ideale soft synth controller

Geen idee, gebruik de search zou ik zeggen. Zoek je iets met toetsen of alleen een knoppenbak?

enkel knoppenbak.

indien deze thread nog niet bestaat is het de bedoeling van deze thread dat gebruikers hun ervaringen met bepaalde controllers en softsynthcombinaties delen en aanbevelingen doen...

Ligt voornamelijk aan je bughet denk ik...

Is genoeg leuk spul te koop.. laat je eens informeren in een muziekwinkel kan je meteen uitproberen wat het beste bij je past en welke een goede feeling heeft voor je ...

niemand zin om iets meer te vertellen en eventueel zijn "produktiegeheimen" prijs te geven;)

welke softsynths gebruik je?
welke controllers gebruik je of zou je willen gebruiken om die soft"beestjes" in bedwang te houden?
en waarom die wel en die niet?

Dit is wat mij betreft echt een onmogelijk te beantwoorden vraag. Wat de een prettig vindt werken vindt de ander onhandig en vice versa. Het gaat erom wat jij prettig vindt, hoeveel knopjes je nodig hebt en of het kastje groot of klein moet zijn etc. Volgens mij kun je dat alleen maar ontdekken in een volgepakte muziekwinkel.

ps,

Ik gebruik een Novation K-Station, leuke synth met een hoop knopjes ineen. Al die Novation-dingen zijn wat mij betreft erg in orde.

Origineel geplaatst door acoustiventure
iemand ervaring met een novation remote (zero) sl?

Ik heb zelf de remote 25 SL en ik vind het echt een prachtbak. Vooral de autolearn functie is echt super. Overzicht van wat welke knop is vind de grootste voordeel en je ziet steeds meer templates voor softsynths.

Hij is aan de prijs, maar ben er zeer tevreden over.

http://asb.creamware.de/

Helaas, is het eigenlijk alleen bedoeld voor 1 softsynth per model, maar het goede nieuws is, dat die er al in zit als je de controller koopt.

Werkt ideaal...

:D

PS Een REmote SL lijkt me zeer geschikt voor het bedienen van softijssynths

Origineel geplaatst door ALBINO SCORPION
en die motorfaders vraag.... daar heb ik ook geen ervaring mee. faders bewegen bij midi controlle toch niet uit zichzelf?
ze springen toch alleen in de laatst opgeslage stand als je een presettemplate laad?

Indien je je controllerbewegingen opneemt met een sequencer zoals cubase of logic, dan kan je die controllerbewegingen terug zichtbaar maken op de "controlsurface" via die motorfaders. Op die manier staan de faders automatisch op de juiste positie en kun je "on-the-fly" aanpassingen maken door de faders aan te raken en bij te regelen.
Meestal gaat het over kanaalvolumeregeling, maar je kunt zonder probleem om het even welke midiboodschap via deze faders laten lopen, dus ook synthesizer parameters zoals, cutoff, resonance, enz... De logic control (nu mackie control) bijvoorbeeld beheerst dit principe uitstekend...

Nah ik heb een BCF staan en die werkt perfect binnen Ableton live, reason, protools en denk andere paketten ook wel... fijna apparaat werkt erg nauwkerig

Origineel geplaatst door ALBINO SCORPION
en die motorfaders vraag.... daar heb ik ook geen ervaring mee. faders bewegen bij midi controlle toch niet uit zichzelf?
ze springen toch alleen in de laatst opgeslage stand als je een presettemplate laad?

Ooit van automation gehoord, ;) bewegen wel degelijk hier :yamaha:

Origineel geplaatst door Kikker
http://www.ucapps.de/

kun je je eigen midi controller bouwen, compleet met rotary encoders en motor faders.

heel erg leuk!

inderdaad
er zijn echt wel wat zelfbouwers aan het werk die prachtige controllers ontwerpen!

Attachments

• elektromeier1a.jpg
    elektromeier1a.jpg
    49,2 KB · Bekeken: 101
Back