Apogee of Rme ?

MOTU

MOTU

Geloof me MOTU is mischien wel de grootste Audio interface leverancier in dit markt segment (500-2000 Euro)
E als je ge grootste bent betekent dat heel veel tevreden klanten en een paar ontevreden.
En juist die ontevreden hoor je af en toe. Ik werk zelf ook met MOTU (2408 mkIII en een HD896) en ben zeer tevreden.
Ik ken lynx, apogee, weiss, Benchmark allemaal, allemaal een keline beetje schoner en beter als de MOTU's die ik heb maar als je van MOTU de HD192 neemt kan je weer met gemak met die jongens mee en in de zelfde prijs klasse of zelfs goedkoper.

Dus tot zeg 1200 Euro zijn zowel de Fireface 800 als de HD896 TOP.
Mooie van de fireface is wel dat je er meer aansluitingen op hebt.
Zet bij de fireface 2 Octapreamps van Focusrite en je het een perfecte 24 kanaals opname set.

Re: welke

Re: welke

Origineel geplaatst door Grooveron
Zowel de Motu als de RME zijn hele mooie interfaces.
Met Apogee ga je net een stapje hoger maar dat is marginaal en dan moet de rest van je spullen ook absolute top zijn.

Fireface 800 of nu ook de 400 zijn wat prijs kwaliteit betreft heel goed.
De HD896 is mischien voor jou inderdaad wat betreft je muziek wel de beste keus maar de verschillen zijn echt zoals ik al zei marginaal.
Beide lopen bij ons even goed en de klanten zijn even tevreden.

Bedenk dat de verschillen tussen deze 2 kaarten veel minder zijn dan tussen bv monitoren en microfoons.

Inderdaad verschillen zjin marginaal zo had ik verwacht, alleen 1 ding wat ik mis bij motu is de jitter technologie
Ik hoor namelijk dat veel effect geeft maar hoe dat werkt begrijp ik niet.
ik luisterde op het website van apogee een demo jitter technologie zonder jitter en met jitter verschil was met jitter had Weinig storing ruis en geluid wordt gladder ofzo ?

Maarjah als het toch zo marginaal is maak ik niet zo druk om :)

Re: MOTU

Re: MOTU

Geloof me MOTU is mischien wel de grootste Audio interface leverancier in dit markt segment (500-2000 Euro)
E als je ge grootste bent betekent dat heel veel tevreden klanten en een paar ontevreden.
En juist die ontevreden hoor je af en toe. Ik werk zelf ook met MOTU (2408 mkIII en een HD896) en ben zeer tevreden.
Ik ken lynx, apogee, weiss, Benchmark allemaal, allemaal een keline beetje schoner en beter als de MOTU's die ik heb maar als je van MOTU de HD192 neemt kan je weer met gemak met die jongens mee en in de zelfde prijs klasse of zelfs goedkoper.

Dus tot zeg 1200 Euro zijn zowel de Fireface 800 als de HD896 TOP.
Mooie van de fireface is wel dat je er meer aansluitingen op hebt.
Zet bij de fireface 2 Octapreamps van Focusrite en je het een perfecte 24 kanaals opname set.

Is er veel verschil tussen 2408 mkIII en HD896
Ik zag Motu HD 192 op een plaatje wat ik raar vond ik zag 4 audio interfacen op elkaar ?

jitter

jitter

Jitter komt onderandere door een instabiele of niet echt zuivere klok. (kristalletje in de Interface)
Bij deze jongens is dat allemaal wel voor elkaar, de enige waar ik echt van zeg dat ze de beste klok hebben is Benchmark.
Maar daar betaal je dan ook uiteindelijk flink voor.

Je kan mocht je meer digitale spullen willen koppelen altijd nog een extrenr klok pakken tzt.

Dan weet je zeker dat je goed zit.

Re: Re: MOTU

Re: Re: MOTU

Origineel geplaatst door KURZWEIL-2600
Is er veel verschil tussen 2408 mkIII en HD896
Ik zag Motu HD 192 op een plaatje wat ik raar vond ik zag 4 audio interfacen op elkaar ?

ook dat is marginaal, wel heeft de 896 mooiere mic preamps (daar is hij uiteindelijk ook voor gemaakt.)
de 2408 is eigenlijk meer een soort swissarmy kniife princiepe.

Je hebt daar de meeste keuze wat betreft interfacing, 3 x ADAT - 3 x TDIF (wat ik gebruik) en 8 analoog in en uit wat je door elkaar gebruiken kan. Wil je de beste sound zou ik voor de 896 HD gaan.

Re: jitter

Re: jitter

Jitter komt onderandere door een instabiele of niet echt zuivere klok. (kristalletje in de Interface)
Bij deze jongens is dat allemaal wel voor elkaar, de enige waar ik echt van zeg dat ze de beste klok hebben is Benchmark.
Maar daar betaal je dan ook uiteindelijk flink voor.

Je kan mocht je meer digitale spullen willen koppelen altijd nog een extrenr klok pakken tzt.

Dan weet je zeker dat je goed zit.

Hmm Ik weet al voldoende Motu HD896 wordt het:) Vooral die design is net een kasteel
Binnen kort als ik hem in mijn kamer hebt voel ik me net een ridder.
Voorlopig wacht ik even nog voor een nieuwe interface eerst komt de avalon vt-747sp aan de beurt deze maand 8~

luchtkastelen ? waarom krijg ik hier van die patatgeneratie ideeen bij ?
verdiep je nou echt eens in de specs in plaats van te roepen dat je geen 56 kanalen nodig hebt ..
56 analogen kanalen ?

Kennis is veel heiliger dan wat voor gear je hebt .. als je er niks mee kan kan je netzogoed een soundblaster kopen !

maar ik vind het tof van de rest van de boys dat ze je willen helpen maar een beetje zelf verdiepen zou geen kwaad kunnen .. en lees eens wat je schrijft ! tis nog 30 keer onleesbaarder dan hoe ik schrijf !

hier al jaren rme, goei spulleke.
Al heb ik een keer een motu gehoord en moet zeggen dat die toch wel wat "romiger" klonk.
Dat komt waarschijnlijk omdat die da's ook steeds doorontwikkeld worden, die rme multiface van me is uit 2001

Offtopic, zou zelf graag zien dat de oude opamps en de da's uit de emu ultra serie gebruikt zouden worden op een kaart.

Origineel geplaatst door MadR
luchtkastelen ? waarom krijg ik hier van die patatgeneratie ideeen bij ?
verdiep je nou echt eens in de specs in plaats van te roepen dat je geen 56 kanalen nodig hebt ..
56 analogen kanalen ?

Kennis is veel heiliger dan wat voor gear je hebt .. als je er niks mee kan kan je netzogoed een soundblaster kopen !

maar ik vind het tof van de rest van de boys dat ze je willen helpen maar een beetje zelf verdiepen zou geen kwaad kunnen .. en lees eens wat je schrijft ! tis nog 30 keer onleesbaarder dan hoe ik schrijf !

Kennis is veel heiliger dan wat voor Gear je hebt..daar ben ik met je eens, maarTalent is net iets belangerijker !
Ik moet wel zeggen dat je onzin praat, want hoe kan jij op mijn Kennis kritiek geven ? D
Daarvoor moet je eerst mij kennen achterkomen wat ik gebruik en wat tracks luisteren.

Als we allemaal net als jou met alles genius waren, bestond sythforum ook niet meer 8)

Misschien is een luistertest een goed idee?
Zou niet weten welke toko die dingen te showen heeft, maar da's wellicht toch te doen?

Origineel geplaatst door fuse
Misschien is een luistertest een goed idee?
Zou niet weten welke toko die dingen te showen heeft, maar da's wellicht toch te doen?

We hebben de MOTU's en de Firefacen opvoorraad dus dat is geen probleem als je dat zou willen

Kennis is veel heiliger dan wat voor Gear je hebt..daar ben ik met je eens, maarTalent is net iets belangerijker !
Ik moet wel zeggen dat je onzin praat, want hoe kan jij op mijn Kennis kritiek geven ? D
Daarvoor moet je eerst mij kennen achterkomen wat ik gebruik en wat tracks luisteren.

Als we allemaal net als jou met alles genius waren, bestond sythforum ook niet meer 8)

Met alleen talent kom je ook weer nergens, maar het is idd ook vereiste.
En je kennis spreekt wel een beetje boekdelen als ik je replies lees. En ik heb meer gelezen dan alleen dit topic.
Daarnaast heb ik ook je tracks geluisterd en je teksten er onder gelezen. Met termen zoals met een kwastje en playlist snap ik toch echt niet wat je bedoelt. En wat je aan gear gebruikt is ook duidelijk dat staat in je signatuur en je instrumenten zijn vaak : piano, airy bells etc :P

Daarnaast geef ik ook tips, zoals pianoles nemen, maar dat moet je liggen natuurlijk. Maar dat je het nodig hebt is mijn inziens wel duidelijk. Dat electro gebeuren slaat naast de beats nergens op wat mij betreft. Wonderbaarlijk genoeg neem je me opmerkingen over hoe je schrijft wel te harten, want dit is eerste normaal uitziende post die ik van je zie !

Ik ga dus heus niet bij de eerste reactie er al bovenop zitten. En ik ben zeker een wijsneus dat zal ik niet ontkennen.
Maar dat gelul over bijv die ratio bij dat tlaudio topic kwam bij mij over als een beetje stoer doen en sloeg mijn inziens gewoon nergens op.

Mij hoef je niet te impressen, maar verdiep je een beetje in dingen als je mee wil lullen, ipv wat dingen op te dreunen en dan de mensen van het forum alle antwoorden laten geven. Je bent enthousiast en dat is goed maar het zijn lieve mensen hier die eigenlijk te goed zijn voor deze aarde wat mij betreft ! ;)

Kun je dat bewijzen ? heb je een Review ofzo of benchmark
Ik heb namelijk die ouwe lynx kaarten gezien en een abnormaal prijs kaartje van 1100 € uit benchmarks bleek dat lynx 1 Ofzo iets onterecht duur was zelfs Emu 1820m versloeg hem en motu 828mkll.
Vaak hoor ik van mensen dat Lynx kaarten veel poen voor vraagt.
Daarom denk ik ook dat meeste mensen Motu of Rme Gaan ?

ik heb de lynx2 en de RME naast elkaar gehoord en een beter oordeel heb ik niet kunnen maken. ik gebruik momenteel een RME en ik ben er best tevrede mee en het is geen verkeerde keuze maar ik vind de lynx toch iets beter klinken,.

Ik heb vanmiddag de motif ultralite en de rme fireface400 naast elkaar gehoord en ik moet zeggen dat ik de RME toch een stapje luxer en beter vond klinken. Dus als je 150 euro minder wil uitgeven onder de RME richting MOTU, weet dan waar die 150 euro heengaan.

Jitter

Jitter

Even over die jitter;
Het is mij even niet meer duidelijk of jitter ook kan optreden na het a/d conversie proces. Dus stel je hebt gesampled met een stoere apogee of rme met z'n eigen strakke clock en vervolgens stuur je dat signaal (realtime) door naar een andere geluidskaart, bijvoorbeeld via spdif, die via wordclock gelocked is met de rme/apogee.

Jitter in deze context is juist van toepassing in het digitale domein.
Het is eigenlijk gewoon het verschijnsel dat de 0 en 1'en (of de overgangen hiervan) niet altijd even strak getimed worden en je mbv een wordclock kan corrigeren omdat die immers 16x of 256x (super wordclock) sneller gaan dan de 0 en 1'en vervoerd worden en daarmee dus bij kunnen worden gestuurd. Electronica is nl niet altijd perfect en storing van buitenaf blijf je altijd houden.

Er zijn nog andere vormen van jitter maar het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer dwz dat het geluid vern**kd wordt en dat het niet altijd even duidelijk te horen hoeft te zijn.

Origineel geplaatst door MadR
Met alleen talent kom je ook weer nergens, maar het is idd ook vereiste.
En je kennis spreekt wel een beetje boekdelen als ik je replies lees. En ik heb meer gelezen dan alleen dit topic.
Daarnaast heb ik ook je tracks geluisterd en je teksten er onder gelezen. Met termen zoals met een kwastje en playlist snap ik toch echt niet wat je bedoelt. En wat je aan gear gebruikt is ook duidelijk dat staat in je signatuur en je instrumenten zijn vaak : piano, airy bells etc :P

Daarnaast geef ik ook tips, zoals pianoles nemen, maar dat moet je liggen natuurlijk. Maar dat je het nodig hebt is mijn inziens wel duidelijk. Dat electro gebeuren slaat naast de beats nergens op wat mij betreft. Wonderbaarlijk genoeg neem je me opmerkingen over hoe je schrijft wel te harten, want dit is eerste normaal uitziende post die ik van je zie !

Ik ga dus heus niet bij de eerste reactie er al bovenop zitten. En ik ben zeker een wijsneus dat zal ik niet ontkennen.
Maar dat gelul over bijv die ratio bij dat tlaudio topic kwam bij mij over als een beetje stoer doen en sloeg mijn inziens gewoon nergens op.

Mij hoef je niet te impressen, maar verdiep je een beetje in dingen als je mee wil lullen, ipv wat dingen op te dreunen en dan de mensen van het forum alle antwoorden laten geven. Je bent enthousiast en dat is goed maar het zijn lieve mensen hier die eigenlijk te goed zijn voor deze aarde wat mij betreft ! ;)

Nogmaals ik heb geen piano les nodig nu ! Want ik kom wel verder.om de 2 maanden zie ik een beetje resultaat van me Zelf maar toch de tijd Die Je voor investeert daar wordt je beter van.
Muziek maak je niet door piano les te nemen alleen door talent je kunt voetballen of niet je hebt het of niet.
Is altijd mooi meegenomen, maar je kunt ook zelf leren, als ik niet verder kom dan ga ik zecker piano les nemen !
Het is belangerijk dat je eerst klein begint en tot het grens voor een level up en kom je zelf steeds achter.
Ik investeer meer tijd aan muziek spelen dan de nieuwste hardware enzv.
Soms kom ik wel eens mensen tegen met duure apparaten en doen er niks mee en later stoppen ze met hobby dat is Echt geld gooien .:halleluja Ik hou mij meer bezig met spelen dan wat er in die apparaat zit want uit eindelijk koop je toch Om iets te doen met die ding right ?
Ik heb nog voor jou een Beat Download luister of je deze mooi vind die andere tracks waren niks ik zat te ouwehoeren een beetje :D

fuse ik weet wat jitter is,
maar mijn vraag is of je ook last van jitter kan hebben als je een signaal digitaal overzet. dus als het al gesampled is.

en zo ja, hoe kan je in zo'n geval jitter voorkomen?

Origineel geplaatst door Majestique
fuse ik weet wat jitter is,
maar mijn vraag is of je ook last van jitter kan hebben als je een signaal digitaal overzet. dus als het al gesampled is.

en zo ja, hoe kan je in zo'n geval jitter voorkomen?

Dit kan inderdaad gebeuren als de diverse klokken niet gelijk lopen, je moet in dit geval 1 masterklok kiezen dan sluit je 90% van de eventueele extra jitter uit zover ik weet.

Back