U2 - Elavation

Ronnie

Stamgast
Dag allemaal,

Ik ben in het bezit van een Yamaha Motif-6 en een Roland XP-80... Hoe pak ik het aan om U2 - Evolution te gaan spelen? Ik bedoel niet de partijen maar de Klanken, Sounds... Het intro sampelen en meelaten draaien? Of gewoonweg programmeren zodat de sound soortgelijk is.. wie kan mij hiermee helpen en tips\trucs geven? zou echt heel erg waarderen als iemand mij kan helpen hiermee!! :) :) 8)

Bedoel je nu 'elevation', 'elavation' of 'evolution'? Ik ken geloof ik alleen de eerste }:|

Tip: leer gitaar spelen en koop een memoryman deluxe en een oude Vox buizenbak 8o)

En serieus: hoe wil je welke partij spelen; in je eentje; met een bandje; etc etc? Ik vrees dat er qua sounds heel veel deftig bewerkte gitaargeluiden gebruikt worden. Is niet zo best goed na te doen met een synth, tenzij je gebruikt maakt van samples, maar in dat nummer zijn er maar een paar stukjes waar je netjes een geisoleerde partij kunt sampelen. Misschien is een wat vrijere interpretatie van het nummer beter waarbij je niet precies de geluiden probeert na te bootsen maar er iets eigens van maakt?

U2 - Elevation

U2 - Elevation

Elevation gaat het om. Ik moet auditie doen bij een band, gitarist-bassist-drummer-zanger-zanger. Van mij word verwacht om dit nummer goed te kunnen, vandaar dat ik mij zo goed mogelijk wil voorbereiden. Kan Samples in mijn synth laden, eventueel intro samplen en vandaaruit verder kijken? Of nog mensen ideëen met hoe ik op mijn Motif deze sounds kan krijgen?

Je moet auditie doen voor een band waarvan van jou verwacht wordt dat je een nummer, die bol staat van The Edge's gitaarpartijen, als keyboardman kan naspelen? Zal in mijn ogen altijd een teleurstelling worden. Je wordt afgerekend op de sound die je produceert, misschien veel delays en gepast gebruik van distortions? Heb op MTV of zoiets een keer het rack van The Edge gezien, dat is niet misselijk.

dat wordt idd een moelijke: gitaarmuziek met je keyboard. Dat zal niet lukken. Ik denk gewoon dat je het orginele u2 nr moet samplen, en dan heb je dat ook in je keyboard....

Ik zou aan hen gewoon nogeens vragen, wat verwachten jullie precies van een toetsennist als jullie gitaarmuziekspelen..?
Dan weet je ook wat jouw rol zou moeten zijn, want gitaarpartijen met een keyboard lukt niet.

Je kunt natuurlijk wel "de juiste" pads gebruiken, voor akkoorden, om het geheel meer sfeer mee te geven. Onderschat dit niet, kan de totaalsound behoorlijk oppeppen. Ik zou proberen om pads te maken, die een enigszins ingehouden, rouw maar gecultiveerd karakter hebben.

als ik het goed begrijp is er toch al een gitarist in de band voor de gitaarpartijen?

Elevation is een heel erg geproduced nummer, dus lastig. Probeer de 'feel' goed te krijgen meer dan dat je de sounds exact treft! Kun je ergens een live opname vinden van elevation? U2 doet het live vast ook ietsje anders, en da's wellicht en betere track om 'na te streven'.

oke,

Live opname gehoord... ik hoor een Soort Zware Strings achtige Tonen met een Delay-achtige gitaargeluid in een loop.. Kan ik dit nabootsen?? als ik het hoor lijkt het wel te kunnen, maar de vraag hoe programmeer ik zo iets in de motif dat het aardig overeenkomt..

opgelost door intro te samplen en sound erna na te maken. Voor live spelen gaat het op deze manier perfect! :) Weer wat bijgeleerd! :okdan: :okdan:

Back