Spijt van synths die je hebt verkocht/geruild..?

ik vraag me altijd af of mensen na een tijdje spijt hebben van al hun hardware weg te doen en alles met software te doen :)
leuke vraag idd...
tsja bij sommige mensen gaat het voornamelijk om de physique en niet de brains so to speak...
een lekker wijf dat een compleet losbollige huppeltrut is heppie 99% van de tijd toch ook niets aan?

ik heb er ook wel eens over nagedacht met het idee alles op een laptop te doen.. compact en overal muziek maken..
maargoed uiteindelijk gelukkig niet gedaan anders zou alles naar "zeep" klinken zoals jomox dat ooit zei

ik heb eigenlijk geen spijt van weggedane synths, ik heb er veel plezier van gehad en/of veel van geleerd en ze ook tot het bot uitgediept qua mogelijkheden...

Absoluut, ik had nooit zo veel kennis in synthese gehad zonder de 2de hands markt. Met name toen ik nog thuis woonde had ik, natuurlijk, veel meer geld over iedere maand. Marktplaats kwam toen opzetten en door het verkopen en kopen heb ik heel veel synthesizers gehad, en dus ook zoveel kennis erin gekregen!

Echt spijt kan ik het niet noemen maar soms denk ik nog wel eens met plezier terug aan bijvoorbeeld de Waldorf Microwave XT, omdat je er gewoon hele toffe sounds uit kon halen.

Oh, praat me er niet over als het op deze synth aankomt, de Microwave XT. Maar nou heb ik een vraag aan jou als moderator. Hoe kijk jij tegen de Waldorf Blofeld aan? Hoe dan ook, alle wavetables zitten erin. Maar als we ze nou 1 op 1 zouden gaan testen, waar zou de Blofeld dan uitkomen t.o.v. de Microwave? Ik denk dat ie het niet haalt, maar wat denk jij?

heerlijk, een volledig uniform forum met maar 1 mening van allemaal : altijd een leuke :okdan:
misschien moet ik dat ook maar eens doen

Dat hoeft helemaal niet Bass, maar als je mensen tegen hun zere been schopt kun je een dergelijke reactie een keer verwchten verwachten.
Sommige opmerkingen die jij maakt zijn op zijn zachts gezegt niet erg aardig!

ik heb genoeg leuke dingen om me bezig te houden. spijt zou daarom eigenlijk onzinnig en onhandig zijn.
als ik echt iets zou missen, dan gaan we op zoek en doen wat anders van de hand. alles hier houden leidt ook tot een soort stressgevoel dat werkte ook niet

Sommige opmerkingen die jij maakt zijn op zijn zachts gezegt niet erg aardig!

ik beledig nooit persoonlijk en scheld niet, dat doen sommige mensen soms wel...

voor sommige dingen wordt dat lastiger, zeker als je ze in perfecte staat had.

dan baal je toch als hem weer terug hebt, maar met een krasje.

tenminste, dat kan ik me zo voorstellen van anderen. aan de andere kant, als het om een mopho of waldorf micro q gaat, lijkt me zo'n spijtgevoel makkelijk op te lossen.

Hangt er van af of je CV in wilt hebben of niet. De rackversie heeft het niet, de keys versie wel.

Klein verschil maar maakt de Micro Q Keys wel bruikbaarder.

Chroma Polaris, had geld nodig.
En Yamaha SY-77, geen idee meer, maar dit is de volgende op mijn lijstje staat.

Oberheim OB-SX misgelopen, geld dat ook?

Eigenlijk heb ik spijt van alles dat ik verkocht heb :)
OB12
Tr606
Roland alfa juno
Xoxbox

Maar ja jullie kennen wel het verhaal, geld nodig vr op dat moment iets vetter,plaatsgebrek,enz
Heb wel het meest spijt van mijn OB12 en ook al geen synth mijn mackie 24/8.
Want laat ons eerlijk zijn bij een vette goeie synth hoort een zalige mixer

Back