[Keuze] E-mu 1820M of RME HDSP 9652

2) Mijn DAW is Logic Platinum 5.5.0. Ik heb daarin aangegeven dat ik ASIO wil gebruiken en heb in Patchmix een ASIO 1/2 strip output gemaakt. Ik heb ook een Waves 1-2 input gemaakt.. maar ik weet niet of ik daar echt iets aan heb. Patchmix laat nu wel horen wat er qua audio in Logic gebeurt MAAR ik kan NIET opnemen. Ik heb een jack kabel vanuit een mic-pre in MIC A. Ik heb daarvoor ook een strip gemaakt. Hij laat horen wat ik in de mic spreek/zing.. alleen ik kan NIET opnemen in Logic.

Enig idee waarom? [/B]

Heb je in die mic strip een send naar een ASIO kanaal gemaakt? Anders komt het signaal niet verder dan je patchmix.

Ga voor een RME. Mocht je hem ooit willen wegdoen dan krijg je in ieder geval er een goeie prijs voor terug. Ik ken de Emu's niet, maar de kwaliteit van RME is top, net als de drivers en latency. Uiteindelijke kun je er 3 ADA's aanhangen. Genoeg voor toekomstige uitbreidingen lijkt me! :)

Origineel geplaatst door JimmySX
Ga voor een RME. Mocht je hem ooit willen wegdoen dan krijg je in ieder geval er een goeie prijs voor terug. Ik ken de Emu's niet, maar de kwaliteit van RME is top, net als de drivers en latency. Uiteindelijke kun je er 3 ADA's aanhangen. Genoeg voor toekomstige uitbreidingen lijkt me! :)

Ik ben toch voor de Emu 1212M gegaan eerlijk gezegd. Goedkoop, maar ik blijf er nog steeds positieve dingen over horen. 1 adat in/uit is voor mij wel ff genoeg, denk dat ik er niet ooit meer ga gebruiken (gebruik het nu helemaal nog niet). Zou dat wel het geval zijn, dan heb ik daarvoor hier al een pci kaart van Yamaha de ronde zien doen, met 3 extra adat aansluitingen!

Ik ben hopelijk (pakketje moet nog binnenkomen), een tevreden man...

Installeer wel direct de v1.82 drivers, dan blijf je ook een tevreden man :D Als je met de v1.0 die op de cd-rom staat gaat testen dan zit je met een uur diep in de stress...

Origineel geplaatst door etaoin
Installeer wel direct de v1.82 drivers, dan blijf je ook een tevreden man :D Als je met de v1.0 die op de cd-rom staat gaat testen dan zit je met een uur diep in de stress...

Tnx, stress kunne we nie gebruike natuurlijk ;)

Heb je in die mic strip een send naar een ASIO kanaal gemaakt? Anders komt het signaal niet verder dan je patchmix.

Ik zag sends maar die heb ik gewist omdat ik dacht dat dat iets met de effecten te maken had.
Ik heb een ASIO out en een WAVES in aangemaakt.
Hoe doe ik dat wat je zegt die send naar ASIO kanaal aanmaken? Het signaal komt idd bij de Patchmix wel binnen.
Hoor het graag - ga vanavond er weer hard tegenaan.

In het kanaal een SEND toevoegen naar een HOST ASIO.

OK en dat doe ik door gewoon op een send te gaan staan en dat uit te kiezen uit een lijst?

Origineel geplaatst door Origin X
Ik ben toch voor de Emu 1212M gegaan eerlijk gezegd. Goedkoop, maar ik blijf er nog steeds positieve dingen over horen. 1 adat in/uit is voor mij wel ff genoeg, denk dat ik er niet ooit meer ga gebruiken (gebruik het nu helemaal nog niet). Zou dat wel het geval zijn, dan heb ik daarvoor hier al een pci kaart van Yamaha de ronde zien doen, met 3 extra adat aansluitingen!

je kan je 1212 altijd nog opvoeren tot een 1820m
of een ADAT bak eraan voor n euro of 250 ala ADA8000 (extra 8 in 8 out)

ik heb geen moment spijt gehad van mn aankoop
en ben blij dat ik de 1212m heb tov de 0404. kwaliteit voor alles ;)

Als je mazzel hebt... Die break-out boxen zijn in principe niet meer leverbaar dacht ik.

De 1820m break-out box wordt inderdaad niet meer gemaakt, en is zodoende inmiddels niet meer leverbaar. Sterker nog, die hele 1820m set wordt niet meer gemaakt. En zoals elders op 't forum staat kan je de 1616m break-out box niet op de 1010 kaart van de 1212m set aansluiten.

Maak dus niet dezelfde fout als ik: nu een 1212m kopen en straks uitbreiden met de 1820m dock is NIET meer mogelijk!

(niettemin is de 1212m een prima kaart)

Nee, op het kanaal, dan rechter muisknop, "Insert Send".

OK te gek. Ik probeer het.

Een andere vraag:

1) Ik heb op kanaal 1 achter stereo inputs (E-Mu Proteus 2000) deze module heeft ook S/Pdif. Als ik nou deze via S/Pdif aanlsuit heb ik 2 kanalen vrij en kan ik de line out van m'n mic-pre in in 1 achter doen (toch?) Ik begrijp dat ik kwaliteit verlies door de line out van de mic pre in de MIC A te doen aan de voorkant en dat ik hem achter moet inpluggen. Zou dat 100% werken met S/Pdif met de E-Mu?

2) Hoe geef je in Logic aan van welke input je wil opnemen (mic.. of juist dat je een synth of sampler wilt tracken)?

Met wat voor DAW gebruik jij hem zelf dan?

Origineel geplaatst door dissonantie
De 1820m break-out box wordt inderdaad niet meer gemaakt, en is zodoende inmiddels niet meer leverbaar. Sterker nog, die hele 1820m set wordt niet meer gemaakt. En zoals elders op 't forum staat kan je de 1616m break-out box niet op de 1010 kaart van de 1212m set aansluiten.

Maak dus niet dezelfde fout als ik: nu een 1212m kopen en straks uitbreiden met de 1820m dock is NIET meer mogelijk!

(niettemin is de 1212m een prima kaart)
2e hands :)

Origineel geplaatst door Mitch Lowen
OK te gek. Ik probeer het.

Een andere vraag:

1) Ik heb op kanaal 1 achter stereo inputs (E-Mu Proteus 2000) deze module heeft ook S/Pdif. Als ik nou deze via S/Pdif aanlsuit heb ik 2 kanalen vrij en kan ik de line out van m'n mic-pre in in 1 achter doen (toch?) Ik begrijp dat ik kwaliteit verlies door de line out van de mic pre in de MIC A te doen aan de voorkant en dat ik hem achter moet inpluggen. Zou dat 100% werken met S/Pdif met de E-Mu?
er SPDIF is SPDIF
dus ja

2) Hoe geef je in Logic aan van welke input je wil opnemen (mic.. of juist dat je een synth of sampler wilt tracken)?

Met wat voor DAW gebruik jij hem zelf dan?
ben geen logic gebruiker maar denk input selecteren bij je sporenview of mixer

ik gebruik mn 1212m inc sonar en cubase
ik dacht dat er bij sonar een kant-en-klaar project bij zat met alle outputs er al in. kan ook cubase wezen.... weet het niet meer precies

Laatst gewijzigd:

Heb je een link naar die driver?

Zit nu inderdaad met wat phase issues, hopelijk lost een nieuwe driver dat op. Las dat ze daar iets aan gedaan hebben.

Zit nu inderdaad met wat phase issues, hopelijk lost een nieuwe driver dat op. Las dat ze daar iets aan gedaan hebben.
Never mind de link, m'n PC expert teamgenoot heeft idd al de laatste driver er op gezet.

Hmm..

Mijn probleem nu is namelijk dat ik voor alle inputs een strip heb gemaakt en die met send toegewezen heb aan ASIOs. Nou dat werkt perfect in Logic, hij herkent de inputs en kan deze ook uitkiezen.

MAAR

Ik heb ook een ASIO 1/2 kanaal aangemaakt om de audio van Logic te horen en nu heb ik phase issues als ik opneem. Als ik een stem opneem heb ik lichtelijk phase issues, maar als ik bijv. iets uit mijn JV of MPC track hoor ik duidelijke phase.

Mijn andere probleem is dat ik heb gepoogd om mijn E-Mu Proteus 2000 via S/Pdif aan te sluiten aan de 1010 PCI kaart. Ik heb hier toen ook een channel strip voor aangemaakt en ook deze aan een ASIO toegewezen maar er komt NIETS binnen. Niet in Patchmix, niet in Logic. Ook niet op de peak meter.

2 issues. Heeft iemand hier ervaring mee/oplossingen voor?

Ik heb ook een ASIO 1/2 kanaal aangemaakt om de audio van Logic te horen en nu heb ik phase issues als ik opneem. Als ik een stem opneem heb ik lichtelijk phase issues, maar als ik bijv. iets uit mijn JV of MPC track hoor ik duidelijke phase.

Het inkomende kanaal moet je muten in patchmix, anders hoor je zowel het kanaal direct als via Logic en dan krijg je die phasing. De mute staat na de inserts, dus die heeft geen effect op de asio send.

Mijn andere probleem is dat ik heb gepoogd om mijn E-Mu Proteus 2000 via S/Pdif aan te sluiten aan de 1010 PCI kaart. Ik heb hier toen ook een channel strip voor aangemaakt en ook deze aan een ASIO toegewezen maar er komt NIETS binnen. Niet in Patchmix, niet in Logic. Ook niet op de peak meter.

Staat hij in je config op s/pdif? Ik dacht dat hij standaard op ADAT stond.

vanaf de frontpage 3 clicks verder
patchmix 1.81
http://www.emu.com/support/files/download3.asp?Centric=761&Platform=1&File=424

E-MU Digital Audio System Driver 1.82 (niet x64!)
http://www.emu.com/support/files/download3.asp?Centric=761&Platform=1&File=427

@Mitch Lowen:
probeer Diagnostic Test SPDIF Optical Loopback eens

Back