wat is nou een goede compressor?

Origineel geplaatst door electricman
Als je een echt goede compressor wilt zou ik de Boiler
kiezen €1295,-

Of als het helemaal goed wil doen de Thermionic Culture Phoenix €3999,-

Jongens, jongens! laat je toch niet gek maken en volg een cursus bij Prometheus, dan ben je met een gratis plugje klaar. :D

Origineel geplaatst door JeTo
Jongens, jongens! laat je toch niet gek maken en volg een cursus bij Prometheus, dan ben je met een gratis plugje klaar. :D

Nou ik heb nog geen plugin gevonden die mij net zo'n snappy kickdrum geeft zoals een behringer composer, en dat is toch een van de goedkoopste die er zijn.

De 'cheap-ass' optie:

Lijkt me een leuke optie om een synth doorheen te halen. Tubes + compressie in 1. Prijs rond 570 euro. De tubes op de Electribes zijn best heftig hoor. Deze lijken mij nog gelikter.

Vooral een goede optie als je maar één synth hebt en je kunt niet van die super dure krengen kopen.

Wat denken jullie erover?

Attachments

• lrg_tp2.jpg
    lrg_tp2.jpg
    174,6 KB · Bekeken: 98
Origineel geplaatst door Terra Pee
De 'cheap-ass' optie: (...) Prijs rond 570 euro.

Maak je daar nou een typfoutje of heb je het over de prijs in zlotys?

Ik ben zeer happy met m'n Joemeek C2!!!

Het is een stereo optische compressor. Hij kan van heel transparant, tot behoorlijk aanwezig (pompen), zeg maar! Het grote voordeel is dat het optische circuit, net als buizen, een second harmonic distortion toevoegt. Dat is wat wij als 'warmte' ervaren.

En als je goed zoekt (en zeurt ;) ) dan is hij 2e-hands niet te duur te vinden. Ik heb er 100 euro voor de mijne (echt nieuwstaat) betaald!

Gekko.

Origineel geplaatst door Terra Pee
De 'cheap-ass' optie:

Lijkt me een leuke optie om een synth doorheen te halen. Tubes + compressie in 1. Prijs rond 570 euro. De tubes op de Electribes zijn best heftig hoor. Deze lijken mij nog gelikter.

Vooral een goede optie als je maar één synth hebt en je kunt niet van die super dure krengen kopen.

Wat denken jullie erover?
Ik vind 'm te duur voor wat ie doet. Je hebt veel te weinig controle over de compressie, en ik verwacht niet zo veel van de klank. Bovendien is ie meer bedoelt als microfoon/gitaar preamp.
Koop ik liever voor minder geld een Art VLA. Of een FMR, en zet je er een buizenbakkie achter als je graag buizen wilt hebben.

Back