USB - Kasje...

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Ik heb nu een hoop usb kabels die van de ene; synth, patchbay, device etc... naar mijn computer ( desktop ) gaan.

Dit geeft een hoop geklooi van; usb kabels en allerlei andere soorten kabels door elkaar...

Nu zoek ik eigelijk zoiets als een goede usb hub met iets van 8 a 10 usb ingangen MET VASTE VOEDING !!!!

1. Is dit er wel ?
2. Is het wat en lever ik zo niet te veel in ??
3. Is er een kwalititalief goed is voor. wat zeg een min. 90 % net zo stabiel is als het gewoon allemaal aansluiten op de USb ingangen.

Prijs maakt niet zoveel uit, als het maar niet te gek wordt uiteraard !

graag advies, visies, ervaringen.

BVD

Dus je hebt meerdere synths met USB-aansluiting en zelfs USB-patchbays?

:confused:

Nu zoek ik eigelijk zoiets als een goede usb hub met iets van 8 a 10 usb ingangen MET VASTE VOEDING !!!!

1. Is dit er wel ?
Het meeste aantal poorten dat ik ooit op een USB 2.0 hub heb gezien is 7. Ik weet niet helemaal wat je bedoelt met "Vaste voeding". Een adapter?

2. Is het wat en lever ik zo niet te veel in ??
Verklaar jezelf nader. Met zo'n vage vraag kun je geen duidelijk antwoord verwachten.

3. Is er een kwalititalief goed is voor. wat zeg een min. 90 % net zo stabiel is als het gewoon allemaal aansluiten op de USb ingangen.
Say what?

Gezien het er op lijkt dat je iets vraagt over prestaties is dit misschien wel een interessant stukje: (Genomen van http://www.everythingusb.com/usb2/faq.htm )
A USB hub has to re-calculate the time left before the next sof (end of the uframe); the small extra delay added by the hardware hub could make the transaction not handled as fast as a device directly connected to the host. If several devices are connected on the hub and working in parallel (for example, a webcam + a USB flash drive + a mouse), then the USB bandwidth is shared among the devices usage.
Dus als je slim bent sluit je dingen die veel bandbreedte vragen (bijvoorbeeld externe harde schijf) direct aan op 1 van de poorten achterop je pc. Trouwens, als je 8 a 10 poorten op je pc hebt zit het er dik in dat er ergens al een hub inzit. Of heb je daadwerkelijk zoveel aansluitingen op je moederbord / pci insteek kaarten?

Ghe, nog even een gedachte @ random: Je krijgt er natuurlijk wel nog 2 kabeltjes bij (spanning en PC --> HUB usb kabel)

Jongens bedankt tot zover !

Even verheldering van mijn kant.

- Ja ik heb diverse apparatuur met usb mogelijkheden ( denk aan; synths, modules, midi patchbay ed... )
volgens mij 5 a 6 apparaten die met usb werken/kunnen werken...

-. met inleveren bedoel ik; lever ik zo niet te veel snelheid in ? Omdat het een xtern kassie is met stroom en meerdere usb poorten....

-Vaste voeding; stroom, adapter ( liever nog stekker )

lever ik zo niet te veel snelheid in ?
Nee hoor, daar ga je waarschijnlijk niks van merken. Ik weet niet wat die dingen aan bandbreedte gebruiken, dat hangt er van af wat er voor signalen naartoe gestuurd worden. Als je ergens een stereo 24 bit 96 KHz signaal naartoe stuurt dan wil dat zeggen 96.000 keer /s een signaal van 24 bits op 2 kanalen dus dat is 24x9600x2=4.608.000 bits/seconde. Als er alleen midi naartoe gestuurd wordt dan is dat 31.250 bits/seconde. USB 2.0 kan theoretisch 480.000.000 bits/seconde verwerken. reken zelf maar uit hoeveel je ongeveer denkt dat er aan info verstuurd wordt.

Ik zou voor de zekerheid geen DVD branden met een brander die een HUB deelt met een hardeschiijf waarnaartoe of waarvanaf je op hetzelfde moment een paar GB schrijft (een harde schijf kan wel de volle snelheid van USB gebruiken), maar voor de rest moet het volgens mij gewoon kunnen.

En eventueel 2 kassie met 4 uitgangen ?? ( 8 totaal dus .. ) zou dit '' latency '' geven ?? ( uiteraard beidde stroom )

Back