dynacord echorcord 100

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
125.-
voor een echo chord
let op dit is een schijfecho
geloof ik
conditie: gebruikt

Te koop;
een bandecho van het merk Dynacord.

Type;
Echocord 100

Attachments

• 23389038_1_detail.jpg
    23389038_1_detail.jpg
    7 KB · Bekeken: 145
Heel goed onderhouden Super 75 met extra tapes...
http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/effecten/50659642.html?

Of was dit al gepost in de delay gekte van R-ond :)

Ik heb zelf een DC Super 76 gehad, heel lang. Zat ook galmveer in. Je kon de schrijfkop zo over de tape bewegen, heb 't 's van binnen gezien, toen het mechanisch wat stroef liep en ik de schuifknop voor de leeskop wat gesmeerd heb. (omdat ik er nogal altijd lol aan had daarmee te freaken)
En die had ook geloof ik per leeskop apparte uitgangen. Maar ik had altijd het mengpaneel al te vol, dus helaas :D
Sjieke, rauw klinkende en je creativiteit uitdagende apparaten zijn het. Wel loeizwaar. Maar da's alleen maar goed als je lekker aan die schuifknop gaat.
Ooit 's gekocht van een amateur ex-film studio voor 35 gulden toen nog vlak in de buurt uit een dorpje... eigenlijk mijn anekdotische bargain.
Die gast dacht echt: dit is zo oud, ben blij dat nog iemand het wil overkopen.

dynacord

dynacord

die van dob znn advert lijkt wel heel erg op deze is net niet maar ikvindt 175.- net ietsje te veekl ...jij..?
alhoewel asjt vreglijkt met bv een stage echo / roland echo ,..is t cheap

deze pic heeft een vreind van me en is idd gebouwd as un tank ,..zwaar 15 kilo ofso ....

om de delay gekte nog maars aante zwengelen
:engel: :duivels:

Attachments

• yna c..jpg
    yna c..jpg
    18,5 KB · Bekeken: 113
xcuse

xcuse

Origineel geplaatst door divi
nee hoor, is een tape echo. hier is een super site met info over vintage dynacord stuff, wel in t duits: http://www.el-me-se.de/dynacord.html

kzie nu op deze [top] site
alle echo models
1954 1977
ECHOCORD Vollröhrengerät - 1. Gerätemodell der ECHOCORD-Familie 1959
ECHOCORD MINI 1. Gerätemodell in Transistortechnik im Metallgehäuse 1965
ECHOCORD MINI 2. Gerätemodell im neuen Systemkunststoffgehäuse 1966
ECHOCORD SUPER Vollröhrengerät - 1. Gerätemodell der neuen ECHOCORD-SUPER-Baureihe (baugleich mit Klemt NG 51) 1960
ECHOCORD SUPER 61 Vollröhrengerät - 2. Gerätemodell der ECS-Baureihe, Eigenentwicklung von Dynacord 1961
ECHOCORD SUPER 62 Vollröhrengerät - 3. verbessertes Gerätemodell der ECS-Baureihe 1962
ECHOCORD SUPER 62a Vollröhrengerät - 4. Gerätemodell der ECS-Baureihe 1962
ECHOCORD SUPER 65 Letztes Vollröhrengerät aus der ECS-Baureihe mit einigen Verbesserungen 1964
ECHOCORD SUPER (75) Volttransistoriertes Gerät - 1. Modell der neuen ECS-Baureihe im Kunststoffgehäuse 1968
ECHOCORD SUPER 76 Volltransistoriertes Gerät - 2. geringfügig überarbeitetes Gerä der ECS-Baureihe 1972
ECHOCORD STUDIO Volttransistoriertes Gerät für höchste Ansprüche 1965
ECHOCORD 100 Volltransistoriertes Gerät - Neuentwicklung mit teilweiser IC-Bestückung 1975

Re: dynacord

Re: dynacord

Origineel geplaatst door R-ond
die van dob znn advert lijkt wel heel erg op deze is net niet maar ikvindt 175.- net ietsje te veekl ...jij..?
alhoewel asjt vreglijkt met bv een stage echo / roland echo ,..is t cheap

deze pic heeft een vreind van me en is idd gebouwd as un tank ,..zwaar 15 kilo ofso ....

om de delay gekte nog maars aante zwengelen
:engel: :duivels:

Voor eentje in goede staat... en reserve tapes... denk ik wel z'n geld waard hoor.
Gebouwd als tanks. Klinkt vele male beter dan Bucket Brigade delays... veel instelmogelijkheden.. koop liever 1 van deze dan 2 van die Melos etc. BB delays, of 'n Yamaha e-1005 of e-1010... dat laatste is het allemaal net-niet, vind ik. Zo'n Dynachord is dan wel geen Roland echo, maar heeft het OOK.
(is maar een mening)

Re: Re: dynacord

Re: Re: dynacord

Origineel geplaatst door dob
Voor eentje in goede staat... en reserve tapes... denk ik wel z'n geld waard hoor.
Gebouwd als tanks. Klinkt vele male beter dan Bucket Brigade delays... veel instelmogelijkheden.. koop liever 1 van deze dan 2 van die Melos etc. BB delays, of 'n Yamaha e-1005 of e-1010... dat laatste is het allemaal net-niet, vind ik. Zo'n Dynachord is dan wel geen Roland echo, maar heeft het OOK.
(is maar een mening)

zeker mee eens waarde voor zn geld ist zeker
en kapotgaat t byna niet

alleen ikkocht gister een digi delaytje met knoppen ibanez 2000 ,...voor 50.-
dus mn geld is op hahaha

kopen voor wie een redlijk toppie dynacord wil ,..check de list wel een van de laatste modellen

R-ond dacht ik start gewoon een stuk of wat delay threadjes :D

Ik ben zelf ook wel gek op die apparaatjes hoor; ik kick er nog net niet op als mijn trein delayed is zeg maar. Ik zal binnenkort ook eens een paar foto's posten van mijn arsenaal.

Origineel geplaatst door Hooihuis
R-ond dacht ik start gewoon een stuk of wat delay threadjes :D

Ik ben zelf ook wel gek op die apparaatjes hoor; ik kick er nog net niet op als mijn trein delayed is zeg maar. Ik zal binnenkort ook eens een paar foto's posten van mijn arsenaal.

nou nee joh dat lijkt alleen maar zo,..:engel:

ik reageerde wat enthousiast op de digitale delay thread van koedie
maar ik ben wel erg gecharmeerd geraakt van ,...analoge delays aka ad 202 ibanez en soo,

vriend van mij heeft een dynacord echochord de mini model ...
wat me opvalt dat ze niet duur zijn tussen 150-250 moet je een hele goede kunnen scoren

staat op mn verlangglijstje ,...net als de stage echo ,..met cv inputs ...

en door hanz zn bevindingen en tune storys over de dm serie van ibanez
ben ik er maar gelijk opgedoken en een dm 2000 gekocht voor ....50.-
wat ja man 50euries
pret pret pret
krijg m van de week binne ,..ben benieuwd

ik heb ook nog steeds geen spijt van mn depjes van rolands
the looks en hands on feeling are killing
[toch een tr808 gevoel gevoel ask naar mn depje kijk :engel: :halleluja hehe]:okdan: :okdan:

net als de stage echo ,..met cv inputs ...

Met deze doepfer module kan je elke potmeter ombouwen naat C.V.
Voor een band echo zou je b.v. de mix en de delay tijd met C.V. kunnen aansturen.
Klik op plaatje voor meer info.

Echt hele bijzondere delays heb ik niet, maar ik ben niettemin wel blij met wat ik heb staan.

De digitale:

Akai Headrush 2
DOD Dimension 12 (beetje vaag ding; zie je niet vaak volgens mij)

De analoge:

Yamaha E 1010
Ibanez AD-80 (mijn trots, klinkt erg lekker!)
Coron (HC?) Delay
Phonic PH8030 Echorder

De Akai is natuurlijk een apparaat dat ernaar streeft analoog te klinken en dat lukt vrij aardig moet ik zeggen. Je kunt kiezen uit een normal delay, tape echo of loop record functie. Voor de analoge die-hard is het uiteraard niets, maar ik gebruik sowiso alles wat okee klinkt dus mij boeit het niet zo.

Ben een beetje lui vandaag dus heb nog even geen foto's; volgen nog wel. Echt spectaculaire machientjes zijn het natuurlijk toch niet om zien.

oooo oooo oo

oooo oooo oo

Origineel geplaatst door Hooihuis
Echt hele bijzondere delays heb ik niet, maar ik ben niettemin wel blij met wat ik heb staan.

Ben een beetje lui vandaag dus heb nog even geen foto's; volgen nog wel. Echt spectaculaire machientjes zijn het natuurlijk toch niet om zien.

niet soo negatief ,..:D ad 80 ken ik niet ben benieuwd naar pic-s
en sounds
:luv:

alweer

alweer

Origineel geplaatst door FrankH
Een foto met toegepast delay effect?

wel een beetje ...uh"telaat "
asje me kent ...ik kom nooit [byna] op tyd vandaar mn voorliefde
ach..:bekdicht:

Re: oooo oooo oo

Re: oooo oooo oo

niet soo negatief ,..:D ad 80 ken ik niet ben benieuwd naar pic-s
en sounds
:luv:

Hier een pic van de Ibanez. Wel overbelicht door die #%$*#@-flits helaas, maar goed.

Attachments

• img_0703_2.jpg
    img_0703_2.jpg
    106,8 KB · Bekeken: 112
...en dit is de Phonic. Qua merk natuurlijk de Aldi onder de geluidsapparatuur, maar deze "Echorder" valt echt niet tegen. Fijne feedback ook :okdan:

Leuk detail: de breedte is gewoon 19", maar de hoogte wijk af. Deze is zo'n beetje 1,5 HE dus hij past in geen enkel rack :) Ik heb hem dan ook maar "klem" gezet in een hoekje dat nog vrij was en het past prima.

Attachments

• img_0701_2.jpg
    img_0701_2.jpg
    68,3 KB · Bekeken: 134
Ah, en dan de TC m300 tape delay eronder... het geheime wapen voor die 'vintage' delay-sound... ;)
(Moet je natuurlijk wel het effect balance knopje niet helemaal naar rechts draaien... of heb je dat gedaan om ons te misleiden? ;))

Origineel geplaatst door Hanz
Ah, en dan de TC m300 tape delay eronder... het geheime wapen voor die 'vintage' delay-sound... ;)
(Moet je natuurlijk wel het effect balance knopje niet helemaal naar rechts draaien... of heb je dat gedaan om ons te misleiden? ;))

Misleiden? Ikke onschuldig......:D

Nee hoor, om eerlijk te zijn heb ik de M300 tot op heden alleen nog maar gebruikt voor reverb. Vandaar ook dat (voor de scherpe waarnemer) de effects balance knop helemaal naar rechts staat. De mix knop inderdaad ook, maar dat komt natuurlijk doordat het signaal via de returns mijn tafel weer binnenkomt.

En ach, de tape delay van de TC haalt het toch niet bij die van de Akai 8)

Attachments

• img_0681_2.jpg
    img_0681_2.jpg
    77,7 KB · Bekeken: 137
Nou, ook nog een fotootje van de Coron (niet aangesloten) en dan is het weer welletjes.

Attachments

• img_0678_2.jpg
    img_0678_2.jpg
    49 KB · Bekeken: 120
Back