De D. Ramirez Trick?

lol.,., tis gewoon portamento hoor mensen. Niks magisch aan.
Klinkt inderdaad als een 101. Ik heb vrijwel identieke geluiden uit het beestje gehaald.
De bas oscilator portamentoot wel degelijk mee met de hoge oscilator. Luister maar goed.

Verder moet je weten dat de portamento op (o.a.) de 101 (net als op de 303) anders werken dan op de meeste synths.

Bij het meest voorkomend type portamento glijdt de toonhoogte binnen een in te stellen tijd van noot A naar noot B.

Bij sommige synths glijdt de portamento juist met een in te stellen snelheid richting de nieuwe frequentie en zal er dus een variabele tijd over doen, afhankelijk van hoever de noten uit elkaar liggen.
Dus bij grotere intervallen doetie er langer over.

Verder kan je de portamento in 2 standen aan schakelen op de 101.
Altijd aan of alleen als er legato gespeeld wordt (auto heet het geloof ik).
Het fragment was een duidelijk voorbeeld van 'altijd aan'.

Origineel geplaatst door Phony
volgens mij exaxt hetzelfde als bodyrocks..... alleen had ik `m al een stuk eerder op een ander label..... :erm: onder de titel Dram Rocks.
Oh zal wel dan:)

Kan er iig niks van op discogs vinden.

In ReFX vanguard heb je ook een slide optie zitten, daar kan het ook mee.

Btw, props to D ramirez, hijs echt helemaal wicked

Ik denk dat de manier waarop hij dit doet... hij eet gewoon lekker gezond :doei:

Dit is een bas kun je uit de Nord 1 halen, misschien is die ook gebruikt ervoor...

hier een stukje ermee gemaakt : 2 osc waarvan eentje 3,5 octaaf hoger interval heeft

Attachments

• intervalbasje.mp3
    977 KB · Bekeken: 153
Origineel geplaatst door JelleWaltman
klinkt errug vet trouwens :halleluja
Inderdaad, klinkt lekker.

Ik vind dat een lekkere warme sound:)

Wat Doggo zegt!

Lijkt mij gewoon portamento, waarom moeilijk doen met pitchbend etc. als het ook makkelijk kan met portamento.
Zo'n melodie ontstaat ook door het spelen met een portamento sound, niet door het eerst uitgebreid te verzinnen en dan met pitchbender te gaan lopen spelen / programmeren!

Toen deze track net nieuw was (bodyrox - yeah yeah) was ik ook zwaar onder de indruk van dit geluid en heb het toen na geprobeerd te maken op m'n virus.

Tjek it out (niet op de drums letten, is gewoon simpel voor erbij):

Attachments

• yeahyeah.mp3
    968,6 KB · Bekeken: 135
Origineel geplaatst door BdJ
Woo gast dit klinkt vet man, als je dit zou uitwerken zou je er wel eens een aardige clubhit mee kunnen scoren :dj:

asjemenou.. thanx ook..

heb jij connecties ? :)

Origineel geplaatst door doggo
lol.,., tis gewoon portamento hoor mensen. Niks magisch aan.
Klinkt inderdaad als een 101. Ik heb vrijwel identieke geluiden uit het beestje gehaald.
De bas oscilator portamentoot wel degelijk mee met de hoge oscilator. Luister maar goed.

Verder moet je weten dat de portamento op (o.a.) de 101 (net als op de 303) anders werken dan op de meeste synths.

Bij het meest voorkomend type portamento glijdt de toonhoogte binnen een in te stellen tijd van noot A naar noot B.

Bij sommige synths glijdt de portamento juist met een in te stellen snelheid richting de nieuwe frequentie en zal er dus een variabele tijd over doen, afhankelijk van hoever de noten uit elkaar liggen.
Dus bij grotere intervallen doetie er langer over.

Verder kan je de portamento in 2 standen aan schakelen op de 101.
Altijd aan of alleen als er legato gespeeld wordt (auto heet het geloof ik).
Het fragment was een duidelijk voorbeeld van 'altijd aan'.

*spuit elf*

Je bedoelt dat een 101 doet wat alle analoge synthesizers zo'n beetje doen?

Is dat zo?
Dacht dat portamento meestal een vaste tijd had.
:confused:

De hoeveelheid portamento is meestal instelbaar. Bijvoorbeeld op de Juno 106 en MS20. Tevens op een legioen aan andere hard en softsynths.

Back