Hoe krijg ik m'n TR 909 Seq naar m'n Atari ?

E-Mash

Stamgast
Beste Synthforum leden,

Ik heb echt ut ZOEK knopje gebruikt , maar kon niet echt m'n antwoordt vinden.
Mijn vraag was Hoe krijg ik zeg maar m'n Tr-909 Seq naar m'n Atari Cubase seq ?
Natuurlijk met Midi Clock of Midi Sync. Maar hoe werkt het ?

Kan iemand me uitleggen hoe mekaar zit en verschil is met Midi Clock & Midi Sync ?

Alvast Bedankt,

MVg,

Ivan

Re: Hoe krijg ik m'n TR 909 Seq naar m'n Atari ?

Origineel geplaatst door E-Mash
Beste Synthforum leden,
Mijn vraag was Hoe krijg ik zeg maar m'n Tr-909 Seq naar m'n Atari Cubase seq ?

Natuurlijk met Midi Clock of Midi Sync. Maar hoe werkt het ?

Kan iemand me uitleggen hoe mekaar zit en verschil is met Midi Clock & Midi Sync ?

Opnieuw intekenen in cubase is volgens mij de enigste optie !!

Midi dyn sync is het systeem wat voor het normale midi wat we nu kennen gebruikt werd.
Je hebt een converter nodig om dat te kunnen gebruiken ... en is dezer dagen dus niet zo handig om te gebruiken.

Midi clock is een time code signaal ... het word gebruikt om apparatuur hetzelfde tempo te laten lopen.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door nick nova
Een 909 geen midi note out?
Da's verrassend.

Ben ik in de war ?

Misschien had ik het zo moeten zeggen :

de midi out van de 909 van een vriend van mij heeft geen midi note out, maar misschien dat het op die van hem niet werkt ? Dus ik weet het eigenlijk niet zeker ... hehe ... uhum 8)

Origineel geplaatst door sander
Gewoon op de 909 midi sync instellen en dan in cubase midi sync out aanzetten.

idd .. met zo'n shift toetsen combi op de 909 .. doe het zo maar weet niet wat er bij de 909 bijstaat .. iemand ? staat iig in de handleiding !

Re: Re: Hoe krijg ik m'n TR 909 Seq naar m'n Atari ?

Re: Re: Hoe krijg ik m'n TR 909 Seq naar m'n Atari ?

Midi clock is een time code signaal

Dat is een hele verwarrende uitspraak. Midi Clock is een synchronisatiesignaal, dat inderdaad gebruikt wordt om apparaten hetzelfde tempo te laten lopen. Het is juist heel iets anders dan Midi Time Code. Dat is een time code signaal wat inhoudt dat het absolute tijd verstuurt (en dus juist geen tempo).

Origineel geplaatst door glennplumber
Ben ik in de war ?

Misschien had ik het zo moeten zeggen :

de midi out van de 909 van een vriend van mij heeft geen midi note out, maar misschien dat het op die van hem niet werkt ? Dus ik weet het eigenlijk niet zeker ... hehe ... uhum 8)

De 909 heeft een aparte modus voor het aansturen van externe apparatuur. Dan worden er midinoten naar buiten gestuurd, maar worden de interne klanken juist *niet* getriggerd. Dus daarheb je ook niet zoveel aan. Behalve als je een 'intern modus pattern' naar zo'n 'extern modus pattern' zou kunnen kopieren... (verder weet ik ook niet meer hoe het zit).

Volgens mij kun je geen normale patterns kopieƫren naar de extern instrument pattern. Ik heb het nog niet uitgevonden i.i.g.

Ik weet niet of je de sequences van de 909 in de Atari kunt "dumpen."
Misschien is dit wel mogelijk. Het makkelijkste in ieder geval ze in cubase namaken.

Re: Re: Re: Hoe krijg ik m'n TR 909 Seq naar m'n Atari ?

Re: Re: Re: Hoe krijg ik m'n TR 909 Seq naar m'n Atari ?

Origineel geplaatst door etaoin
Dat is een hele verwarrende uitspraak. Midi Clock is een synchronisatiesignaal, dat inderdaad gebruikt wordt om apparaten hetzelfde tempo te laten lopen. Het is juist heel iets anders dan Midi Time Code. Dat is een time code signaal wat inhoudt dat het absolute tijd verstuurt (en dus juist geen tempo).

thx !

Origineel geplaatst door sander
Gewoon op de 909 midi sync instellen en dan in cubase midi sync out aanzetten.

Dus eerst m'n Tr-909 Midi Sync dus instellen en bij m'n cubase bij Functie menu Midi Sync out aanzetten ?
Waar kan ik die Midi Sync out in m'n cubase vinden ?

Gr

Ivan

Back