Behringer eurogrand digi piano's

Maks

Gromit the Evil Operator
iemand met ervaring al is aan zo'n behringer eurogrand gezeten?

vroeg of laat wil ik me een digitale wandpiano aanschaffen, en ik ben al stilletjes m'n ogen aan het openhouden. mss is het wijzer om iets van roland of yamaha te nemen (waarvoor met mijn beperkte piano-ervaring op dit moment yamaha mss de voorkeur krijgt, uit ervaring met collega's/vrienden), maar prijsgewijs zijn die behringers mss het bekijken waard.
het is in elk geval toekomstmuziek, want andere dingen staan een trapje hoger op de wensladder.

grtz

Met de Behringers heb ik geen ervaring maar ik kan je wel wat vertellen over de Clavinova modellen van Yamaha; ik heb zelf een CLP240 en heb ook een CLP230 geprobeerd voor ik m'n piano kocht. M'n keuze was zeer vlug gemaakt; qua klank is de 240 is echt superieur aan de 230 (dankzij de 3 layers en DDE).

Ook had ik de indruk dat de 230 niet echt voldoende power had om aangenaam naar je gespeel te luisteren. De 240 heeft een tweeweg systeem en dubbel vermogen dan de 230 en dat is meer dan voldoende (ik zet hem meestal op 2/3 van het maximale geluidsniveau).

Qua keyboard en behuizing zijn beiden gelijk. Het keyboard vind ik persoonlijk enorm goed (wel eerst uittesten want dit is persoonlijk), ik durf het bijna niet te zeggen maar het keyboard voelt aan zoals dat van de Steinway vleugel in m'n muziekschool (de klank van de Steinway is wel nog serieus andere koek!)... De behuizing is zeer mooi en solide (rond de 70 kg zwaar, je moet echt met twee zijn om de piano uit de doos te halen en op te bouwen). Eén detail hiervan vond ik minder, namelijk de kabel die van de pedalen naar de piano bovenaan in de behuizing gaat. Ik had die liever intern gezien in plaats van extern. Maar als je de piano tegen de muur plaatst (wat je toch meestal doet met een dergelijk type piano) dan merk je er niks van.

Als je voor een Clavinova zou kiezen dan raad ik je een CLP240 aan of een technisch hoger clavinova model.

Back