Origineel geplaatst door olafmol
ohja, over dat TMF the DJ's waar zo'n DJ met een saxofonist en/of zangeres staat: dat gaat HELEMAAL nergens over...de DJ speelt gewoon een drumloopje af, en de saxofonist is helemaal gebrainwashed door het idee van de sampler en blaast tot in de eeuwigheid hetzelfde riffje van 4 maten, terwijl de zangeres maar een beetje loopt uit te halen...niet om aan te horen.....van zoiets moet ik echt janken..zeker als ik het publiek dan nog zie dat krampachtig probeert net te doen alsof ze het naar hun zin hebben....
hihi krijg je als bunty zingt en ouwe hans blaast!!! Op zich vin ik het idee wel leuk, en het is natuurlijk gewoon een jammsessie die als t goed is niet van te voren is geoefend ! het is leuk voor een keer, maar ik vind dat het helaas nog niet op de goede manier is uitgevoerd. Dus echt vette mix, uptempo en genoeg live artiesten met genoeg skills en kennis van house muziek dat het niet na 3 nummers gaat vervelen ! helaas is dat !
Origineel geplaatst door BAMMIEEE
Eigenlijk zouden ze playlisten uit moeten brengen van feesten, maar daar werken dj's nooit aan mee.
tja....ik denk dat we het gewoon moeten accepteren.
Sterker nog ze zijn het officieel verplicht op te geven! zeker de grotere namen <b>moeten</b> een playlist maken.
Dit gebeurt ook vaak nog wel bij de bekendere dj's alleen doen ze dit maar eens in de maand ofzo.
Echter hangt het ook wel ervan af welk contract je hebt gesloten voor je dj performance, en welke regeling een horica ondernemer reeds heeft. We moeten er maar mee leven dat het zo gaat, en eerlijk gezegd kan t me niks schelen.
Zoveel Amateur (lees minder bekende) Deejays zijn er in nederland dat ze als je nummer leuk is echt wel weten welke track van wie is (ik weet nooit de namen haha!) maargoed als jij maar weet welke track van jou is en als jij maar merkt hoe t publiek op jouw plaatje uit hun dak gaat dan ben je toch wel blij

ikke wel !!!!
Mijn mening over het subject is dus samengevat:
Dj is een appart vak, wil je goed betaald krijgen moet er een hoge vraag zijn naar jouw stijltje en jouw naam.
Als Je consistent goede live sets kunt brengen die niet vervelen zal je evenveel als een deejay (misschien meer) kunnen verdienen. echter moet je wel als producer voldoende nummers hebben en constant met een nieuwe komen.
Dat maakt dat er minder live optredens zijn en dat de gene die er zijn (de bekende) snel 'bekend' zijn in de zin van dat alle tracks al eens in 1 set van diezelfde live act zijn gehoord op die manier.
Ik vraag mij eerlijk gezegd best wel af of er inderdaad zo'n denderend verschil zit in payment voor dj's, hebben we t niet over een DaveClark ofzo hoor maar gewoon een jochie als Remy of Michel de heij ofzo, en live acts als secret cinema of technasia ofzo. weet iemand de prijs voor een minder bekende dj en een minder bekende live act ? zo'n beetje een standaard prijsje !?!?!