Sequencen

Re: 'paar' maanden wachten?

Re: 'paar' maanden wachten?

Orgineel geplaatst door Arveyman
Ik ben benieuwd wanneer de eerste RS7000's op marktplaats verschijnen! :)

Die heb ik al gezien. Was die ASR-X pro (1250,-) van jou?

Ik denk het niet. ik had hem opgegeven samen met de MC 303 voor 1700 piek. Ik heb hem uiteindelijk verkocht voor 1200 ZONDER MC want die wil ik houden.. ;)

ARv

Een kleine maand nadat de RS7000 uitkwam en de levering ervan erg schaars was plaatste een gast een advertentie op marktplaats: Gezocht Rs7000. Niet te duur. Tussen de 1500 en 2000 gulden.

Die gast moet overstelpt zijn met reacties;)

Johny en Craz: Zaterdag heb ik tijd en ik zal de Yammie zeker ff meenemen.

Ik had niet de hele discussie gelezen maar er wordt gezegd dat iemand Halion als Sampler aan de RS7K gaat hangen. Dat is echt vet zonde want de RS7K biedt zoveel vette dingen doordat de sequencer en sampler geintegreerd zijn. Allerlei recycle trucs, harmonieen, midi delay, unison en andere toeters en bellen zijn juist mogelijk omdat de tonegenerator en de sequencer aan elkaar gekoppeld zijn. Het is moeilijk in tekst uit te drukken wat je dan kan doen maar geloof me, als je die trucs doorhebt gaat er weer een nieuwe wereld open.

Laatst gewijzigd:
Ennuh, heb jij al wat gemerkt van glitches of iets dergelijks??
Daar ben ik zeer benieuwd naar. Ook al zitten ze erin, ik ben ervan overtuigd dat het een software issue is (lees: updateble)!

Arv

Orgineel geplaatst door JohnnyBusca

Binnenkort komt Nolet met zijn RS7000 en dan zetten we die naast de MPC2000xl. We zullen zien wat het brengt.

Wanneer is dat ongeveer? Want dan wacht ik denk ik nog even met bestellen. Ik denk dat een RM1X voor mij het beste is. De sequencer van de RM1X is toch even goed als RS7000?

Ho Ho Traizor, je gaat toch niet iets NIET kopen omdat andere mensen zeggen dat het misschien niet is wat jij zoekt! Ga eerst de RS7K ZELF testen. Meningen lopen zo ontzettend uiteen over welke gear nu goed of slecht is. Een review vind ik altijd leuk om de specs te zien en de features uitgelegd te krijgen maar ik zal nooit op andermans advies iets kopen zonder het zelf gezien en gehoord te hebben.

Helemaal mee eens

Helemaal mee eens

Nolet heeft helemaal gelijk. Het is heel erg persoonlijk wat voor iemand een goede synth, sequencer, fiets of vrouw is (niet persé in deze volgorde.. maar da's een ander verhaal... ik héb namelijk geen fiets).

Soms moet je een compromis sluiten... zeker als je met z'n tweeen werkt. Maar het liefst zo weinig mogelijk.. want je moet je creativiteit niet laten limiteren... zeker niet door jezelf.

sex in de morgen voor een dag zonder zorgen..

Tuurlijk koop ik iets niet zonder het eerst uit te proberen. Maar zoals ik al zei kan je niet iets beoordelen op een uurtje testen (iig niet de mpc en rs7k omdat ze min of meer op elkaar lijken daar ik aan cubase gewend ben). Daarom kan ik andermans advies goed gebruiken.

Maar goed, over smaak valt niet te twisten... daar hebben jullie gelijk in

Khad trouwens nog een vraag over hardware sequencen :)

zo'n 16steps sequencer betekent toch 16th nootjes plaatsen he. Maar kan je dan ook 32th noten ook neer zetten, op een 1 of andere manier?

een nootje met drie vlaggetjes

een nootje met drie vlaggetjes

32e nootjes kan je prima neerzetten... per maat heb ik 4 kwarten, elk opgedeeld in 8 stukjes. ne pas de problème.

Zegt iemand het getal 96 iets?

Dat is deelbaar door 3,4, 6, 8, 12 en 16.... Raar, raar, raar... Hoeveel 'steps' zitten er in een maat?

dus een remake van "take 5" zit er niet in?

Orgineel geplaatst door JohnnyBusca
Zegt iemand het getal 96 iets?

Dat is deelbaar door 3,4, 6, 8, 12 en 16.... Raar, raar, raar... Hoeveel 'steps' zitten er in een maat?

hmmm ik denk aan 1920 steps bij een hele maat... en bij een 32e nootje denk ik aan 60.. de yamaha werkwijze denk ik
:)

gaat t nu over midi "ticks" daar passen der heel wat van in een maat toch...60 per beat ofzo?

*Yawn*

Ik ben nu behoorlijk de kluts kwijt! Hoe zit dat nou allemaal ook al weer? kan iemand daar nog is even kort en bondig een uitleg over geven?
m.a.w.
wat is de resolutie van MIDI in het algemeen, en wat hebben de 'major brands' als richtlijn?

Arv

de rm1x heeft een resolutie van 480 'clocks' per kwart noot...

even terugkijkend op het voorgaande kan je op elk van die 480 klokjes een nootje zetten van lengte 1 (=hopeloos veeeel te klein) tot 1920 (=hele noot)

Als ik me niet vergis verstuurde midi 9600 bits per seconde. En aangezien een note on als ik me niet vergis uit 2 bytes bestaat kunnen er 600 noten per seconde over een midi kabel. Er waren geloof ik ook nog truuks waardoor bepaalde data (kanaal enzo) kon worden bewaard uit de vorige noot waardoor er minder data verstuurd hoefde te worden en dan kon er meer over de kabel. Maar het zou ook kunnen dat dat alleen zo was bij midi control messages enzo.

Het kan zijn dat dit allemaal niet prussies klopt.

Vergeet niet dat een midi byte uit 7 bits bestaat *D

Wat zou neerkomen op 685 noten per seconde

Back