Akai MPC-3500

r.5

Vers lid geweest
Het ziet er naar uit dat Akai binnenkort de MPC-3500 gaat uitbrengen...

Slaat helemaal nergens meer op.. zoveel modellen.. en de helft werkt niet eens goed door brakke besturingssystemen.. nee. dan liever een roland mv-8000 met de mogelijkheid om een monitor en muis aan te sluiten..

hahaha, dit is grappig. :D
Waar zijn ze allemaal mee bezig? Allemaal verspilling van tijd. Laat ze eerst maar eens de ossen van de 4000, 2500 stabiel maken.....
mpc 500... nog een instabiel os waarschijnlijk weer....
mpc 3500 nog een...... en ze doen er nada aan.
(ja om de aantal jaren weer een update van .... :stupid)

Ik snap het niet meer... nu heeft dadelijk letterlijk "iedereen en zijn oma een mpc" .

What's next? "the mpc family board game with moving pads" ?

:r :D :D :D :(

Even een lijstje met welke modellen we al hebben..

60 mkI
60 mkII
500
1000
2000
2000xl
2500
3000
(mogelijke 3500)
4000

Waarbij opvalt dat de modellen van de laatste tijd bijna gelijkwaardig zijn.. slechts hier en daar features eruit slopen. Zitten mensen echt te wachten op nog een model met als type naam 3500.. ? (even ervan uitgaande dat dit dan een gestripte 4000 zou kunnen inhouden)

Iemand moet trouwens wikipedia even updaten.. 500 staat er nog niet tussen.

Ze zijn de tel kwijt :D
Logica zie ik er ook niet echt in.

Neem aan gemakshalve dat de 3500 het vlaggeschip moet worden dan?
Of is dat nog steeds de 4000?
Als leek zou ik dan voor een 4000 gaan omdat de 3500 lager in getal klinkt.

:erm: echt waar? Ik vind t niet leuk meer....:(

Er hing altijd zo'n mystieke sfeer om de mpc-serie...dat lijkt nu door akai zelf weggezogen te worden.

Die mpc1000 mocht er zijn, geen problemen mee. Een lekkere compacte mpc die met de tijd mee was door usb en cardreader.

Toen werd de komst van de 2500 aangekondigd. Toen werd ik best wel een beetje zenuwachtig....spannend, want 2500 klonk best wel serieus....en wat een machine helemaal top, en ziet er ook nog supervet uit ook....alleen jammer dat die shift-timing (ticks) functie ontbreekt.

Nou lees ik een paar dagen terug dat de mpc500 uit komt, oke t zal wel maar nu dit?.....hoezo gehyped? Bah....

Of het moet wel heel goed zijn. Anders vind ik dat de de hele sfeer rond die topbakken te niet doen met een vieze commerciele gedachte....Roger Linn zou er weken wakker van liggen, als ie wist dat akai halfbakken mpc's met halfwerkend o.s. op de markt zet.....maar hij weet t vast al...

Ik zou liever zien dat ze een mpc-60 mkIII maken ofzo iets. 12 bit drum optimized sampler, met cardreader en 128 mb voor laat ik zeggen 799,- USD.

Ik hou het voorlopig bij mij 2000(non-XL) ik hoef al die poespas niet. En ik moet zeggen dat ik eerder een mpc-60 erbij koop, dan een van die nieuwe bakken zal overwegen.

Ik denk trouwens dat akai ook niet anders kan. Na die plugin serie van ze, en de "dood" van de nieuwe hardware sampler markt. Ze moeten toch geld verdienen.....

Ach, ik neem nog maar een bak koffie :koffie:

Mijn 2 centen.

Laatst gewijzigd:
Een 3500 zou iig weer interessanter zijn dan een 500 naar mijn mening....waarom?

Nou je kunt dan bedenken dat deze een uitgebreidere sampling engine krijgt net als de 4000. Want de sampling engine in de 1000 en 2500 is nog erg beperkt natuurlijk!

Ik hoor altijd geklaag over die OS van de mpc's.
Toch krijg ik het idee dat niemand het boeit .
Ik bedoel mensen kopen ze toch. (voor veel geld)

Hoe meer mpc's hoe lager de prijs ?

Origineel geplaatst door RezonatoR
Toen werd de komst van de 2500 aangekondigd. Toen werd ik best wel een beetje zenuwachtig....spannend, want 2500 klonk best wel serieus....en wat een machine helemaal top, en ziet er ook nog supervet uit ook....alleen jammer dat die shift-timing (ticks) functie ontbreekt.
Shift timing is met OS 1.2 weer terug in T.C. window, net zoals vroegah:
http://www.akaipro.com/documents/MPC2500/MPC2500_Manual_AddendumV12.pdf
blz. 7

Kijk nu heb ik een MPC 2500 maar gebruik die Shift Timing functie NOG niet.

Hoe en waar kan ik het voor inzetten eigenlijk?

geef mij maar een MPC-666

:duivels:

't zou wel logisch zijn aangezien er geen droog brood meer met de racksamplers valt te verdienen.

Ik denk dat de *500 modellen alle *000 modellen gaan vervangen uiteindelijk.
De 3500, mocht die uberhaupt komen, kon wel eens een MPC3000 zijn aangepast aan deze tijd.
De 4000, ik denk dat die dr uit gaat want het is niet echt een bak die veel gebruikt wordt... ik krijg een beetje het 'flop-gevoel' bij de 4000.

Een nieuwe generatie! Ik zie de MPC1000 als een proefballonnetje wat op zich goed aangeslagen is en in de running blijft.

Misschien doelen ze met de MPC500 wel op gitaristen etc, als mini begeleidings bakkie. Het 606/303 verhaal. De vraag blijft natuurlijk... zitten gitaristen te wachten op zoiets?

-C-

Maar in principe is dit allemaal nog gespeculeer over iets waar nog helemaal niets over bekend is? Of is er ergens een stukje info te vinden...

Nou.. een opvolger van de 3000 komt er dus echt niet, gezien Roger Lynn en Akai al jaren geleden in samenwerking gebroken zijn.

Roger Lynn is tegenwoordig overigens werkzaam voor M-Audio, dus mocht er iets komen wat er op lijkt, word het eerder een M-audio drumding :)

4000 een flop?
tis nogsteeds de top sampler/mpc van akai
worden er nog steeds behoorlijk wat van verkocht (niet hetzelfde als de kleinere broers ervan, maartoch)
ik heb er nu 1 van en ben van plan nog een aan te schaffen om mee te nemen naar andere studios
ik vind de 4000 de beste (nieuwere) mpc

Re: Akai MPC-3500

Origineel geplaatst door r.5
Het ziet er naar uit dat Akai binnenkort de MPC-3500 gaat uitbrengen...

Interessant nieuwtje...maar hoe weet je dit dan??

Re: Re: Akai MPC-3500

Re: Re: Akai MPC-3500

Origineel geplaatst door Hentheman5
Interessant nieuwtje...maar hoe weet je dit dan??

De url is al door Numark gereserveerd en mpc-forums.com is altijd snel van dingen op de hoogte.

Back