwareSucks
Ik weet ze ook niet precies, maar ik weet wel dat iemand van 32 geen 22 K gaat horen, eerder ergens rond de 12K...ervanuitgaande dat ie dan ook niet heel zijn leven in disco's heeft rondgehangen.
Dus je kunt na je 40 eigenlijk net zo goed alleen een subwoofer kopen![]()

Origineel geplaatst door Mostatic
Overigens weten ook weinig mensen dat je savonds beter hoort dan overdag.
Origineel geplaatst door Downside Studio
geluvd met dames in bikini?
Origineel geplaatst door Downside Studio
Dit is heel logisch haha...vergelijk het met studeren...waar kun jij je beter concentreren...in een leeg klaslokaal of een klaslokaal geluvd met dames in bikini?
's avonds in het donker is je omgeving rustiger en wordt je veeeeel minder afgeleid door visuele dingen. In mijn studio ging vaak tijdens het mixen de lichten uit, en een paar donker blauwe spots aan. Ik heb ook regelmatig mensen in het donker laten inzingen, zodat ze echt alleen met hun zang bezig waren ipv wat er om ze heen gebeurde.
Origineel geplaatst door HardwareSucks
smorgens zijn je oren fris.
dat bioscopen en theaters donker zijn heeft ook nogal een hoop technische redenen... film projecteren met licht aan werkt niet zo goed....Origineel geplaatst door HardwareSucks
bekijk het eens in de praktijk: het licht/donker verhaal. Bioscoop zalen zijn donker, theaters zijn donker, concerten worden het liefst in het donker gegeven. Uiteraard ook vanwege de lichteffecten...maar als je 2x dezelfde film zou zien thuis, 1x overdag en 1x 's avonds...welke zou je de voorkeur geven?