[Emu] E5000 Help!!!

speady

Love cutoff!
Nou das duidelijk lijkt me...

ik zit nou al tijden te klooien met m'n E5000 ultra maar ik krijg dat ding maar niet onder de knie.....iemand hier die er ook een heeft ... of soortgelijke die me kan helpen....want ik kom er zelf niet meer uit.....oftewel...Help!!!

Wat??? ... is er dan dat je niet lukt???

onder andere ... als ik een sampletje heb opgenomen weet ik niet hoe ik hem via midi weer kan laten afspelen.....
de midi steup snap ik geen reet van.....het opslaan op dat ding snap ik ook niet.....enz...enz....

Hoog tijd om de manual eens te lezen dus ! :smeris:

Als je een sample hebt aangemaakt, kan je hem in principe al meteen via MIDI spelen, je hoeft eigenlijk niets te doen.
Om de sample in een preset verder te editeren, begin je bij het knopje PRESET => EDIT; onder de tab 'Voices' (key F5) zie je je gloednieuwe sample staan: S001 Untitled C4. Scroll met de cursor door naar rechts : onder 'Orig' kan je de keyboard-toets veranderen waarop de originele sample geplaatst is (bij default C4).

Om te beginnen editeren met filters, amplitudes, LFO's enz, druk je op F6: Edit Voice.

Om op te slaan, druk je nogmaals op de knop Preset Edit (rood lichtje gaat uit), en kom je terug terecht in je preset scherm. Druk dan op F5 Save, en kies de drive en folder waar je je nieuwe Bank wilt saven.

nou die manual heb ik al 10 keer gelezen...maar daar staat maar zo verrekte weinig in.......in ieder geval alvast bedankt voor je hulp.....meestal lukt het me wel om hem af te spelen via midi.....maar zelfs dat luk tme niet meer....ik heb geen idee wat ik fout doe......het lampje van midi data wil ook maar niet gaan brnaden....wat ie anders altijd wel deed......ik zal wel weer ergens wat te veel met instellingen hebben zitten kloten......tis in ieder geval verrekte lastig.......

Zorg er in ieder geval voor dat je sampler op hetzelfde midikanaal ontvangt als je (met je sequencer?) verzend..

Eerste zaak : zeker niet beginnen panikeren of Emu naar de verdoemenis vloeken :duivels:

EHBE (eerste hulp bij Emu) =
1) Zijn je MIDI kabels correct aangesloten?

2) Sluit de midi out van je keyboard eens rechtstreeks aan op de midi in van je Emu (dus zonder computer/midi interface ertussen)?

3) Lukt het om een E4 demo song af te spelen met z'n interne sequencer?

4) Wat zijn je instellingen bij Master=> MIDI => Mode

thanks david.....tjee soms is simpel nadenken zo handig....maarja als je eenmaal in het ingewikkelde bezig bent is dat af en toe best moeilijk......ik heb mijn midi keten gewoon aangepast en midi werkt weer prima....nu is de sampler als eerste aan de beurt ;)

K#T met peren!!!.
De Emu sampler start niet meer op....iemand ervaring???

de voeding start wel (vent. begint te draaien)
hij gaf nog 1 keer alle ledjes aan en nu ook dat niet meer....

iemand tips.....

als ik hem moet laten repareren....waar kan ik dat het beste (goedkoopste) laten doen???

Laatst gewijzigd:
Heb je onlangs de kap er soms af gehaald? Een mogelijkheid is dat je toestel perfect in orde is, maar dat de ribbon cable tussen moederbord en het frontpaneel/display los zit. In dat geval volstaat het deze interne kabel terug vast te zetten.

Geeft je display nog een foutmelding bij het booten, of is de boel vooraan helemaal morsdood?

Zit er een harde schijf in, en zo ja, draait ie? Indien niet, is het een voedingsprobleem.

Ik ken alleen Belgische adressen die Emu-support doen.
http://www.the-soundfactory.net/
http://www.leocaerts.be/
http://www.keymusic.be/

ik heb net de kap er even af gehad....volgens mij zitten alle stekkertjes nog goed vast.....ik heb ze voor de zekerheid nog eens aangedrukt.....en ja de boel is volledig dood...en nee er zit nog steeds geen hd in....alleen de voeding lijkt nog te werken.....

Hmm, mijn E64 (occasion) was binnen 3 dagen kapot.
Begon als een idioot te knipperen (LED + display) :frons:

Omdat ik zelf elektronica repareer, kon ik hem uiteindelijk zelf fixen. Het zat in mijn geval ook in de (schakelende) voeding.

Als je er niet uit gaat komen (zelf of bij een service center) moet je me maar even mailen. Dan regelen we wel iets.

In ieder geval veel succes, want een E-mu sampler blijft een van de mooiste apparaten die er bestaan... :{

er knippert niets bij mij...er gaat niet een ledje meer branden.....ik zou natuurlijk kunnen kijken of er wel power op de voedings uitgangen komt te staan......maar welke draadjes moeten dan hoeveel stroom bevatten???...zijn er elektrische schema's van de emu's.....ik heb ik een elektronica bedrijf gewerkt....misschien dat die eruit komen.....

kan het ook zijn dat het moederbord naar de klote is??? ik hoop het niet.....

Hier een beschrijving wat je (of iemand anders) kan doen:

De voeding is een schakelende voeding die +12V, +5V en -12V levert. Doe nu het volgende:

- doe je sampler uit (schakelaar voorlant)
- trek het witte connectortje op de voeding los
- pak je multimeter ui tde kast
- zet je sampler aan (schakelaar voorkant)
- zwarte pen op 2e pin v rechts
- met rode op 1e v links: -12V
- met rode op 2e v links: +12V
- met rode op uiterst rechts: +5V

Succes!:biertje:

Als dat in orde is moet de zaak in belaste toestand nog nagemeten worden om vast te stellen of de voeding belastingsafhankelijk is, of dat er ergens stroom getrokken wordt door bv. een lek 100nF condensatortje.

Hoe is dit eigenlijk afgelopen, Speady? Doet ie't weer? :confused:

hij is in reparatie.....ik heb hem maar naar een muziekzaak gebracht....hij is inmiddels opgestuurd naar waar ie vandaan kwam.....ik weet nog niets dus.....maar als ie weer ok is laat ik het wel horen.....

Mooi kut dus....die sampler van mij is waarschijnlijk geheel naar de klote....er wordt vermoed dat de printplaat kapot is....fuck man hoe kan dat nou....baal nogal...mensen ervaring met het repareren van emu's of ken je iemand.....wil hem nog niet door de plee spoelen.......

Ik vind het erg klote voor je, maar de printplaat kapot??? :confused:

Dan moet er wel heel wat gebeurd zijn...

Was de voeding echt helemaal goed? Wie heeft hier naar gekeken?

Back