Noobvraag over drums...

Flake

Stamgast
Dag heren :)

Ik had eigenlijk een vraagje over drums. Ik ben vrij nieuw met produceren dus heb maar het een en ander kunnen bereiken qua drums, maar onderstaande is me nog niet gelukt. Kan iemand me hiervoor ff een duw in de goede richting gooien?

Dit effect hoor je vrij veel in zwaar commerciële trance, maar ik ben van mening dat als je dit op een andere manier gebruikt dat je er dan vette dingen mee kunt. Paar sampletjes waarmee hopelijk ook een beetje duidelijk wordt dat ik niet alleen iets standaards zoek, maar ook die effecten als in samurai zie ik juist van een manier als anders gebruiken:

José - Hecitate
Yoji Biomehanika - Samurai

Dit soort effecten. Is daar een goeie sampler voor of worden dit soort drums (waarmee je een beetje kan stunten met de toonhoogtes) voornamelijk met normale synths gemaakt?

Ook, ook.... :)
Maar op het einde van die samurai-sample hoor je de toonhoogtes ook hoger klinken... hoe bereik je zoiets? Of is dat juist die reverse? Sowieso welke sampler heeft een goeie library om dit soort drumkits mee in mekaar te flansen?

Ik beluisterde dit op laptopspeakertjes dus kan het laag niet zo beoordelen maar als je echt het laag eruit wilt, gebruik je een highpassfilter.

Emu samplers staan bekend om hun filters, Akai heeft weer heel grote libraries (maar voor Emu is ook wel veel verkrijgbaar)
Bovendien kan je met een sampler de leukste dingen bereiken door zelf te sampelen :)

Er is trouwens ook een hoop van het net af te halen qua samples.

Back