Poly 800 batterijen

Sendermen

Nieuwkomer
Even een korte vraag: doet een poly 800 vs 1 met een adapter zonder dat er batterijen in zitten? Kortom: gaat 'ie aan zonder 6 batterijen in de batterijengleuf?

Ik heb die Poly al een tijd gebruikt maar nu doet 'ie niets meer. De batterijen zijn op, maar hij gaat ook niet aan met een werkende adapter (getest). Voltage en polarisatie kloppen. Is 'ie stuk of moet ik dan maar nieuwe batterijen kopen? :)

Re: Poly 800 batterijen

Origineel geplaatst door Sendermen
Even een korte vraag: doet een poly 800 vs 1 met een adapter zonder dat er batterijen in zitten? Kortom: gaat 'ie aan zonder 6 batterijen in de batterijengleuf?

Ik heb die Poly al een tijd gebruikt maar nu doet 'ie niets meer. De batterijen zijn op, maar hij gaat ook niet aan met een werkende adapter (getest). Voltage en polarisatie kloppen. Is 'ie stuk of moet ik dan maar nieuwe batterijen kopen? :)

Hij werkt ook zonder die batterijen. Misschien is echter het geheugenbatterijtje kapot, erger nog: als ie gelekt heeft heb je een probleem.

Origineel geplaatst door shiftr
volgens mij heeft de poly800 helemaal geen geheugen batterijtje.... de grote batterijen dienen ook voor het geheugen, toch?
maar hij zo het ook wel moeten doen zonder batterijen er in.
Hij heeft wel degelijk een geheugen batterij. Hoe denk je dat hij zijn patches onthoudt? De grote batterijen dienen niet voor het geheugen, ik heb er nog nooit grote batterijen in gehad maar mijn patches blijven netjes bewaard.

Pic van batterijtje

Pic van batterijtje

battery.jpg

als de kleine batterij binnen leeg is, kun je dan toch nog patches bewaren door er grote batterijen in te steken ?
of moet die kleine batterij echt vervangen worden ?

Origineel geplaatst door StiebZ
als de kleine batterij binnen leeg is, kun je dan toch nog patches bewaren door er grote batterijen in te steken ?
of moet die kleine batterij echt vervangen worden ?

De kleine batterij noemt men ook wel de memory backup battery... zal wel niet voor niets zo heten. De grote batterijen geven volgens mij alleen spanning als je de on/off knop op aan draait, als alternatief voor de adaptor dus.

Origineel geplaatst door klausito
Hij heeft wel degelijk een geheugen batterij. Hoe denk je dat hij zijn patches onthoudt? De grote batterijen dienen niet voor het geheugen, ik heb er nog nooit grote batterijen in gehad maar mijn patches blijven netjes bewaard.
Net al mijn patches kwijt, een waarschuwing kon er niet van af. Klausito, het plaatje van het batterijtje wordt niet getoond, weet je ook de specs (typenummer enzo) zodat ik niet met een stapel batterijtjes voor gehoorgestoorden blijf zitten (alhoewel ...?)

De poly 800 versie 1: heeft geen interne batterij en vergeet zijn patches als je geen batterijen en geen adapter aangesloten hebt.
De versie II heeft dat wel en onthoudt zijn patches dus.

Je kunt het backuppen via audio data (PCM, geen mp3).

Maar mijne heeft geen interne batterij en doet het dus niet meer...

Volgens mij is de mijne ook een versie I. Deze heeft echter wel een interne batterij. Deze is er volgens mij door iemand ingeprutst. Dat is dus mogelijk. Als je werkelijk van plan bent dit ook te gaan doen wil ik wel eens kijken wat voor batterij het is die je hebben moet.

Origineel geplaatst door Sendermen
De poly 800 versie 1: heeft geen interne batterij en vergeet zijn patches als je geen batterijen en geen adapter aangesloten hebt.
De versie II heeft dat wel en onthoudt zijn patches dus.

Waar baseer je dat op??? Ik heb zowel MK1 als MK2 en die hebben beiden een backup battery. Het verhaal als je geen batterijen en geen adapter hebt aangesloten klopt ook niet. Beiden onthouden ze netjes hun patches, ook zonder adapter en zonder voedingsbatterijen.

Origineel geplaatst door vinnieq
Net al mijn patches kwijt, een waarschuwing kon er niet van af. Klausito, het plaatje van het batterijtje wordt niet getoond, weet je ook de specs (typenummer enzo) zodat ik niet met een stapel batterijtjes voor gehoorgestoorden blijf zitten (alhoewel ...?)

Ik zou zeggen, haal de battery eruit en ga naar een winkel voor auditief gehandicapten of een electronica zaak.

Hier vind je meer info (ook het plaatje): www.pallium.com/bryan/polybattery.php

Origineel geplaatst door klausito
Het verhaal als je geen batterijen en geen adapter hebt aangesloten klopt ook niet.

No offense hoor, maar hoe verklaar je dan dat het in werkelijkheid toch voorkomt?

Origineel geplaatst door Kraan
No offense hoor, maar hoe verklaar je dan dat het in werkelijkheid toch voorkomt?

Het lijkt me dat er dan toch ergens een backup batterij in zit. Als ik bij mijn Poly 800-1 (daar heb ik nog nooit voedingsbatterijen in gehad) de adapter eruit haal blijven mijn patches bewaard.

Zie ook hier: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=korg+poly+800+battery&meta=

1ste 3 links.

er zijn er dus 'met' en 'zonder' lijkt me een mooi besluit van deze discussie....

En dat is ook mijn ervaring,en ik heb er daadwerkelijk in gekeken.Heb al 3 x een poly800 gehad en slechts in een zat een gesoldeerde batterij..
:okdan:

Als dat werkelijk zo is.. dan heb ik weer wat geleerd. Ik heb er eentje met serienummer: 064451, die heeft wel een battery.

er zijn er dus 'met' en 'zonder' lijkt me een mooi besluit van deze discussie....

De discussie ging daar niet eens over. Het ging over een al dan niet defecte poly 800.

Back