cubase LE / Ableton lite / Pro Tools Free

- -

Ouwe rot
weet iemand bij welke midi keyboards Cubase LE wordt geleverd en bij welke Ableton Lite?
ik heb nl een legaal pakket nodig en best snel, en heb weinig poen.
zag een behringer keyboardje voor 100 euro waarbij cubase le werd bijgeleverd.
das weinig geld.

hoe zit het met pro tools free? ik heb geen win98 pc even, maar werkt het programma volledig en kan je saven?

die Behringer kost 109 euro met ableton lite

Where the full version of Ableton Live gives you all of these capabilities across an unlimited number of audio and MIDI tracks, Ableton Live Lite 5 gives you four audio tracks and four MIDI tracks. Live Lite 5 will not include compressed audio support. Given Live’s unique power and efficiency—including resampling—that’s a lot of production capability right out of the box. It’s so intuitive and inspiring that you’ll be making new music immediately. And if you decide to unleash the full power of Ableton Live, your experience and files are completely transportable. Either way, Live lets you focus on what really matters: your music.

Registered owners of Live Lite 4 and Live Delta can download a free update to Live Lite 5 from Ableton's website at www.ableton.com/lite4upgrade.

EMU 0404

De Emu 0404 is een 24-bit/192 kHz PCI geluidskaart met 2 kanalen analoog I/O, coaxiaal en optisch SPDIF I/O en MIDI I/O. De kaart wordt geleverd met een hele berg software: Cubase LE, Sonar LE, WaveLab Lite, Live 4 Lite, AmpliTube LE, SFX Machine LT en Emu Proteus X LE.

Ableton Live Lite 5 gives you four audio tracks and four MIDI tracks

Dat lijkt me toch echt niet bruikbaar... 5 en 4 tracks is wel erg weinig.

Ik heb ooit voor 150 euro Cubase SE gekocht(nieuw in doos in de winkel), is wel een dunne versie maar niet zo lite dat je er niets mee kan.

Mijn versie heeft ongelimiteerde midi, max 48 audio tracks? (gebruik ik nooit) max 16 vsti's en max 8 inserts per kanaal en 8 sends max, 4 master effects etc. is voor mij meer dan voldoende.

Er is ondertussen Cubase SE 3 (gebaseerd op Cubase SX 3).

Zou ik zeker overwegen als ik jou was!

Druid

of zoek een oudere 2e hands versie van 1 vd programmas....deze zijn vaak goed betaalbaar, en ook nog eens upgradable ,tot de versies van nu....voor minder geld!

protools free raad ik persoonlijk niet aan..
je kunt er niet zo veel mee in tegenstelling tot LE
protools free ondersteunt geen vst-instr. MAX 8 audios, LE heeft er 48. ondersteunt wel vst-i
maar ja ik ben een cubase-figuur..
Ableton Live Lite 5 ken ik niet

Of het je budget te boven gaat kan ik uiteraard niet beoordelen, maar voor € 145 ben je in het bezit van Tracktion 2.
Persoonlijk ben ik erg tevreden over dit programma. In zulke mate zelfs dat ik Cubase LE er uit heb geknikkerd.

groet

Tom

ik heb zelf cubase LE 1.0.07 of 1.0.0.8 en deze is veel beter (qua aantal VST sporen) dan 1.0.10 waar je slechts 2 VST tracks hebt

sonar LE was ik ook zeer tevreden over, maximaal 8 VSTs

ik heb geen idee wat voor Cubase LE ik heb, maar ik kan 8 VSTi's tegelijk hebben, en het aantal sporen weet ik niet, ben eerlijk gezegd nog nooit aan de limiet gekomen...

wat moet je sowieso met meer dan 8VSTi's? ik zou dan gewoon de zooi naar audio bouncen... (doe ik eigenlijk altijd al met strijkers enzo)

inderdaad, ik kan wel cubase sx kopen voor 800 euro, waarvan binnen een jaar alweer een nieuwe versie is.
ik gebruik nu 3 softsynths: wavestation, ms20, polysix rest is hardware. ik gebruik hoogstens 8 plugins denk ik dus Cubase se voldoet.

ik heb begrepen dat het gratis bij emu soundcards zit en dan zit er ook abbleton lite bij.

Origineel geplaatst door mr space
inderdaad, ik kan wel cubase sx kopen voor 800 euro, waarvan binnen een jaar alweer een nieuwe versie is.
ik gebruik nu 3 softsynths: wavestation, ms20, polysix rest is hardware. ik gebruik hoogstens 8 plugins denk ik dus Cubase se voldoet.

ik heb begrepen dat het gratis bij emu soundcards zit en dan zit er ook abbleton lite bij.
klopt
en nog een paar programmas

Back