D-20 met MPC problemen!!!!

Disco Stu

Stamgast
hee iedereen,

eindelijk ook even wat tijd gehad om met mijn huidige setup te kloten. Had al wat dingen opgenomen, maar niets noemenswaardig. Het gaat dus om de combinatie Roland D-20 via midi vast aan mijn Akai MPC2000xl

Nu wilde even een nieuw nummer maken, maar het stukje wat ik wilde spelen was iets te moeilijk voor mij om gewoon in de rec mode op te nemen. Dus ik hup naar step mode. Ik alles lekker rustig inspelen en een minuutje later even luisteren hoe het klinkt. KUT. Het lijkt alsof al mijn geluiden tokkelend worden gespeeld ipv de klanken door te laten klinken.

Na wat zoeken blijkt de D-20 na elke aanslag een control change doorgeeft. namelijk

>control change: all note off: 0

En hierdoor wordt alles dus tokkelend.

Maar de vraag is dus....Hoe kan ik dit op de D-20 uitschakelen of hoe stel ik in dat de akai dit eruit filterd?

oioi

is er geen event list?

is er geen event list?

Waarin je de note-off commands gewoon delete?

of een soort "Tie" knop die je tijdens step recording kan gebruiken zodat de note langer aan blijft?

ja maar dan moet ik steeds 100 note offs deleten. Er moet toch een makkelijkere manier zijn om dit te doen (uitzetten op de D-20 bijvoorbeeld)

oioi

Een note-off na een aanslag is normaal

Een note-off na een aanslag is normaal

Zodra jij de note loslaat, bij veel synths is dat de manier om aan te geven van hier stoppen.

Ipv de note-off niet meer door te geven (want je heb natuurlijk ook max polyfonie, als je oneindig doorgaat met aanslaan, zonder stop, dan wordt het lastig, tenzij je monofoon bezig bent.) is het niet makkelijk om te zoeken waar je je noten mee kunt tie-en, iemand hier met een mpc moet wel weten hoe dat moet denk ik zo, anders in je manual?

ja maar het maakt niet uit hoelang ik hem ingedrukt hou hij wordt altijd maar heel kort gespeeld (tokkelend prakties). Dan zou ik toch nooit op een makkelijke manier dingen kunnen sequencen. En het gebeurd alleen in step mode! niet in normale recmode.

step mode

step mode

Daarin zit als het goed is ergens een optie: Tie en een optie Rest... welk "knopje" er voor "tie" is weet ik niet, maar je drukt je note, of accoordje in op het klavier in step mode, vervolgens moet je op de mpc een "tie" maken om aan te geven dat je de note nog niet wilt laten stoppen..
als het niet in een spoor lukt, gebruik dan meerder sporen en voeg die later gewoon samen.

vind ik veels te omslachtig en op mijn andere keysboards had ik dit probleem nooit!!!! yamaha DJX, Roland D-10 (helemaal het zelfde maar dan zonder seq), korg MS2000. Er moet een andere manier zijn.

sorrie, het komt wel een beetje bot over. Ik waardeer je hulp heel erg, maar het is voor mij echt veels te omslachtig om het zo te doen. Ik ben nu van de hele snelle lijntjes aan het programmeren. En het zijn allemaal 32ste...en ik zit er dan niet na uit te kijken om weet ik hoeveel maten allemaal handmatig door te lopen.

Ik hoop dat ik gewoon snel erachter kom.

alsnog bedankt!

oioi

Ik heb verder geen idee...

Ik heb verder geen idee...

Misschien dat je ipv "all note off" een "note off" kunt laten geven op de D20? verder zou ik het niet weten.

Laatst gewijzigd:
Iemand anders nog slimme ideeen? Ik zit letterlijk met mijn handen nu in het haar. (moet namelijk zo naar een feestje en nog even mijn haar kammen)

en als slechte tussenoplossing, kun je niet de release van alle notes gewoon wat open trekken?

ela hola! hier de redder in noood (yeah right...)

In je main window van de MPC2kXL kun je een midi filter instellen (ga met de cursor op "midi" staan (vlak bij "track") en druk op de "open window knop") zet de midi filter aan en op "control change"...

Voila :)

hee,

dank je wel. Ik wist dat er een filter was, maar ik wist niet hoe en wat. Ik heb nog ergens een handleiding van een D-10 gevonden. Kijken of misschien hier een antwoord in staat. (als iemand nog een d-20 handleiding heeft...ik ben je man)

oioi

Back