oordoppen: 9db of 15db

TraiZor

Ouwe rot
Ik laat oordoppen maken op maat, en ik heb de keuze tussen 9db, 15db en 25db filters. 25db is sowieso te zwaar, dus de vraag is of ik 9db of 15db filters moet nemen.

ik wil de oordoppen gebruiken bij optreden (dj/live), maar ook bij bezoek aan discotheek, en ik moet anderen ook nog gewoon zonder problemen kunnen verstaan.. maar ik wil mijn oren wel zo goed mogelijk beschermen (veel geld uitgeven voor een klein beetje bescherming lijkt mij niet zo'n goed idee)

iemand suggesties?

Re: oordoppen: 9db of 15db

Origineel geplaatst door TraiZor
ik wil de oordoppen gebruiken bij optreden (dj/live), maar ook bij bezoek aan discotheek, en ik moet anderen ook nog gewoon zonder problemen kunnen verstaan..

Belachelijk eigenlijk dat je tegenwoordig voor een avondje stappen een setje oordoppen nodig hebt. Waar gaat het heen met deze wereld.

Ik heb oordoppen van Groeneveld, afgesteld op -15 dB (20 - 20 +/- 3dB)/ die ik gebruik bij concerten en clubs. Ik ben er erg blij mee dat ze op 15 zijn afgesteld, aangezien het af en toe 'op het randje is' met het volume in een zaal. Zelfs met deze in heb ik af en toe het idee dat het nog wat zachter kan.

Als DJ is 15 prima, dan kan je je monitoren op een redelijk niveau zetten of nog harder zetten mocht dat nodig zijn.

Je hoort de details sowieso beter met oordoppen en je verstaat mensen ook beter mét oordoppen, men hoeft niet tegen je te schreeuwen :)

Hmm... ik ben iemand met een prima gehoor, maar ik kan moeilijk allerlei geluiden van elkaar scheiden. En dat is hard nodig als je wil praten met iemand waar het erg druk is. Kent iemand dit probleem en weet je of oordoppen daar ook goed voor zijn? (op dit moment denk ik van wel, dat baseer ik op de post voor mij)

Ik heb persoonlijk 15 DB doppen en ben daar erg blijmee, in eerste instantie dacht ik dat 15 DB wat teveel was maar na een aantal pratijk testen (ookmee gedraaid) ben ik er eigenlijk wel blij mee.
Als je geode doppen koopt kun je overigens gewoon teruggaan en zonder bijbetalen andere filters laten plaatsen

Back