Kwaliteit kabels beinvloedt de langdurigheid van de connectors?

ligt beetje aan de gebruikte metaalsoort voor de elektrische verbinding.
lijkt me dat soldeerverbindingen steviger of minder stevig KUNNEN zijn afhankelijk van het type metaal waarvan de kabel is gemaakt.(al weet ik niet beter dat bijna alles van koper is):confused:

Laatst gewijzigd:
ok maar wat is er nu zo raar aan die vraag?? vergeet ik iets? misschien is deze kennis broodnodig om het te maken als producer?? vertel! :geslaagd:

Re: Kwaliteit kabels beinvloedt de langdurigheid van de connectors?

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
Beinvloedt de kwaliteit van de kabels de langdurigheid van de connectors?

klinkt een beetje als, beinvloed de kwaliteit van de autobanden de langdurigheid van de achterbank ?

even een toelichting:

als je een klote kwaliteit kabel aan een neutrik connector hebt gesoldeerdt gaat die neutrik connector echt niet sneller kapot dan als dat er een hele goede kwaliteit kabel aan de neutrik connector zit gesoldeert, snap je.

Snap je vraag ook niet helemaal, als je bedoelt dat je ze af en toe in het water ligt dan kan het gebeuren dat je met onvertinde kopere kabels wel groene uitslag krijgt die je connnectors sloopt ofzoiets :confused: ;)

Maar als je geluidskwalitiet bedoelt dan heeft het weinig zin om dure connectors te gebruiken bij Gamma kabel, andersom overgens ook niet.

Re: Re: Kwaliteit kabels beinvloedt de langdurigheid van de connectors?

Re: Re: Kwaliteit kabels beinvloedt de langdurigheid van de connectors?

Origineel geplaatst door anoniempje
klinkt een beetje als, beinvloed de kwaliteit van de autobanden de langdurigheid van de achterbank ?

even een toelichting:

als je een klote kwaliteit kabel aan een neutrik connector hebt gesoldeerdt gaat die neutrik connector echt niet sneller kapot dan als dat er een hele goede kwaliteit kabel aan de neutrik connector zit gesoldeert, snap je.

een echte vergelijking zou zijn.....
"de kwaliteit van de naald beinvloedt de langdurigheid van vinyl.."OF
"de kwaliteit van de koppen vd videospeler beinvloedt de langdurigheid van de vhs banden."
Ik kan nog wel ff doorgaan...
ik snap niet waarom je niet snapt dat ik niet snap wat jullie snappen, snap je?

Vinyl en tape van banden zijn aan slijtage onderhevig :geslaagd:
Je kabels echter niet, lees een signaal tast natuurlijk niet het rubber van een snoer aan of vreet het metaal van je conector af.
Waar je wel op moet letten is dat als je veel on the road bent dat je goede kwaliteit conectors+kabel hebt omdat je de hele tijd in en uit plugt, kabels overal naar toe gooit. Kortom veel SLIJTAGE
Als je gewoon op zolder zit te klooien of je heb gewoon een studio die je niet verplaatst dan kan minder net zo goed zijn omdat er gewoon niets mee gebeurd, ik bedoel 40 karaat gouden jacks op je behringer mixer maakt toch geen kloot uit.
Thuis kan het dus wat minder met kwaliteit.
Dusss...

Origineel geplaatst door turbo2tone
Vinyl en tape van banden zijn aan slijtage onderhevig :geslaagd:
Je kabels echter niet, lees een signaal tast natuurlijk niet het rubber van een snoer aan of vreet het metaal van je conector af.
Waar je wel op moet letten is dat als je veel on the road bent dat je goede kwaliteit conectors+kabel hebt omdat je de hele tijd in en uit plugt, kabels overal naar toe gooit. Kortom veel SLIJTAGE
Als je gewoon op zolder zit te klooien of je heb gewoon een studio die je niet verplaatst dan kan minder net zo goed zijn omdat er gewoon niets mee gebeurd, ik bedoel 40 karaat gouden jacks op je behringer mixer maakt toch geen kloot uit.
Thuis kan het dus wat minder met kwaliteit.
Dusss...

inderdaad, de naald en het vinyl zijn fisiek mechanisch onderhevig aan elkaar, de videoband en de videokop ook

ik zie bij die kabel en die connector niet echt dat verband, ze zijn aanmekaar gesoldeerdt, daar houdt het ook op.

ho wacht eens even... ik bedoel de connectors waar je je kabel insteekt natuurlijk.... dus de ingangen en uitgangen op je apparatuur, niet de connectors van de kabel.. de converters zal ik maar zeggen alhoewel ik denk dat de conversie pas plaatsvindt achter de conectors

ho wacht eens even... ik bedoel de connectors waar je je kabel insteekt natuurlijk.... dus de ingangen en uitgangen op je apparatuur, niet de connectors van de kabel..

wacht even hoor, jij bedoelt dan de connectors die je in de in en uitgangen van je apparatuur stopt? ik neem niet aan dat jij je kabels rechtstreeks in de gaten stopt zonder stekker eraan, ik begrijp het niet helemaal meer hoor :D

Sorry man maar je haalt echt alles door elkaar.
Zo heb ik ooit een jack snoer gehad waar de diameter van de plug iets dikker was dan de snoeren die ik al had, deze paste niet in mijn mixer (heel wazig snoertje was dat) ook heb ik wel eens met goedkope en dan bedoel ik echt goedkope pluggen (van die tandy zelf soldeer dingen) dat die niet lekker er in glijden zeg maar ;)
Dus bij mij thuis gewoon midden moter kabels en jacks/xlr's.
Maar dit heeft natuurlijk weer niets met je converters te maken.
Aangezien converters met het signaal werken.
Tja..

Bedoel je niet gewoon de connectie tussen de connectors aan je kabel en de connectors in het apparaat? In dat geval denk ik dat het type (XLR, jack of tulp) en het aantal keren dat je in- en uitplugt een miljoen keer meer invloed hebben dan het merk van de connectors. En dan nog; connectors zijn gemaakt om te herpluggen, anders zou het wel een vaste verbinding zijn.

Re: Kwaliteit kabels beinvloedt de langdurigheid van de connectors?

Beinvloedt de kwaliteit van de kabels de langdurigheid van de connectors?
post eens even een closeup foto van het ding wat je bedoeld ander zijn we dertien posts verder en dan weten we nog niets.

Even visueel:

Ik denk dat 't weinig tot niets uitmaakt welke van de volgende pluggen
Jackplug.jpg

je in zoiets (bijv. de audio-outputs) plugt.
voyager-back.jpg

Als je de kabels gewoon laat zitten, beïnvloed 't elkaar niet op een negatieve manier, lijkt me.

Als je ze veel in en uitplugt, zal 't meer invloed hebben uiteraard.

Back