Sounddiver als VST

INLAND EMPIRE

Ouwe rot
Bestaat er een Sounddiver in VST formaat? Zodat je de Virus B als een soort van VSTi kan gebruiken. Met patch recall en van die dingen. Of moet ik hiervoor Logic gebruiken?

:biertje:

op t moment alleen cubase device maps er is wel zoiets in aanbouw maar die is nog niet af kan ook ff niet op de naam komen, vizyor ofzoiets? mja iemand anders zal t vast wel ff posten straks.. maar goed op t moment kun je alleen device maps gebruiken gratis en voor niks :)

Zover ik weet kan Sounddiver niet als VST werken, maar MidiQuest wel.

let wel op...

Ik vind dit soort programmatje altijd ;

het klinkt leuker dan dat het in praktijk kan, ik vind het vaak minder werken dan dat het op eerste gezicht lijkt.

Nee, ik ben over dit soort programma's niet echt tevreden. Ook hoop dat gewoon dadelijk alles als nog VST/ VSTi wordt.

Dus alles gewoon een net VST/VSTi programmatje erbij krijgt...

schijnt dat dat VST gebeuren idd nieuw is in de XL versie:

The Midi Quest VST Plug-in allows you to run Midi Quest XL within any application that supports the VST 2.0 plug-in format such as Cubase and Nuendo,. This lets you use Midi Quest to integrate your hardware instruments into your sequencer. The VST plug-in allows you to perform all of the regular editing that you would do in Midi Quest as well as automate the transmission of SysX to your instruments at the appropriate times within a sequence. It also supports VST parameter automation so you can actually record and playback individual parameter edits for all of your instruments (new to XL).

toch maar eens checken :)

als ik jou was zou ik gewoon de virus b midi device van cubase gebruiken, dan kun je ook alles net zoals een vsti automaten.

en dat ziet er best goed uit:
Access%20Virus%20b%20SX%20Patch+Panel.jpg

en je kunt hem hier downloaden: virus b device panel voor cubase

midiquest xl9 werkt op zich ook prima. echter is wel wat lastig in te stellen, en de interface is niet zo heel erg mooi. Device maps werkt wat dat betreft stukken mooier.

Origineel geplaatst door quifster
als ik jou was zou ik gewoon de virus b midi device van cubase gebruiken, dan kun je ook alles net zoals een vsti automaten.

je had toen ook zo,n blauw vstje in cubase om de virus c te controllen staat me nog iets van bij, welk of wat was dat dan? niet die b toch ?

Hebben jullie dat ding van http://www.cykong.com/ daadwerkelijk aan de praat gekregen? Heb het ding eenpaar maanden geleden gedownload en geïnstalleerd in SX3.1, maar kon er geen geluiden mee aanpassen. Als jullie er nou super tevreden over zijn, duik ik er opnieuw in om het aan de praat te krijgen.

Groeten,
Bram

Origineel geplaatst door Bram.deVries
Hebben jullie dat ding van http://www.cykong.com/ daadwerkelijk aan de praat gekregen? Heb het ding eenpaar maanden geleden gedownload en geïnstalleerd in SX3.1, maar kon er geen geluiden mee aanpassen. Als jullie er nou super tevreden over zijn, duik ik er opnieuw in om het aan de praat te krijgen.

Groeten,
Bram

hij werkt prima, je moet hem als volgt installeren:
- importeer hem in je midi devices menu
- maak een external instrument aan genaamd virus b
- kies hier als device editor je nieuwe device map.
- laad nu de virus b als vsti in en kies deze op je project window. nu heb je een volledige vst interface voor je virus b.

Ik heb die device panel wel aan de praat gekregen ,maar het werkt volgens mij niet echt helemaal lekker wanneer je patches gaat dumpen naar je sequenser.

quifster,

ik begrijp het nu veel beter, dus veel dank! Ik had de link met external instruments en VST instruments nog niet gelegd. Dus lekker aan de slag!

Maar als ik de volgende stappen exact doe, kom ik er toch niet uit met de gedownloade XML:
- download device definitie met de link die je gegeven hebt.
- opslaan in root\program files\steinberg\Cubase SX 3\Device Maps
- in Cubase Midi Device manager: "Import Setup" en kies de gedownloade xml
- kies midi output poort
->(gaat niet!)
- VST Connections: New external instrument - kies zojuist aangemaakt midi instrument
- in VST instruments: voeg zojuist gemaakte external instrument toe.
- maak midi track aan en selecteer zojuist geactiveerde VST instrument
- klik op het "Edit VST Instrument" icoontje in de Inspector
->je krijgt nu de algemene External Instruments panel met delay en return gain. Maar geen knoppenboel voor de Virus.

Met de door Steinberg geleverde xml voor Virus C gaat het helemaal goed (behalve dat 'ie natuurlijk niet met m'n Virus b wil praten, maar da's vast niet gek, gezien opbouw van sysex berichten)

Suggesties? Misschien kan je jouw xml attachen aan deze thread?

Bij voorbaat veel dank!
Bram

Leuk, mezelf antwoord geven ;-)

Zag op CY's pagina het volgende:
IMPORTANT NOTE ABOUT DOWNLOADING

I've had 2 cases so far that people have emailed me about some problems with the downloaded script(s).
In both cases, when importing the XML into Midi Device Manager, nothing happens - like no devices were shown/imported.
It happened that in both of these cases, the XML files weren't fully downloaded i.e. somehow the download got interrupted or finished before the actual size reached.
So if anyone is encountering any import problem with these XML, please open the XML in any text editor and see if the last line reads </MidiDevices>. If not, then please re-download again.

Sure enough, de xml die ik had gedownload heeft niet deze end tag. Dus nog maar 's proberen te downloaden....

het is volgens mij mogelijk om sounddiver aan Sx te koppelen, ff zoeken want er is in het verleden meer over geweest hier op het forum

Origineel geplaatst door quifster

(plaatje)

en je kunt hem hier downloaden: virus b device panel voor cubase

:halleluja :halleluja :halleluja

Nu nog tutorials vinden (of zitten die device panels overal over 't net verspreid?) en dan ga ik ook eens kijken hoe ik zonder knopjes kan gaan werken :D.

Back