ok welke zou jij mij dan persoonlijk aanraden? is het ook te gebruiken om je vocalz "op te warmen"? ik wil voorlopig beginnen met een software compressor (dynamic compressor), expander, limiter. een vst. een hardware zal later wel komen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Backdrop
Om eerlijk te zijn vind ik de compressors van de UAD-1 beter klinken dan menig <1000 Euro hardware compressor.
ik heb onderhand al wat freeware compressors gevonden.. maar freeware lijkt me niet de best oplossing. 
Origineel geplaatst door MadR
uad is leuk maar dit is echt een te boute stelling .. ram maar eens een dikke snare door een uad 1176 en een dbx 160a .. mag jij zeggen wat er dikker en strakker uitkomt ! ik weet het wel ! uad is leuk voor vocals maar voor beats verkies ik toch liever een hardware compressor boven de uad !

zal bij de mijne niet zo gauw gebeurenOrigineel geplaatst door De Voorman
PLeuris...
zelfs mijn vriendin weet wat een compressor is en zegt net: wat een ....vraag hihihi

Origineel geplaatst door rejo
Goede software compressors:
- LA2A (vocals!, bas), 1176LN en in iets mindere mate de Fairchild 670 (want die heeft - soms te - veel "karakter") van Universal Audio zijn denk ik de beste. Heb je wel de UAD-1 DSP kaart voor nodig.
Dan krijg je wat mij betreft een hele tijd niets en gaan we verder met
- Voxengo Marquis Compressor
- Waves Renaissance Compressor
- Kjaerhus audio Golden Uni-Pressor (hun gratis classic compressor is ook zeer oké!)
De Kjaerhus en Voxengo zijn nog redelijk betaalbaar ook.
Maar goed, dit is maar een persoonlijke mening natuurlijk...
Kijk anders ook even op http://www.kvraudio.com en zoek op effects->dynamics/compressors/limiters.
) heb je er al snel 2 nodig. Voor dat geld kom je in de buurt van een mac pro of bouw je een quad opteron die met gemak 150 Waves SSL channelstrips draait 
Wat niet weg neemt dat de UAD plugs idd rocken. Alleen jammer dat die chip wel heeeeel erg underpowered bignt te raken
Origineel geplaatst door mario
Dat valt reuze mee hoor. Je kan met 1 uad-1 kaart bv aardig wat la2a compressors gebruiken.
Origineel geplaatst door doggo
Overigens zijn de gratis vst-tjes over het algemeen inderdaad bagger.
Doen in theorie wat een compressor zou moeten doen maar leveren een nietszeggend resultaat.
Origineel geplaatst door mario
Dit zijn ook wel plugs die je kan vergelijken met het origineel en dan valt een kaart van 399,- excl. deze plug nog reuze mee. Je moet ze ook niet inzetten op elke track maar gebruiken als master. 2 a 3 is dan ook zeker wel een vereiste. Helaas is er weinig concurrentie besides de poco die het wat mij betreft niet haalt bij de uad. Reverbs van poco zijn daarentegen bter.