modular kits

StiebZ

knob twiddlin'
modulars are booming big time !

er lijkt elke zoveel maanden wel weer een fabrikant bij te komen :-)

op volgende site kun je al verschillende kits of volledig geassembleerde modules kopen van CGS :

The Bridechamber

de kits zijn zowel verkrijgbaar in .com formaat als MOTM formaat;

voorlopig zijn er al de Bintic filter, waveshaper en cynare analog drum synth beschikbaar
Scott van Bridechamber vertelde me dat de digital noise van CGS er ook staat aan te komen, net als nog 8 kits van Music From Outerspace

Mijn Bintic filter is alvast onderweg, en als de digital noise er volgende maand is dan doe ik er misschien ook nog zo'n cynare bij ... ;-)

die Scott van Bridechamber lijkt me anders een toffe peer, hij wou met mijn order nog wat zelfgebrouwen bier opsturen :-)

Origineel geplaatst door StiebZ
die Scott van Bridechamber lijkt me anders een toffe peer, hij wou met mijn order nog wat zelfgebrouwen bier opsturen :-)

Gelukkig kun je van verkeerd gebrouwen bier niet doof worden 8o)

nieuwe kits

nieuwe kits

er zijn weer een hoop nieuwe kits vrijgegeven bij Bridechamber : nog een aantal CGS kits maar dit keer ook Music From outer Space kits.

zover ik het begrijp gaat het voor deze kits vooral om de componenten voor op de pcb, in tegenstelling tot de eerste aangeboden modules, dewelke ook frontpanelen hadden, etc.

via mail wist Scott van Bridechamber mij ook nog te vertellen dat er kortelings ook volledig geassembleerde modules van Metasonix te verkrijgen zullen zijn, benieuwd welke dat zullen worden ...

FAT!
FAT!
FATTT!!!

Het beste synthnieuws van dit jaar!! :D

Gewoon gekke modules leveren in .com formaat, in kits en sommigen preassembled..
Jazeker!

StiebZ :okdan:
Fijne link!

omdat er toch alvast 1 iemand enthousiast is, nog wat meer info van Scott :

er zijn 2 soorten kits :

'partial kits' = deze bevatten enkel de componenten voor de pcb
'full kits' = volledige kits, behalve het solduur en de bedrading

er zijn al enkele full kits verkrijgbaar, zullen nog volgen : 20 CGS modules, 4 Tellun, 7 Music from Outer Space, 5 Oakley and 1 Metasonix
Over een 3 tal weken worden de eerstvolgende panelen verwacht, volledige kits en pre-geassembleerde modules zullen dan a rato van 1 / week worden gereleased.

In de tussentijd heeft hij dus de gedeeltelijke kits al vrijgegeven om zo wat extra geld te genereren om te kunnen investeren in het metaal werk.

ik heb ondertussen mijn Bi-n-tic filter toegekregen, hij is nog niet helemaal af, maar het paneel ziet er zeer goed uit.
later hierover misschien meer, maar eerst op welverdiende vakantie !!!!!

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Hoeft deze gast zich niet te houden aan die EU regel ROHS ofzo ???

Zolang hij kits verstuurt niet, want de RoHS geldt alleen voor eindproducten en niet voor losse onderdelen.

Da's ook een truuk die Doepfer inmiddels toepast als je een module bestelt met een CEM of SSM erin (die allemaal niet compliant zijn). Dan krijg je de module zonder de chip en de chip er los bij als "spare part".

Bedankt voor de Heads Up, die Bridechamber ziet er erg goed uit idd. Ik zit eraan te denken om binnenkort de Optic CV Processor (soort theremin-style interface) + Bi-N-Tic + Wave Multipliers + Dual LFO kits te halen. De prijzen zijn in ieder geval erg redelijk.

Alleen de MOTM racks/mounting rails en vooral de power supplies zijn zo onmenselijk duur...

Zijn er goedkopere alternatieven voor een MOTM power supply? Heeft iemand ervaring met 'alternatieve' voedingen? Hoeveel geld is uit te sparen door een andere voeding te gebruiken..?

Origineel geplaatst door ez`
Zijn er goedkopere alternatieven voor een MOTM power supply? Heeft iemand ervaring met 'alternatieve' voedingen? Hoeveel geld is uit te sparen door een andere voeding te gebruiken..?
Op ebay staan 2 Power One voedingen(item nummer 7594243596) voor 9 euro. Dit is hetzelfde merk als de MOTM voedingen. Het is wel een ander type, het is een tripple output ipv een dual output. Het deel waar het om gaat +/- 15V bij 0,8A is hetzelfde als de MOTM voeding. Als extratje krijg je nog 5V bij 6A. Zelf moet je dan natuurlijk wel een frontje, schakelaar en voedingsdistributie bord regelen. Maar voor 40 euro moet je een eind kunnen komen.

Back