ideale soft synth controller

Attachments

• michael2a.jpg
    michael2a.jpg
    46 KB · Bekeken: 99
volgens mij zijn de vetste controllers:

Novation SL serie (die nieuwe)
Bitstream X3

Origineel geplaatst door Tom 32
J hebt natuurlijk ook nog DIT

groet

Tom

Die is iig wel heel goedkoop.......;)
Kijk maar in de shop.

Grtz van Defaulty

Het gaat bij dit topic over controller zonder klavier, maar als je er één zoekt met dan vind ik deze toch nog steeds erg mooi.

M-audio Axiom

- Schuiven, rotaries, drumpads, alles zit er op.
- Ziet er mooi/stevig uit.
- In live bijv. (vanaf 5 ofzo) zitten al templates voor deze bak

Ik kan alleen ontzettend weinig vinden hierover op het forum.
Wat ik me bijvoorbeeld afvraag is of je de parameters van de endless rotaries daarbij zo kan instellen, dat je niet een eeuwigheid hoeft te draaien om de uiterste waarden te bereiken.

Origineel geplaatst door defaulty
Die is iig wel heel goedkoop.......;)
Kijk maar in de shop.

Grtz van Defaulty

Maar wat van bestellen dan ;)

Maar vind niemand de UC-33e wat?

Ik ben er wel blij mee. Alleen geen gemotoriseerde faders.

iets dat ik zelf eens ga proberen:
tablet 2 midi

ziet er tof uit, vond ik. je kunt zoveel controllers maken als je wilt, en het is lekker goedkoop (2ehands tekentablet + software = goedkoper dan de gemiddelde controller).

waaromvergeet iedereen altijd 'kenton'
zelf heb ik een kenton control freak endaar kan je alles mee doen je klan -tig cc's doorstruren per knop om op het even welk midi kanaal ,of data oorsturen naar meerder midi kanalen tegelijkertijd ..is echt een heeel uitgebreidde midicontroller
tweedehands moet die niet zoveel meer kosten

pfiew

pfiew

Nooit geweten dat er zoveel controllers waren :)

Ga ik me blikveld toch maar wat verruimen

Zo een diy controller van http://www.ucapps.de/ lijkt me wel leuk om te maken. Kan je alles tenminste zelf maken zoals je wilt.

Attachments

• monodeck2_11[1]b.jpg
    monodeck2_11[1]b.jpg
    54,6 KB · Bekeken: 102
Origineel geplaatst door acoustiventure
gebruik jij er één of ken je iemand die er één gebruikt?

Ik heb de mijne deze week ontvangen en vandaag aangesloten en ben wat aan het klooien geslagen met wat softsynths. Hij is hoe dan ook erg uitgebreid en ik verwacht er veel van.

Alleen jammer dat de kwaliteit van de hardware niet helemaal is wat ik gehoopt had. Nogal bezuinigd op de knoppen (sommige sliders staan niet geheel recht en de ene draaiknop gaat niet zo soepel als de andere), terwijl de behuizing wel van metaal is. Maar alles werkt wel. Ik denk dat ik hem erg veel gebruiken ga. Leuk ook is dat er zit een expansion-poort op zit waar toekomstige (tot maximaal 8) uitbreidingen op aangesloten kunnen worden, dus een soort modulair controller systeem kan dit worden. Op de site van Wave-Idea kun je al stemmen via een poll voor mogelijke uitbreidingen.

Controllers?

Controllers?

Bij mij is de postbode vandaag ook langs geweest, aanvankelijk zat ik ook steeds te wachten op de Bitstream 3X maar dat duurde zo verschrikkelijk lang... Ik heb al een Peavey PC1600 (is net als de Kenton Control Freak Studio en kan ik ook iedereen aanraden) en een Doepfer Pocketdial, maar zocht eigenlijk naar een doosje met verschillende soorten buttons en sliders er op, o.a. voor gebruik met NI Traktor DJ Studio dus een beetje off-topic hier misschien. Dat is nu de Feena FMDJ9303 geworden in plaats van de Bitstream en ik ben er bijzonder mee in mijn sas. Built like a tank. Voor de softsynts zal er tzt mogelijk wel nog een Remote SL bij komen denk ik dan maar, maar ik vind dat hedendaagse spul in vergelijking met de PC1600 allemaal zo gammel van kwaliteit.. JL Cooper zie ik ook niet in deze thread genoemd worden maar is wel nogal prijzig te nomen...

http://www.feena-electronics.com

http://www.jlcooper.com/pages/controllers.html

Re: Controllers?

Re: Controllers?

Origineel geplaatst door Rambotics2000
Bij mij is de postbode vandaag ook langs geweest, aanvankelijk zat ik ook steeds te wachten op de Bitstream 3X maar dat duurde zo verschrikkelijk lang... Ik heb al een Peavey PC1600 (is net als de Kenton Control Freak Studio en kan ik ook iedereen aanraden) en een Doepfer Pocketdial, maar zocht eigenlijk naar een doosje met verschillende soorten buttons en sliders er op, o.a. voor gebruik met NI Traktor DJ Studio dus een beetje off-topic hier misschien. Dat is nu de Feena FMDJ9303 geworden in plaats van de Bitstream en ik ben er bijzonder mee in mijn sas. Built like a tank. Voor de softsynts zal er tzt mogelijk wel nog een Remote SL bij komen denk ik dan maar, maar ik vind dat hedendaagse spul in vergelijking met de PC1600 allemaal zo gammel van kwaliteit.. JL Cooper zie ik ook niet in deze thread genoemd worden maar is wel nogal prijzig te nomen...

http://www.feena-electronics.com

http://www.jlcooper.com/pages/controllers.html

Die Bitstream is nu trouwens gewoon verkrijgbaar bij diverse (online) shops.

Verkrijgbare Bitstream

Verkrijgbare Bitstream

Inderdaad, o.a. bij Thomann voor 399. Ik vraag mij af of de eerste 100 kopers inderdaad nog de aluminium case gratis er bij gekregen hebben waarmee ze de lang wachtenden probeerden te paaien... Nou ja wie weet koop ik hem alsnog, de motion sampler lijkt mij toch wel een leuk feature.

Re: Verkrijgbare Bitstream

Re: Verkrijgbare Bitstream

Origineel geplaatst door Rambotics2000
Inderdaad, o.a. bij Thomann voor 399. Ik vraag mij af of de eerste 100 kopers inderdaad nog de aluminium case gratis er bij gekregen hebben waarmee ze de lang wachtenden probeerden te paaien... Nou ja wie weet koop ik hem alsnog, de motion sampler lijkt mij toch wel een leuk feature.

Ik kreeg hem er in ieder geval wel bij. Leuke verrassing was dat, want ik wist niet dat daar een actie van was :)

Back