Korg X50

Niet echt mijn stijl qua synth, al moet ik zeggen dat ik "Klooi2" wel mooi vind, buiten de valse noten hehe..

Lijkt heel erg op zo'n muziekje dat bij zon videobewerkingsprogramma zit, DVStudio ofzo..

Krijg er vakantie herinneringen van (5 jaar geleden) ;)

Is die piano eigenlijk RD-700 of je X-50?

Origineel geplaatst door DJBob
Niet echt mijn stijl qua synth, al moet ik zeggen dat ik "Klooi2" wel mooi vind, buiten de valse noten hehe..

Lijkt heel erg op zo'n muziekje dat bij zon videobewerkingsprogramma zit, DVStudio ofzo..

Krijg er vakantie herinneringen van (5 jaar geleden) ;)

Is die piano eigenlijk RD-700 of je X-50?

Het is inderdaad een beetje slordig gespeeld, moet nog erg wennen aan de lichte en iets kleinere keys.

De piano komt uit de X50.

Nou jongens hij staat op het lijstje....het enige wat mij er van weerhoudt is dat ik hem echt ongelofelijk stom eruit vind zien...met die hendeltjes...

Die panfluiten doen mij wel watertanden.:koffie:

Gaaf dat je de bevindingen & geluidjes met ons deelt! (:D die titels: klooi 1~5..)

Leuke aanvulling op de RD, en zeker voor de soort muziek die je (denk ik) maakt.

Design.. sja.. voor live opzich super makkelijk, lijkt me (jaja rack is NOG makkelijker..)

Vandaag even op gepield; leuke geluiden (vooral de spacy-achtige pads) en redelijk solide indruk maakte ie (gezien z'n gewicht dan).

:erm: Stond alleen een beetje te kijken van z'n prijs..

Origineel geplaatst door Zoidsity
:erm: Stond alleen een beetje te kijken van z'n prijs..

Ik heb er 715euro voor betaald. Ik denk dat dit op dit moment zo'n beetje het beste is wat je kan kopen voor dat geld. Als je nieuw koopt natuurlijk.

En ik weet het... iedereen vind zijn eigen spullen altijd de beste keuze voor iedereen. ;)

:D hehehe

Nee, is alleen maar leuk als je blij bent met je gear. :biertje:

'k Vind 't een leuk bakkie, maar zelf zou ik dan doorsparen en kijken voor een rackversie van de TR (ooit?) of de Triton.

Heb even een vraagje over de X-50.
Wat voor hardware-sequencer zou hier nou het beste bijpassen?
Zou de Korg Electribe EMX-1 hier ook geschikt voor kunnen zijn?
En zou de X-50 ook goed gebruikt kunnen worden met de ESX-1? Ik betwijfel het zelf een beetje, aangezien de ESX-1 niet echt multi-timbraal is (slechts 2 parts).

Ik weet niks van hardware sequenzers, ik gebruik zelf Cubase. Lijkt mij dat je keuze van de juiste sequenzer niks met de X50 te maken heeft. Die kan namelijk in multi mode 16 kanalen tegelijk terug spelen.

Cheers,
E.

ik zit ook te kijken naar een nieuwe synthisiser, wil eigenlijk een nieuwe combi met mijn motif 6 hebben. Ik wil mijn XP-80 daardoor wegdoen. Is de X50 of de Korg Triton TR een goeie optie? En zit er in deze synths ook een Sampler? Ik zal deze nieuwe 2 binnenkort eens uitgebreid bekijken! Heb ook nog het oog op een fantom X6 of 7.

godver en ik maar wachten op me postbode .. naja ik wilde ook usps ground .. 4 tot 6 weken .. *slik*

Origineel geplaatst door Ronnie
ik zit ook te kijken naar een nieuwe synthesizer, wil eigenlijk een nieuwe combi met mijn motif 6 hebben. Ik wil mijn XP-80 daardoor wegdoen.

Je gaat missen:

- een lekker toetsenbord
- een sequencer

Is de X50 of de Korg Triton TR een goeie optie? En zit er in deze synths ook een Sampler?
In beiden zit geen sampler, maar als je de sequencer van de XP-80 gebruikt zou ik toch de TR pakken. Daar is de sampler optioneel; uitbreiding erbij kopen, printplaatje erin schroeven, en klaar.

Ik zal deze nieuwe 2 binnenkort eens uitgebreid bekijken! Heb ook nog het oog op een fantom X6 of X7
Die zitten toch echt wel op Triton-niveau ipv TR-niveau :).

Origineel geplaatst door m.u.f.f
dat krijg je ervan, schrale atser, gewoon een weekje minder :L en hij had met priority gekunt }:|

hou je bek joh ! :D

deze shipping kost 8 weken niet smoken en priority 22 weken niet smoken .. :D

Back