hoe uigebreid gebruiken jullie je synths?

Ik heb niet zo'n breed budget voor synths, dus ik diep eigenlijk alle mogelijkheden van synths wel uit. Ik denk dat ik zo langzamerhand, buiten de TX-81z, wel het uiterste uit iedere synth kan persen.

Ik gebruik nooit de editmogelijkheden van mn poly800 omdat dit te omslachtig is en niet over midi ccs gaat.De interne sequencers van mijn drummachines ook niet.Ook de audioinputs omdat dit idd veel werk vraagt.En verder nog het virtueel patchen van mn ms2000 heb ik ook nog niet onder de knie.En oh ja de midi outs niet te vergeten :) en verder kom ik ook nooit aan de volumeknop van mn verstekers.
:)

Volgens mij word ik zelf uitgebreid gebruikt door mijn synths. Ik moet keihard voor ze werken, zeker als er weer eens een "gezinsuitbreiding" op komst is......daarnaast laten ze me vaak tot diep in de nacht opblijven om met ze te spelen en als ik iets niet begrijp dan mag ik de handleiding doorspitten.

Voor mijn samplers moet ik constant op zoek naar "interessant materiaal" om ze te voeden. Ik kan bijna geen plaat / CD meer luisteren zonder me af te vragen of er nog iets voor ze bijzit.

Als dank krijg ik snerpende solo's om mijn oren, een trap in mijn maag van het laag en soms zelfs schedelsplijtende distorted noise op me afgevuurd.

Toch hou ik van ze..... :luv:

Heb de songmode van de TB-303 en TR-606 nog nooit geprobeerd (dat komt misschien ooit nog wel eens) en heb nog niet alle routingmogelijkheden van de Behringer DDX3216 digitale mixer uitgeprobeerd.

In principe probeer ik altijd zoveel mogelijk uit op een synth of ander stuk gear: zo weet ik precies wat het apparaat te bieden heeft.

ohja van de mogelijkheden van FM gebruik ik nog niet echt wat, omdat ik eerst nog moet leren hoe het moet.

Meerdere uitgangen gebruik ik thuis niet. Ja alleen some een paar voor de 808. Ook gebruik ik nooit een stereo uitgang. Altijd alleen mono.

in mijn hardwareseq's gebruik ik nooit de song-mode. Verder wel alles van alles (voorzover ik weet).

ik pers 100% fruit uit mijn mc-303, lekker jo. ik zo veel spul dat alles op en hoop staat er geregel 1 uit pik om op te spelen en da ander donder(uitgespeeld) ik weer op de hoop.

turboboost gebruik ik ook vrij weinig, gaat zo allemaal al hard en hoog genoeg

verder:

driewielers

zompige cake

PLUS

overhevelingstoeslag

Ik vraag me echt af wat je allemaal met de antwoorden doet die je op je (niet echt gerichtte :D) vragen krijgt...

Re: Re: hoe uigebreid gebruiken jullie je synths?

Re: Re: hoe uigebreid gebruiken jullie je synths?

Origineel geplaatst door C738
Ik gebruik mijn synths voor het maken van synthgeluiden, mijn sampler voor het nemen van samples...
-C-

Huh?.,

Ik gebruik nou juist mn synths om samples mee te genereren en mn samplers om synthsounds te creeren.. :)
En verder heb ik aan alle knopjes (virtueel of niet) van mn synths gezeten.

De reden dat ik zoveel heb weggedaan is dat ik nu met minder apparatuur de apparaten
veel uitgebreider en optimaler gebruik.... Met hetzelfde zoniet beter resultaat..

Vroeger had ik veel meer gear maar ik gebruikte maar heel weinig van elke synth en dat is zonde van geld en ruimte...

nomidi.jpg

ik neem alles gegarandeerd midiloos op. Okeeeee, de micromod wordt 'via' midi aangestuurd maar ook daar neem ik alleen audio op. Fout spelen = opnieuw opnemen.

Re: hoe uigebreid gebruiken jullie je synths?

Origineel geplaatst door jaccis
Hoe uitgebreid maak jij gebruik van je synths,modules ??

Wat gebruik je er van in de regel en wat niet ?

Welke functies,opties mogelijkheden maak je nooit of zelde gebruik van ? Waarom wel of niet ?

heel uitgebreid
ik gebruik de toetsen en de knoppen in de regel.
en functies die ik niet gebruik zijn de interne effecten, omdat die mij meestal niet zo aanspreken :)

interne effecten

Interne effecten vindt ik vaak ook niet van zo'n denderende kwaliteit. Afgezien van dat is het ook gewoon handiger om wat via een aux uit te sturen i.p.v. een menuutje (wat te vaak is).

Nou ja, ik heb alleen een Juno-2.. Hoe uitgebreid kan je die gebruiken? :D

Alleen de Portamento gebruik ik (bijna) nooit...

Origineel geplaatst door evilantal
Ik gebruik eigenlijk alleen geen arpeggiators en sequencers,
vind ik toch minder ambachtelijk muziek maken...

En toch kun je met sequencers en arpegiators dingen doen die je nooit zelf zou kunnen spelen.

Back