akai s2000 opstardiscette

Ik wist dat je met MESA 2 en een scsi kabel naar je pc je samples kon inladen. Nu heb ik recentelijk weer een s2000 maar op mijn computer zit geen scsi aansluiting. Hoe los ik dit op?

Heb we adapters gezien van € 50,- maar er moet toch wel een goedkopere manier zijn om een s2000 aan te sluiten op een nieuwe pc (bij voorkeur usb). Ook pci kaarten met scsi aansluiting moeten rond de € 200- kosten.

Iemand id?

Origineel geplaatst door Plaag
Ik wist dat je met MESA 2 en een scsi kabel naar je pc je samples kon inladen. Nu heb ik recentelijk weer een s2000 maar op mijn computer zit geen scsi aansluiting. Hoe los ik dit op?

Heb we adapters gezien van € 50,- maar er moet toch wel een goedkopere manier zijn om een s2000 aan te sluiten op een nieuwe pc (bij voorkeur usb). Ook pci kaarten met scsi aansluiting moeten rond de € 200- kosten.

Iemand id?

200 euro? Ik denk dan niet dat je een kaartje koopt waar je veel aan hebt.

Zoekactie van 5 sec. leverde op veilingkijker.nl een heleboel kaartjes op. De eerste 4 zelfs voor 10 euro. Zoek op "pci scsi controller".

Op de marktplaats van dit forum biedt iemand een enorme partij kabels aan voor een kratje Bavaria.

Je bent dan nog geen 20 euro kwijt.

[edit]

Bij nadere controle heb je geloof ik niet wat aan al die kaartjes van 10 euro waar ik het hier boven over heb. Ik weet niet precies welke scsi-soort je hebben moet. Maar ultra-wide klinkt me sowieso te modern in de oren. Volgens mij is het scsi-2 wat je nodig hebt of zoiets. Kan ook wel scsi-1 zijn. Ongetwijfeld dat mensen dit lezen die wel even kunnen melden welke je hebben moet. Feit blijft dat dit de goedkoopste oplossing is.

Ok, tnx

Ben schijnbaar niet zo handig met zoeken :)

Overbodige vraag, maar het werkt dan zonder problemen ook in combinatie met MESA?

Plaag

Origineel geplaatst door Plaag
Ok, tnx

Ben schijnbaar niet zo handig met zoeken :)

Overbodige vraag, maar het werkt dan zonder problemen ook in combinatie met MESA?

Plaag

Ik heb een s3000 op een adaptec kaartje, maar ik heb Mesa nog nooit fatsoenlijk aan de praat gekregen (win 2k). Vraag me niet waar het aan ligt. Soundforge (beperkte mogelijkheden) en Translator (chickensys) heb ik meer succes mee gehad. Zoek vooral eens naar Translator met de zoekmachine op dit forum. Ook over Mesa is genoeg geschreven, hoewel ik nooit iets heb kunnen vinden wat mij op weg heeft geholpen om het aan het werk te krijgen.

Succes

Origineel geplaatst door mikemix
Heel kort: MESA werkt niet met een "oude" S3000
Alleen S2000, S3000XL en S3200XL werkt.

Ow, dan zal het daar aan liggen. :D Kan ik er verder ook niet over meepraten.

Hmm, vreemd is weer dat de Akai een 25 pins heeft en de meeste pci kaarten heb 50 of 68 pins. Kun je hiervoor gewoon verloopje halen?

Wat ik ook nog steeds niet brgrijp is , dat een moderne met XP, de Diskts van de akai nog niet kan lezen, van alles geprobeerd de dll s van het internet, niets dat werkt.

Wat wel weer kan , is als je in het bezit van Recycle bent, Samples laden van je Akai naar Recycle en andersom.
Maar dat idd dan wel jammergenoeg met als resultaat , een behoorlijk kut kwaliteit. :(

groetjes
:doei: succes

Back