Evoluon nog 1 dag open.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnnyBusca

rocket scientist
Evoluon voor 1 dag geopend voor publiek

Tijdens de nationale open monumentendag, zondag 10 september 2006, zal het Evoluon 1 dag geopend zijn voor het publiek. Er is een debat over jonge monumenten en hun toekomst, en er zijn diverse tentoonstellingen, waaronder een over het Evoluon zelf. Enkele objecten die vroeger in het Evoluon tentoon gesteld waren zullen voor deze gelegenheid opnieuw getoond worden in het Evoluon.

http://www.dse.nl/~evoluon/beiaardmuseum.html

matt second en ik zijn er... de dag is toch al kapot!

Laatste keer dat ik daar was was ivm een Protools marketing praatje.
Was wel geinig en de koffiedames waren ook erg scheutig met de ... koffie.

Het Evoluon.....dat is voor mij erg lang geleden. Als ik me niet vergis ben ik daar voor het laatst geweest tijdens een presentatie van Philips, toen ze de CD-speler aan het publiek voorstelden. Compleet met het dramatisch wegtrekken van een gordijn waar het apparaat achter stond en onzin praatjes die toen nog de ronde deden: "de schijfjes kunnen niet beschadigen en als je er honing op smeert worden ze nog probleemloos afgespeeld". Ja ja :)

Maar ik was toen een jaar of twaalf en erg onder de indruk, net als vermoedelijk de meeste aanwezigen op dat moment.

Verder kan ik me nog een aantal experimenten van toen herinneren die je als bezoeker kon uitproberen, en een computer die een paar woordjes kon zeggen ("koffie!") e.d. En een soort kuipstoel met ingebouwde luidsprekers voor een soort surrogaat surround ervaring. Alleen ben ik daar nooit ingeweest want ze waren steeds bezet :(

Vroeger was ik erg in futuristische dingen geinteresseerd :)

Origineel geplaatst door Hooihuis
Vroeger was ik erg in futuristische dingen geinteresseerd :)

Ja, maar toenertijd was de toekomst ook mooier!
Damn, ik *eis* m'n jetpack, het is verdeurie al 2006! ;)

Leuk. 1 van mijn kleine jongens 'technische hoogstandjes". Net als toen in 81 met de 1e spaceshuttle vlucht. Kan ik me nog allemaal goed herinneren.. Had van die stickers die ik dan op de zijkant van mijn bureautje had geplakt.. bvb, van de vlootdagen enzo.. :)
god ik word oud.....

Het was erg prettig om in het Evoluon te zijn geweest. Er kwamen steeds meer herinneringen van alle oude opstelling boven. Wat ook hierbij hielp was de film die vertoond werd in de hal.
erg geslaagd , en ik heb er een mooii Evoluon-pinnetje aan overgehouden.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back