ADAT <-> firewire

Origineel geplaatst door Acidfever
Kan zijn echter zijn de laatste drivers van Motu echt perfect.

Los van het feit dat ik best tevreden ben met m'n MOTU, vind ik bovenstaande uitspraak toch wel een tikje overdreven.
De invulling van 'perfectie', daar verschillen de meningen over, zal ik maar zeggen.
Zie ook de berichten op Unicornation als je eens wilt lachen (of huilen). (Windows) Driversupport van MOTU is 'voldoende' in de zin dat het (meestal) afdoende werkt (bij mij slechts de voorgaande driver-versie, maar soit) echter een aantal wenselijke (en haalbare) dingen wordt niet ingevuld, noch wordt hierover gecommuniceerd door MOTU. Een steevast stilzwijgen is je deel.
Ik kan hier wel een lijstje met known defects gaan invullen maar dat heeft niet echt zin in deze discussie denk ik.

M-Audio had al geruime tijd 64-bits drivers beschikbaar voordat MOTU nog een keertje over de brug kwam.
Het absolute stilzwijgen rondom een Vista-driver doet me vermoeden dat we hier ook nog wel eventjes op mogen wachten bij MOTU. Maar fair enough, die heeft M-Audio ook nog niet... ;)

Verwachte leverdatum 6 oktober.
... zie ik hier.

Da's al best vlug, natuurlijk! (tel er voor de zekerheid wat daagjes bij op...)
De vraag is: wil je echt graag een gloedjenieuw apparaat met de daarbij behorende risico's van onbetaald beta-tester spelen?
Je kan ook eventjes wachten om te kijken hoe de reacties zijn, en de prijs zal alleen maar dalen. ;)

Nog wat interessants over Protools M-Powered icm dit apparaat:

The M-Powered Pro Tools software has a limit of 18 i/o's and will continue to have this limitation with the new M-Audio ProFire Lightbridge product.

Zie http://duc.digidesign.com/showflat.php?Number=1025439

Interessant, maar voor mij is't vooral voor live en om mijn analoge mixtafel te vervangen :)

Back