hoe uigebreid gebruiken jullie je synths?

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Hoe uitgebreid maak jij gebruik van je synths,modules ??

Wat gebruik je er van in de regel en wat niet ?

Welke functies,opties mogelijkheden maak je nooit of zelde gebruik van ? Waarom wel of niet ?

Ik gebruik geen arpeggiators, hoewel het misschien best handig zou zijn dat wel te doen.

ik gebruik alles, en laat een nieuwe``aanwinst```pas los als ik m van voor tot achter ken !
een zoort van ziekelijke dwangmatigheid is dat waar ook de rest van mijn projectjes onder lijdt,..........
want je hebt maar 2 handen...................en altijd te weinig tijd !

:)

in de categorie jaccisvragen een behoorlijke score gassie :)

Re: hoe uigebreid gebruiken jullie je synths?

Origineel geplaatst door jaccis
Hoe uitgebreid maak jij gebruik van je synths,modules ??

Welke functies,opties mogelijkheden maak je nooit of zelde gebruik van ? Waarom wel of niet ?

Ik gebruik mijn synths voor het maken van synthgeluiden, mijn sampler voor het nemen van samples en door middel van mijn sequencer sequence ik de gesamplede samples en de gesynthesizede synthpatches uit mijn synthesizers.
Verder gebruikte ik mijn TB-303 soms als paperweight, de FR-777 om het raam mee open te houden, de MPC als hamer en mijn mixer natuurlijk als warmhoudplaat voor diverse gefrituurde hapjes tijdens feesten en partijen.

Een korg 707 voldoet prima als slagwapen als mijn (inmiddels ex) buurman aan de deur stond leip van de drank en drugs. Kortom, ik heb een veelzijdige setup!

Oja, als ik ga zwemmen neem ik mijn kunststof 8HE flightcase mee als drijfelement!

Ik hoop dat dit je vragen een beetje beantwoord. Mocht er iets zijn, ik wil het gerust nog even toelichten in dit topic!

:koffie:

-C-

hoe uitgebreid maak jij gebruik van andermans bevindingen?

ik gebruik meestal de sample geluiden die ik er zelf in heb gezet. gebruik zelden de elektronish klinkende geluiden maar als van de synth gebruik de akoestisch klinkende klanken. de rest waarom niet ??? jah vind het niet passe bij mijn style muziek *D

sequencer/step sequencer en free-EG spul doe ik heel weinig mee, verder gebruik ik alle knopjes wel. Audio inputs ook nog nooit echt gebruikt maar misschien moet ik daar eens verandering in brengen :)

Ik heb bijna alles de deur uitgegood en maak alleen nog gebruik van mijn MC-505 en K-Station die ik praktisch uit mijn hoofd ken. En een stapel samples, mag ik niet vergeten. Less is more, heb ik gemerkt, in elk geval voor mij :)

Als de interface goed is, dan benut ik de meeste dingen wel, maar synths als de matrix1000 gebruik ik alleen voor presets.
Van de DX-200 gebruik ik geen sequencer, effecten en opties welke niet met de knoppen te editten zijn.
De MPC ggebruik ik over het algemeen alleen als midi sequencer. Niet sampelen. Geen songmode, uitgebreid editen, etc.

Eigenlijk gebruik ik bij al mijn gear gewoon alle functies die erin zitten met uitzondering van een sequencer die in de M1R zit aangezien ik al genoeg sequence materiaal heb...

ik gebruik nooit en in sommige gevallen heb ik nog nooit geprobeerd: de inputs van mn synths

waarom niet? omdat ik te lui ben om die zooi aan te sluiten, ben al heel lang benieuwd naar de inputs van mn evolver (feedback en distortion).. ben alleen elke keer te lui die zooi eens uit te proberen :o:

verder heb ik ook nooit vocoders gebruikt op mn synths..

arpeggiators ben ik trouwens wel dol op.. tis alleen dat t een beetje als cheaten voelt om er melodietjes mee te maken

voor de rest houd ik er wel van om zelf patches te maken, dus de meeste knoppen en opties op mn synths worden verder wel gebruikt.. of ze ook effectief worden gebruikt is weer een ander verhaal ..

voor de rest gebruik ik trouwens nooit een uiterst belangrijk iets wat bij de synths geleverd wordt: De handleiding

slechte gewoonte van me, om pas handleidingen vluchtig door te spitten als ik op een serieus probleem stuiter..
zou waarschijnlijk meer uit mn gear kunnen halen als ik t geduld zou hebben om handleidingen te lezen :)

Gebruik eigenljik alles wel, op de song mode van de RS7000 na. Vind k te omslachtig in vergelijking met Cubase. Heb me nu ook voorgenomen om nix nieuws te kopen de komende tijd om t spul dat ik heb echt door en door te leren kennen.

Gebruik trouwens mijn juno ook nie zoveel, maar dat komt omdat ie op sterven na dood is. Gaat binnenkort maar s richting een reparateur, t is verder best een fijne bak.

Ik gebuik alleen presetjes :D

Multitimbraliteit, song mode, meerdere uitgangen gebruik ik tot NU toe niet of niet veel.

:( ik gebruik mijn gear sowieso niet veel/te weinig.................

Back