midi setup probleem

Steve Kenzo

Ingeburgerd
Ik heb een probleempje, egienlijk een beetjhe advies ndoig met het aansluiten van mijn apparatuur.

Ik heb de volgende apparatuur:

m-audio firewire 410 - 1x midi in 1x midi out
Acces Virus - 1x midi in 1x midi out 1x midi thru
Remote25 SL - 1x midi in 2x midi out 1x midi thru 1x midi via usb

Ik wil graag mijn midi out van mijn Virus gebruiken, maar ik heb voor mijn gevoel niet genoeg aansluitingen. Ik heb het volgende geprobeert:

alles is midichannel 1 en ableton live als sequencer

remote usb midi naar computer -> m-audio midi in en uit naar virus (in naar out en out naar in natuurlijk). nu reageert ableton op mijn remote en hij reageert ook op midi out van mijn virus, maar als ik speel op mijn remote, geen actie richting mijn virus, dus geen geluid.

m-audio midi out -> remote midi in met midi kabel -> remote midi thru -> virus midi in -> virus midi out -> m audio midi in

dit werkt niet, maar dat vind ik ook niet zo heel gek. want op deze manier kan de sequencer niet alles opnemen als ik het goed heb en ook midi thru reageert de virus niet op.

hoe het prima werkt is als volgt.

remote midi out met midi kabel -> m-audio midi in -> m-audio midi out -> virus midi in -> maar nu heb ik geen ruimte meer voor midi out van mijn viruss.

Hoe ik denk dat het opgelost kan worden is als volgt:

m-audio midi in & out -> m-audio midisport 4x4-> midi in & out van midisport4x4 -> virus midi in & out -> remote midi out -> midi in midisport

Dus eigenlijk koop ik er een 4x4 midisport erbij om het op de juiste manier te kunnen routeren.

maar ik zou graag jullie point of view er ook even tegenaan willen zien. Ik heb namelijk nog niet zo heel lang met midi bezig en loop hier een beetje tegenaan.

bedankt voor jullie hulp!

ik zie dat je het niet helemaal snapt
een m-audio midisport 4x4 is echt 4 in 4 out
en niet om door te lussen
in jouw geval heb je dan uiteindelijk 5 in 5 uit
wat ruim genoeg is

een 2x2 is zeker al groot genoeg
en op die remote zit toch midi?

je eerste opstelling zou gewoon moeten werken. Ik ken het Ableton niet goed en al helemaal niet het midi-deel in de latere versies, maar daar zul je je instellingen moeten aanpassen zodat het inkomende signaal van je Remote via de midi-aansluitingen op je m-audio naar je virus gestuurd kunnen worden.

Origineel geplaatst door Ramoonus
ik zie dat je het niet helemaal snapt
een m-audio midisport 4x4 is echt 4 in 4 out
en niet om door te lussen
in jouw geval heb je dan uiteindelijk 5 in 5 uit
wat ruim genoeg is

een 2x2 is zeker al groot genoeg
en op die remote zit toch midi?

maar als ik alleen mijn remote midi thru gebruik naar midi-in virus werkt dit ook niet, het lijkt wel of mijn mid thru niet goed opgepakt wordt door de virus.

Het is toch zo dat met thru alle data doorgestuurd wordt, ook de data die je direct speelt op het keyboard?

Origineel geplaatst door Hazes
je eerste opstelling zou gewoon moeten werken. Ik ken het Ableton niet goed en al helemaal niet het midi-deel in de latere versies, maar daar zul je je instellingen moeten aanpassen zodat het inkomende signaal van je Remote via de midi-aansluitingen op je m-audio naar je virus gestuurd kunnen worden.

als instelling bij dat ene kanaal heb ik dat midi in mijn remote is en dat hij midi uit stuurt via mijn midi out op mijn m-audio. maar hij stuurt het niet weer uit door mijn midi out van mijn m-audio helaas... geen idee hoe ik het anders in moet stellen, het is vrij duidelijk allemaal.

Hier even op inhakende de volgende vraag:

Ik bezit:
- Pc met FL. als sequenser
- Yamaha Mg 12/4 mixer
- KRK rp5 monitoren
- M-audio midisport 2x2
- Access Virus C (zonder keys)
- Djx01 (midikeyboard)
- M-Audio delta_44 geluidskaart

Vandaag heb ik mijn studiotje dan eindelijk naar Breda verhuist. Het was me nog niet gelukt om mijn Access Virus aan te sluiten en om het midi gedeelte werkende te krijgen.

De problemen de ik ondervindt:

1. Vaak krijg ik de melding dat er nieuwe hardware is gevonden. De midisport dus, waarop vervolgens gevraagd wordt of ik de betreffende software handmatig of automatisch wil installeren, terwijl deze allang is geinstalleerd. De melding: " er is een probleem ondervonden bij de installatie van de hardware " verschijnt onderin beeld. Weken terug en vandaag heb ik meerdere malen geprobeerd het geheel goed te installeren, op elke mogelijk manier lijkt het, maar toch blijft deze melding terugkomen.
Op zijn minst vreemd te noemen. Hoe kan dit?

2. Mijn idee van de midisetup:
* midikeyboard out -> midisport in.
* Acces Virus out -> midisport in.

Ik heb al eens eerder een midikeyboard direct aangesloten op een andere geluidskaart gehad, dit gaf geen problemen. Waaraan ligt het dan dat dit met deze nieuwe setup niet lukt? Of ligt dit weer aan die midisport - ik meen gelezen te hebben dat er in FL. ook instellingen moeten worden gegeven om het zaakje draaiende te krijgen.

Kortom, na een hele tijd nog steeds veel ergenis en niet de mogelijkheid nu eindelijk eens met mijn Virus aan de slag te gaan.
Wie helpt me uit de brand? Alvast heel erg bedankt :okdan:

Het is toch zo dat met thru alle data doorgestuurd wordt, ook de data die je direct speelt op het keyboard?

Nee, thru is een kopie van de midi in. Alles wat het apparaat zelf produceert staat alleen op de midi out.

(tenzij je een apparaat hebt met een merger erin, maar dan nog staat het dan niet op thru want een merger mergt meestal naar de output).

Back