Apogee of Rme ?

KURZWEIL-2600

Ingeburgerd
Hoi allemaal Ik ben op zoek naar een nieuwe superb Ad/Da converter
Ik heb even gezocht naar een goede Ad/Da converter.
Maar nog steeds weet ik niet welke ik moet nemen ?
Mijn budget is tussen 1000 € tot 1500 €. misschien 2000 € als het moeite waard is
Nou heb ik gelezen dat apogee 200 goede converter is maar hij heeft 2 kanalen ?
En hoe sluit ik die converter aan heb ik daarvoor weer een audio interface nodig, of gaat dat via firewire ?
Ik heb ook even naar Rme gekeken Madi series en die zijn het beste high end spul en duur.
Maar liefst wil ik gewoon alles in 1 een Superb audio interface met hele goede Ad/da converter.
Eerder was ik van plan om een goede audio interface te kopen zoals motu HD 94 of Rme Fireface 800
Maar toen ik las dat apogee de beste converters heeft ging mijn plannen veranderen
Ik wil niet voor de 56 kanalen betalen want ik heb geen SSL tafel of protools gaat puur om de Ad/Da converter
Ik wil liefst op 96 khz opnemen en ik heb 3 stereo uitgangen en 4 stereo ingangen nodig.
Kom niet met prism, lavry, weis enzv.. aan moet wel in mijn budget passen !

*D

Laatst gewijzigd:
ik ben erg blij met mn RME, maar ik zit op PC, ik weet niet wat jij hebt;
maar nu weet ik van een paar professionals op mac, dat ze helemaal weg zijn van metric halo.
http://www.mhlabs.com/
maar das dus alleen voor mac
geloof wel enigszins in jouw prijsklasse en ze schijnen de beste conversie voor die prijs te hebben.

Origineel geplaatst door markaugust
ik ben erg blij met mn RME, maar ik zit op PC, ik weet niet wat jij hebt;
maar nu weet ik van een paar professionals op mac, dat ze helemaal weg zijn van metric halo.
http://www.mhlabs.com/
maar das dus alleen voor mac
geloof wel enigszins in jouw prijsklasse en ze schijnen de beste conversie voor die prijs te hebben.

Ik gebruik Pc met Cubase sx 3 dus geen mac :)
Welk Rme gebruik je ?

Origineel geplaatst door KURZWEIL-2600
heeft niemand ervaring met Rme Fireface 800, of Motu HD 894 ?

Ik ben zelf al jaren erg blij met mijn Multiface en ADI-8 PRO (24 bit bij 44.1 KHz). Ik heb ook nog een Quadmic en daar ben ik ook zeer over te spreken.

De Fireface is eigenlijk de nieuwe generatie Multiface en een Quadmic in één doos met firewire aansluiting dus dat kan niet slecht zijn. Ik heb geen specifieke ervaring met de Fire Face maar heb er goede verhalen over gehoord. Waar je nog wel voor moet oppassen is het gebruik van 2 FireFaces op één computer, dat schijnt nog niet goed te werken, iets met een sync. probleem.

RME is heel goed spul, je kunt nog een stapje hoger maar dan moet de rest van je studio ook op dat hoge niveau zitten. Om maar wat te noemen, een Apogee converter met een setje Behringer Truth of Spirit Absolute 2 studio monitors is natuurlijk geen serieuze combinatie.

Origineel geplaatst door FrankH
Ik ben zelf al jaren erg blij met mijn Multiface en ADI-8 PRO (24 bit bij 44.1 KHz). Ik heb ook nog een Quadmic en daar ben ik ook zeer over te spreken.

De Fireface is eigenlijk de nieuwe generatie Multiface en een Quadmic in één doos met firewire aansluiting dus dat kan niet slecht zijn. Ik heb geen specifieke ervaring met de Fire Face maar heb er goede verhalen over gehoord. Waar je nog wel voor moet oppassen is het gebruik van 2 FireFaces op één computer, dat schijnt nog niet goed te werken, iets met een sync. probleem.

RME is heel goed spul, je kunt nog een stapje hoger maar dan moet de rest van je studio ook op dat hoge niveau zitten. Om maar wat te noemen, een Apogee converter met een setje Behringer Truth of Spirit Absolute 2 studio monitors is natuurlijk geen serieuze combinatie.

Hey Frank Thnx for Advies, ik las ook net dat fireface beter is dan Motu HD 896 + bij fireface zit ook jitter technologie bij.
Maar waarvoor moet ik 2 firefacen kopen hij heeft al 56 channels ? ik heb geen SSL tafel wat moet ik met zoveel ingangen uitgangen ?

hoe zit dat met apogee 200 hij heeft namelijk 2 kanalen hoe zou je die aan moeten sluiten
rest van mij studio is wel oke monitors enzo en headphones + Pc

hoe zit dat met apogee 200 hij heeft namelijk 2 kanalen hoe zou je die aan moeten sluiten

Je kunt het digitale signaal doorsturen naar een digitale ingang van je geluidskaart...daarmee omzijl je dus de AD conversie van je geluidskaart, en gebruik je de betere apogee converters.

Op de site staat ook dat de Apogee rechtstreeks is aan te sluiten op de comp dmv firewire, MITS je hem voorziet van een uitbreiding. Dus extra geld.

Kortom...je hebt voor de apogee dus of een geluidskaart nodig met digitale ingangen, of een firewire-uitbreiding in de unit zelf.

Hou er rekening mee dat RME een speciaal firewireprotocol gebruikt die niet geschikt is voor de mac. Hoe dit precies zit weet ik niet, zoek het even uit op de RME site.

Fireface is ook een hele goeie kaart met prima converters, Motu gebruikt trouwens dezelfde converters als RME alleen gebruikt RME iets andere voorversterking. Over het algemeen hoor ik mensen zeggen dat Motu warmer klinkt, en RME helderder en crisper met iets minder gedefinieerd laag dan de MOTU,, voor een groot gedeelte kwestie van smaak dus.

Origineel geplaatst door bobaphat
Hou er rekening mee dat RME een speciaal firewireprotocol gebruikt die niet geschikt is voor de mac. Hoe dit precies zit weet ik niet, zoek het even uit op de RME site.

Fireface is ook een hele goeie kaart met prima converters, Motu gebruikt trouwens dezelfde converters als RME alleen gebruikt RME iets andere voorversterking. Over het algemeen hoor ik mensen zeggen dat Motu warmer klinkt, en RME helderder en crisper met iets minder gedefinieerd laag dan de MOTU,, voor een groot gedeelte kwestie van smaak dus.

Hmm goed dat je dat zegt want ik heb namelijk fattt warm geluid nodig voor Rnb bvb of club.

Hmm goed dat je dat zegt want ik heb namelijk fattt warm geluid nodig voor Rnb bvb of club.

In dat geval zou MOTU meer in het voordeel zijn, de verschillen met RME zijn erg klein, je zou ze echt naast elkaar moeten zetten om het verschil te horen / voelen.

hmm ik vertrouw lynx kaarten niet echt heb echt slechte review gehoord.
Liefst wil ik bij Rme of Motu Apogee zijn :)

lynx klinkt beter als de RME, vergis je niet en een slechte review gehoord????? probeer hem eens en vergelijk hem met een RME.........

Origineel geplaatst door FrankH
In dat geval zou MOTU meer in het voordeel zijn, de verschillen met RME zijn erg klein, je zou ze echt naast elkaar moeten zetten om het verschil te horen / voelen.

Ik denk dat je gelijk hebt weetje wat ik zo mooi vind van motu ! [design] lijkt wel een Kasteel :halleluja
Maarjah uiterlijk zegt niks :)

ik heb altijd met motu converters gewerkt, en een keer bij een mastering in galaxy studio hun oordeel gevraagd over de converters (zonder te vertellen wat voor merk etc.) Ik was wel zeer verbaasd om te horen dat ze er vanuit gingen dat het topconvertoers waren na het hele spectrum bekeken te hebben. Maw, die dingen zijn dus wel degelijk op hoog commercieel nivo te gebruiken.

Origineel geplaatst door matrixxx
lynx klinkt beter als de RME, vergis je niet en een slechte review gehoord????? probeer hem eens en vergelijk hem met een RME.........

Kun je dat bewijzen ? heb je een Review ofzo of benchmark
Ik heb namelijk die ouwe lynx kaarten gezien en een abnormaal prijs kaartje van 1100 € uit benchmarks bleek dat lynx 1 Ofzo iets onterecht duur was zelfs Emu 1820m versloeg hem en motu 828mkll.
Vaak hoor ik van mensen dat Lynx kaarten veel poen voor vraagt.
Daarom denk ik ook dat meeste mensen Motu of Rme Gaan ?

welke

welke

Zowel de Motu als de RME zijn hele mooie interfaces.
Met Apogee ga je net een stapje hoger maar dat is marginaal en dan moet de rest van je spullen ook absolute top zijn.

Fireface 800 of nu ook de 400 zijn wat prijs kwaliteit betreft heel goed.
De HD896 is mischien voor jou inderdaad wat betreft je muziek wel de beste keus maar de verschillen zijn echt zoals ik al zei marginaal.
Beide lopen bij ons even goed en de klanten zijn even tevreden.

Bedenk dat de verschillen tussen deze 2 kaarten veel minder zijn dan tussen bv monitoren en microfoons.

Origineel geplaatst door HardwareSucks
ik heb altijd met motu converters gewerkt, en een keer bij een mastering in galaxy studio hun oordeel gevraagd over de converters (zonder te vertellen wat voor merk etc.) Ik was wel zeer verbaasd om te horen dat ze er vanuit gingen dat het topconvertoers waren na het hele spectrum bekeken te hebben. Maw, die dingen zijn dus wel degelijk op hoog commercieel nivo te gebruiken.

Dat geloof ik graag, vaak hoor ik ook zoiets over welke motu praat je dan niet de 828 toch ?

ow, en niet onbelangrijk...ik stuurde de ingangen van de motu's aan met een topconsole...dus ik verloor niets aan orginele signaal kwaliteit al VOOR de converters

Back