Nou heb ff geluisterd en het spectrum bekeken en ik hoor en zie die 20 Hz niet hoor.(ja de analyzer gaat maar tot 25 Hz maar daaronder is het toch onzin.)
Eigenlijk vind ik het voorbeeldje helemaal niet zo diep klinken en in het spectrum is te zien dat de bas maar tot ergens tussen de 40-50 Hz loopt. Vergeet ook niet dat 6 dB zachter al 2x zo zacht is.
Hier een voorbeeldje waar de bas nog veel dieper gaat (Andain-beautiful things). Dit is denk ik op het randje hoeveel bas je erin kunt houden, 't is eigenlijk teveel.
Origineel geplaatst door etaoin Okay, mijn fout dus.
Maar als ik het aantal samples verhoog wordt het niveau rond de 20 Hz in de mp3 van Kikker alleen maar lager, dus mijn punt blijft dat ik betwijfel of er wel echt materiaal rond de 20 Hz in zit of dat het alleen maar randverschijnselen van andere dingen zijn.
Ik weet niet of het dát is maar.. het schoot me even te binnen:
Ook kijken naar de 'venster'functie waarmee je convoluteert. Je hebt bv. Blackmann-Harris, Hanning (zo even uit het hoofd).
Geen idee wie wie ook weer juist was, maar een van de twee geeft een juistere amplitude en de andere een juistere frequentie.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.