Nieuw figuur in het huis

K

K03K

Guest
Hallo mensen ik zal me ff. voorstellen :P

Ik ben beginnend producer van hiphop bietjes.
Tot voorkort hield ik me bezig met turntablism maar nu wil ik ook zelf bietjes gaan maken. Ik heb nu nog alleen een pc en een dj set uiteraard :) Specs van mijn pctje zijn :

AMD 1Ghz
512 mb geheugen
Maya 44 sound card.

Ik was een beetje bezig met reason 2.0 Maar ik wil ook hardware gaan gebruiken. Waar kan ik het best mee beginnen (naast mijn pctje natuurlijk) Ik zat zelf te denken aan een RM1x maar ik weet niet of deze wel zo geschikt is voor hiphop. Ik heb wat rondgezocht hier op het forum ... maar zon mdc van akai is op dit moment niet berijkbaar voor mij (arme student :( ) dus wat raden jullie aan ?

Grtz. K03K

van harte welkom !

stel gerust je vragen in de daarvoor speciaal gemaakte forums
dan hoeven we hier alleen welkom te zegen :)

veel plezier op het forum

Re: Nieuw figuur in het huis

Origineel geplaatst door K03K
RM1x maar ik weet niet of deze wel zo geschikt is voor hiphop. Ik heb wat rondgezocht hier op het forum ... maar zon mdc van akai is op dit moment niet berijkbaar voor mij

Ik denk dat een Roland MC505/307 etc beter is voor hiphop (sounds) dan een RM1x. Dat weet ik wel zeker 8)

Zo'n Emu 'hiphop'-Station is misschien ook wel wat voor jou.

HipHop

HipHop

Voor HipHop hardware zou ik uitkijken naar een goedkope Akai S1000/1100 of een Roland S700 serie sampler (pregrammeren vanaf pc).

Staar je niet blind op die AKAI dozen.

Groet Mike

hophip

hophip

:okdan: Korg komt deze maand met een microkorg op de markt,die klinkt uitstekend!!!

4 stemmig polyfoon en 2 stemmig multitimbraal,klinkt helemaal 70s en 80s!!!

Ben aan het denken om er zelf eentje te kopen.

Prijs rond 550 Euro.

Re: Nieuw figuur in het huis

Origineel geplaatst door K03K
Ik was een beetje bezig met reason 2.0 Maar ik wil ook hardware gaan gebruiken. Waar kan ik het best mee beginnen (naast mijn pctje natuurlijk) Ik zat zelf te denken aan een RM1x maar ik weet niet of deze wel zo geschikt is voor hiphop. Ik heb wat rondgezocht hier op het forum ... maar zon mdc van akai is op dit moment niet berijkbaar voor mij (arme student :( ) dus wat raden jullie aan ?

Waarom wil je hardware gaan gebruiken? Wat mis je in Reason 2.0 dat hardware je wel biedt?

Wat voor soort HipHop wil je eigenlijk gaan maken? Voornamelijk gebaseerd op samples of op zelfgespeelde sounds?

Greetz,

Lotuz
8)

Ik heb zelf een MC505 gehad en ik vond het helemaal niks. Maar hiphopbeats kun je er zeker wel mooi uithalen. Het is niet mijn stijl ofzo, maar als je (live) met hiphop bezig bent is een 505 of goedkoper nog, een 307, echt wel leuk spul.

idd goeie vraag: wat mis je in reason?
vergeet niet dat het maken van vette trax behoorlijk wat ervaring en doorzetting kost...reken zeker op 1 jaar... het zit em niet zozeer in de tools, maar in wat je ermee doet...

ik denk dat je in reason prima hiphop beats kan maken, maar qua hardware is de MPC2000 van akai wel het meest gebruikt...denk dat de RS7000 ook prima te gebruiken is, korg ES1 etc.etc. kortom, bijna alles....

welkom op het forum

ja een goede hardware sampler/sequencer lijkt me een beste keuze als je zonder softsampler verder wil. en daar zijn er zat van op de markt.

Back