mediaventures
Ingeburgerd
Ik vind niet echt wat ik nodig heb. Nu werk ik voorlopig met de volgende setup. Als basis de quasimidi sirius, recht voor m'n computer. Die sluit ik aan op m'n mixer. Daarnaast heb ik een PSR3000 staan. Die is ook aangesloten op m'n mixer. Daarachter staat nog een toongenerator van yamaha, eveneens op mixer. Mn synthesizerklanke (pads, leads etc.) komt dus uit de sirius. De normale klanken uit de toongenerator en uit m'n Psr. Alles die op m'n mixer binnenkomt zend ik dus naar de computer als audio signaal.
Nu wou ik ook met midi werken, echter niet op de computer ik wou midi aansluiten zodat ik met de sirius de Psr en de toongenerator kan aansturen. Dan regel ik op m'n mixer wat audio moet binnenkomen op de computer. Maar het is natuurlijk een heel gedoe om telkens als je wil veranderen van instrument die wordt aangestuurd een kabeltje te versteken. Uit wat ik begrepen heb, heb ik een meervoudige interface nodig daarvoor. Maar wat is eigenlijk het verschil tussen dat, een mergebox, een midi thru box en een patchbay. Ik weet echt niet veel over midi, hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Nu wou ik ook met midi werken, echter niet op de computer ik wou midi aansluiten zodat ik met de sirius de Psr en de toongenerator kan aansturen. Dan regel ik op m'n mixer wat audio moet binnenkomen op de computer. Maar het is natuurlijk een heel gedoe om telkens als je wil veranderen van instrument die wordt aangestuurd een kabeltje te versteken. Uit wat ik begrepen heb, heb ik een meervoudige interface nodig daarvoor. Maar wat is eigenlijk het verschil tussen dat, een mergebox, een midi thru box en een patchbay. Ik weet echt niet veel over midi, hopelijk kunnen jullie mij helpen.
en gebruik je PC sequencing software (bijv. Cubase) als je midi-thru en midi signaal router.