nord lead 2 klinkt vals

raz

Stamgast
hello,

sinds enkele dagen klinkt mijn nord lead 2 vals.
het is net alsof een LFO een kopie van de originele klank laat fluctueert (pitch) over de basis klank (flat).
wat op zich heel raar is, want de modulatie bronnen (LFO 1, LFO 2, MOD ENV) zijn
1) uitgeschakeld
2) de meeste klanken zijn geprogrammeerd zonder modulatie
3) zelfs de preset klanken hebben nu deze 'ghost' modulatie!!!

is die stuk? of is er een globale preset actief?

iemand enige ervaring met dit probleem of heeft iemand een oplossing?

dank je wel, groeten

Daar had ik een paar jaar geleden ook last van bij mijn nordrack. Ik weet dat het erg makkelijk op te lossen was, maar weet alleen niet meer hoe ik dat gedaan had.

Zo................ nuttige bijdrage dit, van mijn kant.

Geen midi-probleem? Als je je local on hebt staan, op je toetsen speelt en je datzelfde midisignaal via je pc nog eens op je NL2 terug laat komen krijg je ook rare klanken :)

Origineel geplaatst door BananaWorld
Daar had ik een paar jaar geleden ook last van bij mijn nordrack. Ik weet dat het erg makkelijk op te lossen was, maar weet alleen niet meer hoe ik dat gedaan had.

Zo................ nuttige bijdrage dit, van mijn kant.

hahaha

Ik had dat ook vaak met mijn N Rack 2. Even aan en uit zetten en dan was het over. Maar hoe het komt???

Maar je bent niet de enige dus...

hello,

merci voor de tips maar
1) ik heb geen midikabels ingeplugd
2) als ik hem aan en af zet blijft het probleem

the search goes on...

als je denkt dat het een signaal van het wiel zou kunnen zijn, zou je m openkunnen maken en even het stekkertje van het modulatiewiel lostrekken op het bord, kijken wat ie dan doet.
en daarna weer vast maken, kijken wat ie dan doet.
reset kent de nord geloof ik neit hè? misschien een instelling in het specials menu?
panic knop al geprobeerd ?
succes

Back