supersaw met reason

jeetn

Stamgast
Ik probeer nu al een tijdje een echte dikke vette supersaw uit reason te prutsen en dit lukt mij niet echt.Ik ben er toch niet tevreden mee met wat ik nu heb.

Zijn er mensen die mij tips of instrukties kunnen geven aub.

Probeer deze combinator patch eens. Het zijn er vijf op elkaar en het gaat de goede richting uit. 8~
Wel geen hoover maar misschien wel een startpunt voor meer.

Attachments

• es_jarre_bass_fat_run.zip
    2,3 KB · Bekeken: 119
Om te beginnen moet je je realiseren dat elke subtractor 4(!!) oscilators heeft.
Ze zijn per 2 gekoppeld.
Je kunt de 2 'schaduw' oscilators gebruiken door op beide oscilators 'mode' op bijvoorbeeld '-' te zetten.
Zet de waveform van beide oscilators op zaagtand en detune beide oscilators ten opzichte van elkaar.
Vervolgens (en dit is de eigenlijke truuk) gebruik je 1 van de LFO's om 'Phase' mee te moduleren.
Dit schuift de extra oscilators ten opzichte van de 2 hoofd-oscilators waardoor er een soort chorus/flanging achtig effect ontstaat.

Je zou ook kunnen overwegen om de filter op de subtractors NIET te gebruiken maar om de reason Filter module te gebruiken.
Je degradeert de subtractor dan eigenlijk tot een oscilator (met envelope voor het volume).
Het voordeel hiervan is dat je nog effecten kunt patchen tussen de oscilator (de subtractor) en de filter (filter module).
Voor een vetter geluid zou ik bijvoorbeeld een chorus/flanger of unison module proberen.

Dit kun je natuurlijk weer kombineren zoals hierboven wordt gezegd.

Back