mixer db niveau,s vraagjes m.b.t. randapparatuur en geluidskaart

anoniempje

hobby knooier
Om maar te beginnen, ik had eerder eigenlijk m,n monitors op de mix out, en toen kon ik bijna het hele berijk van de masterfader gebruiken zonder dat de beveileging op de monitoren aanging, de geluidskaart om mee te recorden had ik op de bussen zitten. Maar dat kan nu niet meer, ik moet de master recorden om ook de laatste master inserts mee te nemen.
Dus heb ik nu de monitors in de control room out gedaan zoals het eigenlijk ook hoort, de geluidskaart inputs heb ik aan de mix out gehangen, ook zoals het hoort leek me.

Maar nu, als ik een track heb gemaakt moet ik de master led bar van me mixer op +4db hebben om op de geluidskaart net tegen de 0 db aan te zitten en te kunnen recorden. Dan de monitoren die op de controlroom out zitten, kan ik met het potmetertje (met een schaal van 1 tot 10) maximaal op drie zetten, als ik verder ga slaat de beveiliging in. btw De db knoppen van de monitoren staan op 0db, neutraal dus, ik zou graag het hele berijk van de controlroom volume knop willen gebruiken. Dat zou misschien kunnen als ik de db knoppen van de monitoren helemaal laag zet, maar dan krijgen ze toch een veel te hard signaal ?

Verder, ik heb wel genoeg headroom over als ik op 4db zit op de mixer, maar het is toch de bedoeling dat je op de master led bar of de led bars van de bussen alles op 0db houdt zodat je veel headroom hebt ? maar dan kom ik weer niet aan de 0db in randapparatuur en de geluidskaart.

de monitoren zijn wel balanced aangesloten, de geluidskaart niet, inserts ook niet natuurlijk, heeft het daarmee te maken ?

Back