adat converter voor de Project mix

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Ik zoek een adat converter voor mijn Project mix ( M- audio )...

Paar puntjes van mijn kant uit :

- minimaal; 8 x 8 analoge gangen
- MIC inputs geen pre ; heb ik nu al een 8 ( Ga toch geen losse akoestische ; strijkers, koren, blazers etc... opnemen )

- Budget, durf het niet te zeggen; vanaf 250 euro tot :confused: niet boven 800 euro's denk ik.

Wat zijn goede suggesties !! Die zekers niet slechter zijn dan mijn Project mix ?

M-audio heeft ook een octane zag ik net.
Zit tegen die 600 euries aan.

Denk dat die psies bij jouw PM past.

Oke, ik beidde laaste opties bekeken en daarbij de volgende vragen/ conclussies/bevindingen over getrokken;

1. De M-audio octane ziet er het '' simpelst'' uit en is denk ik wat goedkoper dan de Focustrite octopre...

2. M-audio heeft geen limiters/compressie per kanaal mogelijkheden ( zover ik zag ) de Focusrite wel ...
wat moet ik me van deze compressie/limiters voorstellen ?? In hoevere is dit een verbetering ?

3. De focusrite ziet er wat ingewikkelder uit en wat ik niet snap is de verdeling van de Line Inputs ( instruments inputs )
Ik zie maar kleine jack ingangen voor op en geen grote op de achterkant :confused: Alleen Mic ins...

4. Adat/firwire aansluiting ; M-audio zie ik het duidelijk, bij de Focusrite iets minder hoe zit daarop verwerkt ?...

5. Focusrite heeft een goede naam , denk beter dan de m-audio qua dit segment betreft ...

6.Daar komt bij dat zou het niet leuk zijn om 8 kanalen ( 4 instruments ) een ander geluid te hebben ? Zo dit geen positieve verfrissing geven bij het afmixen, opnemen etc... ? Of gaat dit weinig tot niets uitmaken ?? Dit alles wanneer ik voor de Focusrite zou kiezen.

Lijkt mij ergens wel mooi; 2 verschillende '' tafels ''

7. Ik heb trouwens wel het idee dat wanneer ik de focusrite zou kiezen de adat coverter beter is dan de M-audio project mix zelf ??:stupid

8. de nieuwe adat converter moet in de eerste instantie gaan dienen voor gewoon inputs zodat ik mijn Project mix
'' verleng '' voor nieuwe synths ed... op aan te sluiten.

Denk dat de strijd tussen deze 2 zou moeten gaan...

Wie heeft er aanvullingen ...

Laatst gewijzigd:
Gast, oefen eens een beetje geduld. Op die manier krijg ik echt geen zin meer om te antwoorden...

- Ook graag de ingenagen op het rear- panel niet voorop ...

Wat is er toch weer veel ook op dit gebied... zucht.

Ik wil gewoon een '' 2de project mix '' ter verlenging voor 4 totaal nieuwe synths modules etc.. maar dan zonder alle rest erop...

Hoe sluit ik het nieuwe apparataat op mijn Project Mix aan ?? Ik heb maar 1 firewire op mijn project mix en die gaat dus naar de computer, welk kabeltje gaat nu van de converter naar m'n project mix ?

Origineel geplaatst door jaccis

Hoe sluit ik het nieuwe apparataat op mijn Project Mix aan ?? Ik heb maar 1 firewire op mijn project mix en die gaat dus naar de computer, welk kabeltje gaat nu van de converter naar m'n project mix ?

via de adat i/o , zoiets staat echt wel nadrukkelijk in een handleiding !

Met zo'n m-audio octane ga je echt niks verkeerds kopen, al die externe adat preamps/converters zitten qua klank ongeveeer in hetzelfde schuitje , enkel de duurdere (600-1000€) gaan wat betere componenten gebruiken. Dit heeft meestal als resultaat dat je op 20hz-20Khz minder verzwakking hebt (een rechte lijn ), dat je noise floor ietsje lager zal liggen en je misschien iets minder fase verschuiving gaat hebben rond die punten ... In de praktijk ga je hiervan vaak niet direkt iets waarnemen. (maar er is wel een kwaliteits verschil, laten we daar duidelijk over zijn)

Maar ik heb toch iets van Focusrite heeft een betere reputatie op dit gebied dan M-audio volgens mij...

Wat het voordeel van de focusrite is is dat ie 1 HE hoog is, dat krijg ik beter en overzichtelijker weg-gewerkt tav. mijn setup...

Wat verdomme weer zo'n nadeel is, is dat die verdomde ins op de front panel zitten :stupid

Ik heb het qua focusrite over de LE versie... die gewone is me te duur en het enige verschil zou em zitten in de compressors/limiters die er bij de LE niet op zitten...

Maar op een of andere manier krijg ik beters gevoel bij de Octopre LE, dit is niet terecht ??

Laatst gewijzigd:
Het klopt toch dat wanneer ik bijv. voor de focusrite kies, het een ander geluid gaat geven dan mijn project mix zelf ?

Ik zou een tweedehandse RME ADI8 Pro op de kop proberen te tikken. Moet lukken voor max 550,- of zo. Prima converter.

Ik wil dit niet 2de hands gaan doen...

Kiijk ik deel het effe vlug in de volgende kwaliteits categorien : (alles op volgorde )

Behringer ADA 8000
Alesis .....
M-audio octane

klasse 2; ( betere klasse )

Focusrite ; Octopre
RME
presonus
Apoggee

Klopt dit ?

K zou wel eens wat meer willen weten over die test met de Octane van M-audio ergens ( hier op forum gelezen + gereplyt dat iemand om had getest en bijna niet onder deed voor de hoge converters ... )

Volgens mij verwacht ik ook teveel van het '' geluid, karakterstike '' wat dan anders zou moeten zijn dan de Project mix self...

Een nieuwe optie :) ;

Presonus; Digimax FS ( adat )

Iemand hier iets over te melden ?

Kan nergens de prijs vinden wat ie kost NIEUW :confused:

Laatst gewijzigd:
Volgorde van kwaliteit:

Behringer
Alesis
M-Audio

Daarna:

Focusrite
Presonus
RME

Daarna:

Apogee
Lynx

Daarna:

Prism (niet te betalen)

Ik zal gerust een paar merken missen.........

Ik heb de ADI8 Pro gehad en was daar zeer tevreden over. Een vriend van me heeft de Rosetta 800 en is daar uiteraard ook zeer gelukkig mee. Maar die heeft daar wel behoorlijk wat voor moeten betalen.
Ik heb ook de Digimax LT gehad. Dat is eigenlijk een preamp met digitale uitgang. Hij kan die NIET terug van digitaal naar analoog. Simpelweg omdat hij geen digitale ingang heeft.
De Digimax FS ken ik niet maar de mogelijkheden zijn indrukwekkend. ADDA-conversie, 8 preamps, inserts op ieder kanaal. Lijkt mij een geweldige machine. En ik ben tot dusver altijd onder de indruk geweest van de prijs-kwaliteit verhouding van Presonus.

In jouw prijsklasse zou ik op zoek gaan naar ofwel een RME ADI8 Pro (en geloof me, ook tweedehands kun je daar een heleboel plezier van hebben, ofwel de Digimax FS

Succes!

Ik wil dit niet 2de hands gaan doen...

Kiijk ik deel het effe vlug in de volgende kwaliteits categorien : (alles op volgorde )

Behringer ADA 8000
Alesis .....
M-audio octane

klasse 2; ( betere klasse )

Focusrite ; Octopre
RME
presonus
Apoggee

Klopt dit ?

K zou wel eens wat meer willen weten over die test met de Octane van M-audio ergens ( hier op forum gelezen + gereplyt dat iemand om had getest en bijna niet onder deed voor de hoge converters ... )

Volgens mij verwacht ik ook teveel van het '' geluid, karakterstike '' wat dan anders zou moeten zijn dan de Project mix self...

Een nieuwe optie :) ;

Presonus; Digimax FS ( adat )

Iemand hier iets over te melden ?

Kan nergens de prijs vinden wat ie kost NIEUW :confused:

Waarom wil iedereen dit soort dingen toch nieuw doen? Ik ben al maanden bezig een Lynx te verkopen die slecht 10 minuten gebruikt is voor nog geen 60% van de nieuwwaarde. Waarom probeer je niet tweedehands iets te vinden wat aan je eisen voldoet?

Ik wil trouwens niks met een PCI kaart erbij hoeven te doen...

Gewoon iets wat via ADAT naar mijn project mix kan.... ( tenminste dit is volgens mij de enige oplossing ? Heb maar 1 firewire poort erop
:( )

Dus gewoon 1 kabeltje naar m'n Project mix.

Maar in hoeverre heb ik juist dat wanneer ik bijv. een Focusrite of een RME zou kiezen; dat de geluidskwaliteit beter is als die van de Porject mix ??

Digimax FS

Digimax FS

Ben zelf ook aan het wachten totdat de Digimax FS hier verkrijgbaar wordt. Zou eigenlijk al afgelopen maand moeten zijn maar tot nu toe geen succes.

Wat betreft de prijs, in de USA zittie zo rond de 599 dollar. Ik verwacht dat de prijs hier in het begin hoger uit zal vallen, zelf reken ik op ongeveer 700 euro.

Maar in hoeverre heb ik juist dat wanneer ik bijv. een Focusrite of een RME zou kiezen; dat de geluidskwaliteit beter is als die van de Porject mix ??

Die toestellen zijn allemaal ontworpen om eigenlijk net hetzelfde te doen. Een groot verschil ga je echt niet merken tussen verschillende converters. Een focusrite Octopre van 800€ kan misschien betere componenten gebruiken dan de projectmix, (lagere noise floor, iets betere preamps, ...), maar meestal geeft zoiets niet direkt een hoorbaar verschil. Zeker niet als je een synth een 20dB moet versterken .

Back