Maak een stukje acid

alle uitgangen naar patchbay.
alle ingangen naar patchbay

dan patchte ik bijvoorbeeld:
- synth via fx naar monitor links
- drum via compressor naar monitor rechts.
dat voor het creatief doen.

en bij opnemen gewoon die twee sporen opnemen en beide naar het midden pannen. krijg je dus min of meer mono opname.

of drum stereo uit naar synth stereo in. en dan de synth stereo uit weer monitoren of opnemen..

zoiets zegmaar....

livesetje van afgelopen weekend... 303 + 606 + 707 :)

beetje fout de eerste paar tracks, maar zitten wel leuke stukken tussen.. 13 nummers in totaal.

hierzo!

Origineel geplaatst door rvooh
livesetje van afgelopen weekend... 303 + 606 + 707 :)

beetje fout de eerste paar tracks, maar zitten wel leuke stukken tussen.. 13 nummers in totaal.

hierzo!

Wat klinkt jou 303 raar :D
Kan je overigens niet beter wat samples en wat strings erbij gebruiken live?

Origineel geplaatst door sander
Wat klinkt jou 303 raar :D
Kan je overigens niet beter wat samples en wat strings erbij gebruiken live?

ie klinkt idd wat anders.. maar eeft ook te maken met mijn manier van patterns programmeren en bespelen..

vorige liveset was met samples en machinedrum.. vond die iets te statisch klinken dus nu weer met ouwe gear bezig..

... tja.. en samples+strings: kzie niet in waarom.. ga ik de perfectionist uithangen en das ook niet zo goed..
overigens betekend dat dat ik mijn nummers allemaal tot in de puntjes zou moeten uitwerken en daar heb ik (nog) geen tijd voor.

draait ook vooral om de compactheid van de setup... en vind 606 en 707 wel leuke bakjes om live op te improviseren..

en alhoewel ik al een behoorlijk arsenaal synths heb verlies ik mezelf er redelijk snel in.. Ging normaal nog een Evolver meenemen maar die heb ik toch maar thuisgelaten.. Soms moet je gewoon jezelf wat beperken.

Wat wel welkom zou zijn, is een tweede TB-303!

klinkt leuk CptCRxCK:) had misschien alleen die kerkklok sample eruit gelaten in de intro ;)
dat doosje rechts van je 202 herkende ik niet, blijkt een soort midi/sync converter te zijn? korg kms30 als ik me niet vergis.

@rvooh: leuke set :) een paar lijnen die ik min of meer (je gebruikt ze elke keer wel weer wat anders) herken uit een andere set die ik van je heb staan, ook een deel compleet nieuw voor me:)
wat me bij jou altijd opvalt is dat je bij wijlen een erg melodische stijl van pogrammeren hebt... absoluut geen typische acidlijnen, maar wel lekker trippy:okdan:

als ik dan toch kritiek moet geven zou ik zeggen dat ik deze opname over het algemeen iets minder vind klinken dan die andere die ik had, maar waarschijnlijk klonk het in de zaal zelf wel goed :)
wat extra samples en strings zouden het trouwens ook wel goed doen denk ik, zoals sander zei, maar langs de andere kant is het wel knap om te weten boeien met deze minimale setup.. als ik me het goed herinner had je er op die opname van zedelgem vorig jaar nog een 727 bij of dergelijk
edit: samples van een 727 dan misschien :)

Origineel geplaatst door geschirrspüler

@rvooh: leuke set :) een paar lijnen die ik min of meer (je gebruikt ze elke keer wel weer wat anders) herken uit een andere set die ik van je heb staan, ook een deel compleet nieuw voor me:)
jup, het voordeel van geen enkel nummer af te werken: de acid blijft evolueren!
idd, een paar nieuwe nummers tussen waar eigenlijk speciaal voor deze liveset wat "verder" aan gewerkt is.

wat me bij jou altijd opvalt is dat je bij wijlen een erg melodische stijl van pogrammeren hebt... absoluut geen typische acidlijnen, maar wel lekker trippy:okdan:
je bent niet de eerst die dat zegt!
eigenlijk probeer ik niet echt acid te maken, gewoon me eigen ding en toevallig ben ik redelijk trippy geworden de laatste jaren
ik hou ontzettend van de klank van een echte 303.

als ik dan toch kritiek moet geven zou ik zeggen dat ik deze opname over het algemeen iets minder vind klinken dan die andere die ik had, maar waarschijnlijk klonk het in de zaal zelf wel goed :)
jep, geen soundcheck gedaan en onbemande pa..
toen alles begon te knallen in de zaal heb ik maar vlug me master naar beneden gedraait.. met alle gevolgen vandien.
heb vlug wat compressie over dat beginstuk gesmeten achteraf, anders was het niet om aan te horen.
ook wat brakke kabels gebruikt, vandaar het gekraak afentoe. eerste 10 minuten zelfs kabels zitten wisselen toen ik al bezig was.
overigens, deze live komt nu van minidisc, die van vorig jaar kwam van cassette.. acid klinkt altijd beter op cassette ;)

als ik me het goed herinner had je er op die opname van zedelgem vorig jaar nog een 727 bij of dergelijk
edit: samples van een 727 dan misschien :)
jep, das waar.. maar behalve de fluitjes vond ik de 727 niet veel toevoegen.. enkel het laatste nummer dat ik speelde had hem eigenlijk nodig.
overigens ben ik blij dat ik de 727 niet meehad, want de tafel was helemaal niet groot genoeg!

checklist voor volgende set: een eigen tafel:D

en er gaat idd weinig boven de charmes van ruis en tapecompressie:)

Origineel geplaatst door jeetn
Die song 'ongevroren' van Lukast is echt om op te trippen!!!!

:D ik dacht dat acid daar ook over ging ;)

leuk :) ook leuk om die typische snare en hihats nog een keer te horen :)

@ dashadow: inderdaad lekker space, misschien hier en daar nog wat langdradig :)

Klinkt lekker DaShad0w! Space man! :D

Vooruit... hier nog een stukje uit een nummer van mij.

Een 101 die klinkt als een mondharp...:confused:

Attachments

• sample.mp3
    648,2 KB · Bekeken: 103
Back