Welke sampler staat bekend om zijn kwaliteits effecten?
Ben zelf niet bekend met samplers, maar zou graag een sampler ipv de computer gebruiken om samples te bewerken
En bestaat er zelfs een sampler die ook vocoder fx heeft?
De s1100 heeft te gekke effecten aan boord en imo erg goed kwalitatief! De pitch shift en timestretch zijn prima, de effecten komen rauw uit de verf, maar dit brengt me ook bij een probleembje wat ik heb...
off topic:
Ik krijg de effecten uit de aparte effect outs, enkel als ik de effecten ook uit de main outs stuur!? De setting om uit de main mix de dry signal en uit de effect outs de wet signal te krijgen werkt dus niet naar behoren!
Ligt waarschijnlijk aan het feit dat ik nog steeds de OS niet heb geupgrade! Kan iemand dit bevestigen???
Origineel geplaatst door pal Welke sampler staat bekend om zijn kwaliteits effecten?
Ben zelf niet bekend met samplers, maar zou graag een sampler ipv de computer gebruiken om samples te bewerken
En bestaat er zelfs een sampler die ook vocoder fx heeft?
Waarom koop je dan geen sampler met een grote display
waarmee een sample gemakkelijk geknipt kan worden.
(Bvb Akai Sx000, Akai Zx, Emu Exxx Ultra of Yamaha A-xxxx)
Hang hieraan een dedicated FX unit (van bvb Lexicon of TC Electronics) en
verbind ze via een digitale connectie (bvb S/PDIF of AES/EBU) zodat
je geen kwaliteitsverlies hebt door de veelvuldige A/D-D/A conversies.
Als vocoder/filter/FX unit kan ik je zeker een Nord Micromodular aanraden!
Ik zou ook zeggen een Yamaha A4000 of A5000. Een A4000 heeft 3 fx processors en een A5000 zelfs 6. Die kun je doorlussen of parallel gebruiken. Je kunt de analoge inputs ook door de effecten jagen en 'm zo als effect processor gebruiken.
Er zitten de meest weirde effecten bij, ook te gekke timestretch effecten die real-time werken.
De GUI is wel heel anders dan van bijvoorbeeld Akai maar als je er aan gewend bent is het een te gek apparaat.
Origineel geplaatst door the tall lad die yamaha a samplers hebben uistekende effecten !!!!
ik verkoop er eentje voor 400 euro met 64 mb ram en 20 gig hd
Dat heb ik nog nooit gemerkt. Vind ze wel oke die fx.
Naast het gebruiken van de fx in A4k of A5k voor het bewerken van audio, kun je ook heel makkelijk zelf programs maken met daarin je favoriete fx of combinaties van fx. Deze kun je dan gebruiken om als realtime effectenbak te gebruiken met een ongekend aantal functies die je met (zelf te benoemen) CC's kunt tweaken. Erg makkelijk en dit is ook zeker de reden waarom ik ooit nog een A5K haal (als ze nog goedkoper zijn). Te gekke effectenbak met tig mogelijkheden.
Akai heb ik nooit mee gespeeld dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen!
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.