MPC2000/Pulsar/logic5.0/Roland xp30 vraag

napalmman

Ouwe rot
Ik heb dus de bovenstaande app. en dit is mijn situatie.

Voorheen had ik alleen een MPC3000 en een Roland xp30 keyboard en die had ik rechtstreeks op elkaar aangesloten.

M.a.w., ik programmeerde en speelde al mijn songs in op de MPC3000.

Nu, een aantal maanden verder zit ik wegens omstandigheden met een MPC2000, Creamware Pulsar, Logic 5.1 en het zelfde keyboard.

De 2000 leest de diskettes van de 3000 maar hoe kan ik mijn songs nu overzetten naar Logic zodat mijn MPC meeloopt en dat ik dus weer in mijn MPC kan programmeren. Maar dat mijn Logic de MASTER is.

Ik weet dat ik ze naar MIDI-files om moet zetten maar m'n pc loopt iedere keer vast als ik op play druk.

En vraag 2: moet ik mijn MIDI kabels nou omgooien, of kan ik ze laten zitten.

MIjn MIDI-aansluiting:-

- Vanuit mijn XP30 MIDI OUT >> PULSAR IN.
MIDI IN << PULSAR OUT.
MIDI THRU>> MPC2000 IN.

Ik heb trouwens geen MIDI interface.

Somebody????

Waarom wil je perse logic gebruiken als je een MPC 2000 hebt? Ik zou persoonlijk zeggen, gebruik de MPC als sequencer, loopt tenminste niet vast, en loopt strakker dan welke softsequencer dan ook...

Origineel geplaatst door marten
Waarom wil je perse logic gebruiken als je een MPC 2000 hebt? Ik zou persoonlijk zeggen, gebruik de MPC als sequencer, loopt tenminste niet vast, en loopt strakker dan welke softsequencer dan ook...

Vanwege de bewerkings mogelijkheden. En als de MPC meeloopt, heb ik toch gewoon de MPC swing?

Je moet als eerste een route binnen pulsar maken, om de midi aansturing via logic werkend in en uit te krijgen.

Verder moet je in logic aangeven dat er een syncclock moet worden geactiveerd, en je moet ook in de mpc aangeven, dat hij op sync moet komen te staan ipv midi internal of iets dergelijks.

als je er uitgebreid wilt weten hoe je dit moet doen ivm logic en pulsar, moet je dat ff laten weten.

Origineel geplaatst door #JK#
Je moet als eerste een route binnen pulsar maken, om de midi aansturing via logic werkend in en uit te krijgen.

Verder moet je in logic aangeven dat er een syncclock moet worden geactiveerd, en je moet ook in de mpc aangeven, dat hij op sync moet komen te staan ipv midi internal of iets dergelijks.

als je er uitgebreid wilt weten hoe je dit moet doen ivm logic en pulsar, moet je dat ff laten weten.

Graag chef. Tot dusver kan niemand me nog helpen.

Re: MPC2000/Pulsar/logic5.0/Roland xp30 vraag

Origineel geplaatst door napalmman
Ik heb dus de bovenstaande app. en dit is mijn situatie.

Voorheen had ik alleen een MPC3000 en een Roland xp30 keyboard en die had ik rechtstreeks op elkaar aangesloten.

M.a.w., ik programmeerde en speelde al mijn songs in op de MPC3000.

Nu, een aantal maanden verder zit ik wegens omstandigheden met een MPC2000, Creamware Pulsar, Logic 5.1 en het zelfde keyboard.

De 2000 leest de diskettes van de 3000 maar hoe kan ik mijn songs nu overzetten naar Logic zodat mijn MPC meeloopt en dat ik dus weer in mijn MPC kan programmeren. Maar dat mijn Logic de MASTER is.

Ik weet dat ik ze naar MIDI-files om moet zetten maar m'n pc loopt iedere keer vast als ik op play druk.

En vraag 2: moet ik mijn MIDI kabels nou omgooien, of kan ik ze laten zitten.

MIjn MIDI-aansluiting:-

- Vanuit mijn XP30 MIDI OUT >> PULSAR IN.
MIDI IN << PULSAR OUT.
MIDI THRU>> MPC2000 IN.

Ik heb trouwens geen MIDI interface.

---------------------------------------------------------------------------------------

ALS IK DEZE AANSLUITING REALISEER, IS HET PROBLEEM DAN OPGELOST?:-

- PC (PULSAR)MIDI OUT >> MPC IN.
MIDI IN << MPC OUT.
- XP30 MIDI THRU >> MPC MIDI-IN.

Somebody????

Back